Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
kunkuls
Vazists
Posts: 393
Joined: 04 Aug 2009, 15:03

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

05 Sep 2016, 22:03

Ir jēga, bet mainot karburatoru vai apejot to.
12s 0-100km/h
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

05 Sep 2016, 22:29

Sveiks!
Gribi vienkārši uzlikt turbīnu, lai tāda tur būtu vai vajag arī jaudas pieaugumu?
Ja pēdējais variants tad standarta karburators nederēs un kopumā izmaksas nebūs adekvāts ieguvumam.
Gribu jaudas pieaugumu, tāpēc izskatu visus variantus.
Tad es saprotu ka likt turbīnu karburātora dzinējam nav jēgas?
Ja jāatbild tieši tad jā ar standarta žiguļa karburatoru un turbo pūti nekas labs nesanāks! un nedrīkst aizmirst, ka vairāk gaisa nozīmē vairāk benzīna, patēriņa pieaugums pieaugs vairākos litros, ja tas nav būtiski tad cita lieta. Būvēt turbo uz iešprices dzinēju var, bet kā iepriekš minēju viss atkarīgs no tā kāda būs dzinēja vadības sistēma.
Jebkurā gadījumā būvējot turbo, motoram ir jābūt labā kārtībā, lai nepūš spiedienu karterī, lai viss strādā bez problēmām! Lai būtu jūtams jaudas pieaugums, lai ieguldījums ir tā vērs būs jāpūš vismaz 1bar, attiecīgi vai konkrētais motors to izturēs, kāda kompresijas pakāpē, būs jāsamazina vai nebūs, jāsāk ar mērījumiem.

Turbo neaprobežojās tikai ar turbīnas un blow off pieskrūvēšanu, vajag atbilstošu karburatoru labā stāvoklī vai pārbūvēt atmosfēras (ja ir vēlme eksperimentēt), degvielas sistēmas pārbūve, noteikti elektriskais benzīna sūknis protams ar atplūdi, arī aizdedzes sistēma jāuzlabo. Kad turbīna iegriežas un sākas pozitīvais spiediens ir vajadzīgs degvielas bagātinājums (jaizdomā kā to panākt). Vajadzēs platjoslas lambda zondi ar kontrolieri, lai var kontrolēt AFR, vajadzētu detonācijas devēju, ja ne gluži ar visu kontrolieri, kurš pieregulē aizdedzi tad vismaz regulējoties pašam paklausīties. Ak jā arī turbīnai eļļošana būs vajadzīga un tad vajadzēs padomāt par eļļas sūkņa ražības uzlabošanu, arī dzesi turbīnai vajadzēs, nevajadzēs tikai tad ja konkrētai turbīnai nevajadzēs kā tādu. Turbīnu arī labāk jaunu vai atjaunotu pirkt, lai nav atkal jājauc un jādod restaurēt kad noklāsies....
Un vēl 1001 nianse....
 
compact
Vazists
Posts: 26
Joined: 15 Aug 2014, 22:27

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

07 Sep 2016, 21:18

par turbolietam neesu interesejies un patreiz ari neiespringstu, bet veltot 15min krievu google, sapratu ka uz karburatormotoriem rulle kompresori. varbut vajag vairak taja virziena papetit? lai veicas un gaidam kadus rezultatus.
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

07 Sep 2016, 21:37

Kompresors vai turbīna tas nemaina faktu, ka gaiss tiek piespiedu kārtā iepūsts! attiecīgi attiecas tas pats kas uz turbīnu ar karburatoru.
Ar kompresoru no vienas puses ir vienkāršāk no uzstādīšanas viedokļa, bet no otras puses tas pats vien sanāk, vienīgi nav izplūde jāpārtaisa. Ar ķīļsiksnas piedziņu būs slikti, vajadzēs pārbūvēt uz celiņsiksnu, attiecīgi arī kloķvārpstas skriemelis, ģeneratora, dzeses sūkņa.
Komplektā ar iešprici pat labāks variants par turbīnu pozitīvais spiediens ir vienmērīgs no paša sākuma. Mehāniskais slogojums būs tomēr mazāks kā turbīnas pretspiediens izplūdē!
 
compact
Vazists
Posts: 26
Joined: 15 Aug 2014, 22:27

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

07 Sep 2016, 22:32

tieshi no uzstadishanas viedokla domaju un izpludes ar.
tajos piemeros ko papetiju, tika partaisits tikai viena skriemela gals uz 2 siknam un tad no turienes piedzits kompresors.
logiski ka jarekinas ar degvielas pieaugumu, par to nav runas.
 
kunkuls
Vazists
Posts: 393
Joined: 04 Aug 2009, 15:03

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

07 Sep 2016, 23:56

Viss ko te jautasi tiks aprakstits ar negativajam lietam. Plusus neviens neuzskaitis, jo daudzi dzivo uz pienemumiem un neveiksmigu vai citu cilveku pieredzi.
Ja gribj dari un taisi - rezultatu izbaudisi un veidosi secinajumus un tad ari varesi uzrakstit vai bija vai nebija verts.
vazi.lv der tikai jautajumos par standarta ziguli, jo tada pieredze un zinasanas seit ir daudziem un briziem ir verts pajautat un uzklusit viedokli, bet sportisti seit isti neapgrozas vai ari vairs neapgrozas un taja laucina informaciju jamekle citur.
12s 0-100km/h
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

08 Sep 2016, 00:36

Nu nevajag uzreiz  biedēt cilvēku, personīgi es ne tikai saku, ka kaut kas nebūs tā vai citādi, bet arī argumentēju, arī šoreiz paskaidroju kāpēc! Tu laikam tā īsti nesaprati, es neapgalvoju, ka būvēt turbo žigulim nevajag, bet ka to nevajag ar standarta karburatoru, ir fizika un mehānika un to apgāzt nesanāks, neizsaku savas domas vai pieņēmumus. Vienkārši karburators, kurš paredzēts gaisa iesūkšanai un veidots zemspiedienam fiziski nevar strādāt korekti uz gaisa piespiedu ieplūdi uz spiedienu! Tas nav tik hermētisks un tam ir pludiņkamera kur spiediens pūtīs iekšā, tāpēc tev ieteicu papētīt kā strādā! Vienkārši pasaku kā ir nevis lieki maldinu cilvēku un tam nav nekāda sakara ar negatīvismu! Ja ir laiks un gribēšana, kā arī budžets eksperimentiem tad es tikai par, lai būvē un izprot :) jā, vēl nianse, kas arī apstiprina to ko rakstu, kāpēc turbo ar žiguļa standarta karburatoru nav dominējošs? tak būtu viegs un ātrs variants, autentiskuma gribētājiem arī būtu vieglāk mažāk vizuālo izmaiņu, kāpēc internetā šadi projekti ātri beidzas un ja tiek turpināti tad tomēr uz iešprices dzinējiem? ;)

Daudzi sportisti no tehnikas neko daudz nesaprot, māk braukt un māk pastāstīt kas ar auto notiek, sportistiem ir mehāniķi, maz tādu, kuri paši skrūvē un brauc. Šeit ir sportists, kurš gan brauc, gan būvē auto, uzturu kontaktu, pats esmu daudz konsultējies, nesen jautāju kāpēc nenāc vazos, atbilde bija aptuveni tāda, ka apnicis vienu un to pašu stāstīt, ka cilvēki paši negribot neko mācīties. Es arī agrāk domāju līdzīgi, bet tas bija agrāk un ikdienā sanāk bieži konsultēt jaunos vazistus un ne tikai.
 
LADANiva
Vazists
Posts: 90
Joined: 10 Mar 2014, 23:39

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

08 Sep 2016, 11:02

nu standarta karburatoram caurpūte gan īsti nedarbosies , bet kapēc šeit neviens neko nepiemin par caursūci ? respektīvi karburators darbojas uz retinajumu jeb vakumu , karburatoru uzstādot turbīnas ieplūdes galā tas darbosies tāpat kā ja tas būtu uzstādīts uz atmosfēriskā motora ieplūdes kolektora - tas redz tikai vakumu aiz droseles. vienīgā atšķirība ka sasniedzot zināmus apgriezienus turbīnas radītais vakums ieplūdē aiz droslees būs lielāks nekā atmosferiskajā kolektorā bet domāju ka piemeklējot dīzes un saregulēot karburatoru viņš mierīgi spēs šo stiprāko vakumu piepildīt ar atiiecīgu daudzumu degvielas.

krievu saitos var redzēt ka ir cilvēķi kas ša ir būvējuši, šini gadījumā karburators strādā savā paredzētajā režīmā , jautājums tālak tad ir par turbīnu un vai tai patiks benzīngaisa maisījums caur tās ieplūdes daļu , ka pluss šim varētu būt ka turbo dzesējas ar degvielas tvaikiem un var izlīdzēties bez interkūlera.
pieļauju ka attalumiem starp turbo un karburatoru ka arī turbo un ieplūdi šinī gadījumā jābūt maximāli īsiem lai degvielas tvaiks nepaspētu nosēsties un kondensēties uz kolektora vai trubu sieniņām.

jebkura gadījumā ja kās par šo zin vairāk drošī rakstiet , man pašam ir bijusi šāda doma pamēģināt šādu veidu kas vismaz teorijā ir visvienkāršakais arī lētakais veids ka dabūt kautko vairāk laukā no standarta atmosfēras.
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

08 Sep 2016, 12:17

Kāpēc sportisti liek horizontālos weberus vai droseles? ne jau tāpēc, ka ar tiem var vairāk benzīnu "ieliet", benzīna padevi var saregulēt arī ar standarta karburatoru kaut vai uz 150zs. Weberus vai droseles liek, jo tuvāk degmaisījuma sagatavošana ieplūdes vārstiem jo lielāks efekts un efekts ir ļoti ievērojams! Daudz tiek zaudēts pat ar žiguļa standarta ieplūdi, bet kā tas būs kad benzīnam būs jāveic garais ceļš caur turbīnu, zudumi būs milzīgi, degvielas patēriņš nesamērīgi liels un turbo bez interkulera atkal zaudē un būtiski zaudē, dēļ pārāk uzkarsušā gaisa siltos un karstos laika apstākļos vispār "čau", ja vēl degmaisījumam jāiziet caur interkuleri tad līdz cilindriem nonāk niecīga daļa........
 
compact
Vazists
Posts: 26
Joined: 15 Aug 2014, 22:27

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

08 Sep 2016, 19:20

puika stasta par zikleriem un kameru atversanos + volgas sukni
puika stasta par turbinas ellosanu, ka risina to uz 2107 motora
cits puika demonstre komperoru, 3:59 var redzet ka strada morors ar atvertu parsegu
par noperkamu gatavu kompesora setupu
tak ja lasit slinkums vai nav vareshanas krievu valoda, skatas krievu video, tur tik kustigas bildites jaskatas un jaseko lidz ko rada,  mekle - VAZ karburator c turbinai / kompresoram
Компрессор на карбюратор ВАЗ

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests