Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
LADANiva
Vazists
Topic Author
Posts: 90
Joined: 10 Mar 2014, 23:39

21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

22 Sep 2016, 22:20

tatad ir vaz motors , principa standarts tikai 1.7 bloka ielikta 2130 klokvapsrta , nivas virzulji iet liidz bloka malai , kompresija meerot ar manometru ap 15 atmosfeeram uz stobru
celiens jau butu tiri neko prieksh zigulja apvienojuma ar r1 karbu , bet ir viena problema , principa pie lielakiem atrumiem - virs 100 un it ipashi piektaja robaa , citreiz ari ceturtaja ja speizh galu sakas diezgan ar ausi dzirdama detonacija
tads pretigs sprakskjis.

esmu visko izmeginajis , aidedze izgrozita iespejamajos lenkjos , ar vai bez vakumpaatrinataju , principa atskjiras tikai cik agru sakas detonacija , labakais lidz sim ko esu panacis ir bez vakumpaatrinataja un ar maksimali velu aidedzi ta ka tukshgaita jau sak nedaudz pieklepot bet nu tas ir nepatikami jo tad atkal tikshgaita nav isti forsa kjo var just ka dzinejam gribas nedaudz atraku momentu aizdedzei.
principa braucu uz 98 benzinu , ar 95 ir auzas. man seit rodas jautajums ka so problemu varetu risinat un kamdel vispar tas ta notiek , zinu vairakus arzemju analogus kur benzindzineji iet uz 14 atmosferam un ts ir tikai normals spiediens , tiesa gan visos sajos auto ir iesprice kas noteikti daudzko maina un tomer.

varbut var pieregulet karburatoru , vai tam varetu but saistiba ar degvielas daudzumu pie konkreta gaisa dauduzma, ta orientejosi runajot vai sada gadijuma lai izvairitos no detonacijas piemeram pie sekundaras kameras jo uz primaro detonacija nesakas , varbut vaig lielaku degvielas dizi vai tiesi mazaku ?

man principa ir 06 karburators ar abam mehaniskajam lukaam , diizes ka jau standarta tur naak , abama kameram uz gaisu ir 150, un uz degvielu primaraja ir 135, sekundaraja 145 vai 162 tagad neatceros kada tur man bija
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

22 Sep 2016, 22:24

Detonācija ir aizdedzes apsteidzes dēļ, piespriego apsteidzes atsperītes!
 
LADANiva
Vazists
Topic Author
Posts: 90
Joined: 10 Mar 2014, 23:39

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 11:10

Starp citu man ir bezkontaktu aizdedze , nu par tam astperem nez Micuk, jo ka jau teicu es meginaju ari bez ta vakupaatrinataja , vai tad iznak ka vinas spele lomu ari tad ja ir atvienots vakumpaatrinatajs?
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 192
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 12:26

Detonācija ir degvielas maisījuma pašaizdegšanās pirms vēl tiek padota dzirkstele. Notieki pamēģini Micuka ieteikto risinājumu, bet iespējams tas nedos rezultātu. 
Manuprāt, VAZ dzinēji ir diezgan jūtīgi pret detonāciju dēļ degkameras konstrukcijas. Savam vecajam 2101 varēju noķert detonāciju ar sliktas kvalitātes 95e un tas notika pie standarta niecīgajām 8 Atm kompresijas.

Tu esi savam motoram kompresiju gandrīz divkāršojis un tas, manuprāt ir par daudz. Parasti tomēr atmosfērniekiem neliek vairāk par 12 - 12,5 Atm. Ja jau saki, ka ar 95 ir auzas, bet ar 98 vēl kaut cik, tas nozīmē ka visu izsķir oktānskaitlis, nevis aizdedze. 

Iesku painteresēties par E85 (RON ir virs 102). Vienīgi šis variants der tikai tad ja tuvumā ir tanks kurā var nopirkt E85.
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 192
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 12:43

Pārbaudi vai sadalene ir pa metkām uzlikta. Neatceros kurā gadījumā (ātrāka vai vēlāka), bet ja gāzu sadale ir nepareiza, karstās izplūdes gāzes pasitprināti karsē galvu un izplūdes kolektoru, kas nav labi, jo arī karstums degkamerā ir viens no galvenajiem detonāciju izraisošajiem faktoriem.
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 13:04

Starp citu man ir bezkontaktu aizdedze , nu par tam astperem nez Micuk, jo ka jau teicu es meginaju ari bez ta vakupaatrinataja , vai tad iznak ka vinas spele lomu ari tad ja ir atvienots vakumpaatrinatajs?
Mans ieteikums nav nekādi saistīts ar vakuuma korektoru! aizdedzes apsteidzes kulaciņi ar atsperēm ir zem rotoriņa!
Man šis variants palīdzēja pie līdzīgiem simptomiem. Paņem no cita sadalītāja atsperes, uzloki nedaudz īsākas.
 
LADANiva
Vazists
Topic Author
Posts: 90
Joined: 10 Mar 2014, 23:39

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 17:39

izdariju ka tu teici micuk , ja biju piemirsis tur tiesam ir tas atsperes ar kulakiem apaksa , diezgan jeelas vinas man tur bija pat konktaktnieces rotoram bija biku niknaakas , tur vinas divas vien isaka viena garaka , panjemu to isako no vecas kontaktnieces uzliku un vel pielociju isaku tagad rotors stingraak atsperojaas , nu tik un ta izbraucu dabuju pareguleeties ar stoku , teiksim taa beigu beigaas uzliku tik veelu cik veelu var lai tukshgaitaa vel ruuktu normaali bez kratishanaas un eljas spiediena zuduma pat atljaavos pievienot atpakalj vakumkorektoru un padevu griida nu principa labak ir , spraksjis principa nav tik varbut vienigi ar piekto un kad jau tuvu galam , atruma zinja tas ir paari 140, maybe pret kalnu buutu aatrak.

zato izmainot to atsperi liekas kkados brizos gaita palikusi nevienmerigaaka , pirmstam man bija ta ka pedali vareja spiest ari bez izjutas uzreiz griida un vinsh tik un ta pakapeniski uzraava bet liigani a tagad ir kkads moments liekas starp primaro kameru un sekundaro kad atveras kuraa vinsh taka drusku aizrijas bet par laimi tas nav stipri jutams un salidzinosi netrauce braukt.

es tag nesaprotu vienu lietu kam tie kulaki ar tam atsperem domati vispar ? vakumkorektors principa apsteidz aidedzi uzraviena momenta kad motoram jaspej sadedzinat papildus degviela ko iepludnieka ir ielejis "mizeejs" bet ko tad dara tie kulaki , cik saprotu tur kautkas notiek uz centrbedzes speeka principa bet kas tiesi ?
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 18:20

Aizdedzes sadalītājam nav jābūt ne būtiski uz agrāku ne būtiski uz vēlāku, tas nav pareizi!
Nu nebūs tik vienkārši ar pirmo reizi pielasīt spriegojumu, es vairākas nedēļas katru dienu kad braucu uz darbu eksperimentēju izlietoju dažus komplektus atsperu un tikai tad daudz maz piedzinu :) No rūpnīcas atsperēm ir dažādi garumi un attiecīgi spriegojumus rezonansei ja pareizi atceros.
Darbojas viņi abi kopā gan vakuuma apsteidze, gan centrbēdzes apsteidze, bet pamatā ir tieši centrbēdzes apsteidze, jo lielāki apgriezieni jo kulaciņi vairāk iziet uz āru un pagriež asi. Domāju, ka detalizēti vari pameklēt internetā kā šāda centrbēdzes apsteidze strādā.
Nu tā ir ar tiem forsētajiem dzinējiem, ir daudz kas no jauna jāatklāj, tāpēc saku, ka saskrūvēt motoru var jebkurš kas māk noturēt instrumentu, bet saregulēt tikai retais. Arī man to saprast kad saliku 1.5L motoru prasīja laiku ar pārējiem arī to 1.6L kas tagad ir žigulī jau bija skaidrība šajā jomā :)
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 21:10


 pirmstam man bija ta ka pedali vareja spiest ari bez izjutas uzreiz griida un vinsh tik un ta pakapeniski uzraava
Šitas nav efektīvi nevienam auto, lai iegūtu maksimāli efektīvāko paātrinājumu ir jāspiež strauji, bet pakāpeniski izjūtot vilkmes momentu. Ja topī grīdā motors nespēj sadedzināt  benzīnu gaisa ir par maz un kamēr iegriežas paiet vairāk laika un vairāk patērē benzīnu!
 
Traktorist
Vazists
Posts: 1147
Joined: 08 Apr 2009, 11:15
Telefons: 26714531
Location: Ciemats Rīga

Re: 21213 motors 1.8 tilpums, detonacija

23 Sep 2016, 22:22

Detonācija ir degvielas maisījuma pašaizdegšanās pirms vēl tiek padota dzirkstele. Notieki pamēģini Micuka ieteikto risinājumu, bet iespējams tas nedos rezultātu. 
Manuprāt, VAZ dzinēji ir diezgan jūtīgi pret detonāciju dēļ degkameras konstrukcijas. Savam vecajam 2101 varēju noķert detonāciju ar sliktas kvalitātes 95e un tas notika pie standarta niecīgajām 8 Atm kompresijas.

Tu esi savam motoram kompresiju gandrīz divkāršojis un tas, manuprāt ir par daudz. Parasti tomēr atmosfērniekiem neliek vairāk par 12 - 12,5 Atm. Ja jau saki, ka ar 95 ir auzas, bet ar 98 vēl kaut cik, tas nozīmē ka visu izsķir oktānskaitlis, nevis aizdedze. 

Iesku painteresēties par E85 (RON ir virs 102). Vienīgi šis variants der tikai tad ja tuvumā ir tanks kurā var nopirkt E85.
1.Nejaucam Kompressiju un Kompressijas pakapi.
2. Detonacija nav pašaizdegšana.
3. Detonaciju var noverst vai nu novēlotu aizdedzi vai bagatīnot degmaisījūmu. Manuprāt jāmainas galvenas dozētas sistēmas dīzes. Vislābak izmantot platjoslas skabekļa devēju, un pie pilnas slodzes meģināt uztaisīt 0.9-0.95.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests