Re kur arī ir:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=lv
vai
Vēsture
Aizraujošais 1989. gads.
1989. godā, kā ekonomiskas braukšanas un „ieskrējiena-brīvgaitas” metodes popularizēšanas gadu. Ejot jau 2 gadu desmitam emocijas aizmirstas, taču joprojām grūti noticēt faktiem.
Tajā gadā izsludināja sacensības „EkoRallijs-89”. Žurnāls “За рулем” un tolaik Rīgas Politehniskais institūts uzaicināja pavizināties maršrutā Rīga – Maskava visus, kuriem pietika drosmes uzpildīt bāku tikai vienreiz.
Par sacensībām paziņoja „ЗР” № 3 (skatīt zemāk), bet tālāk kā sniega lavīna.
Jau № 4 Vitolds Šneps-Šnepe un Б. Синельников smalki skaidro, kā sagatavot mašīnu mačiem.
№ 5 А. Дмитриевский skaidro ekonomiskas braukšanas tehniku. Īpašu uzmanību veltot „ieskrējiena-brīvgaitas” taktikai.
№ 6 atkārtots informatīvs paziņojums par sacensībām „EkoRallijs-89”.
Un tad “За рулем” № 8 autovadītāju apziņu un saprātu smagi iedragāja sacensību rezultāti – 3,08 litri uz 100 km ar standarta VAZ – 2108. Pārsteigums izraisīja cilvēkos pašsaprotamu jautājumu: „Kā tas iespējams?”.
Un № 11 saņēma atbildi vissīkākajās niansēs no VAZ – 2108 ekipāžas. Pēc viņu pieredzes „ieskrējiena-brīvgaitas” metode ieekonomēja 30…35% degvielas. Protams, uzvaru sasniegt palīdzēja arī virkne citu uzlabojumu. Tādējādi ceļā no Rīgas līdz Maskavai iztērējot mazāk par 40 litriem degvielas!