Page 1 of 1

Eļļas atdalītājs

Posted: 11 May 2017, 18:26
by toms.grinbergs
Sveiki.

Pa ziemu pavizinoties ar žiguli saskāros ar problēmu, ka gaisa filtrā kopā ar kartera gāzēm nonāk nedaudz eļļa un emulsija. 

Zinu ka motors jau prasās pēc kapitālā remonta, bet līdz tādai investīcijai vēl neesmu nobriedis tāpēc krievu saitos atradu informāciju kā izgatavot dažāda veida eļļas ķērājus, kurus izvietot posmā no kartera līdz gaisa filtra bundulim. Uztaisiju sava veida eļļas ķērāju no parastā ūdens filtra un virtuves metāla beržamajiem.

Image

Pēc apuveni mēnesi ilgas vizināšanās varu izklāstīt nelielu rezumē. 

Ūdens filtra rezervuārā bija sakrājies gaiši dzeltens ūdens un metāla beržamie palikuši eļļaini. Liels pluss ir tas ka gaisa filtra bundulis ir sauss, tukšgaitā nestaigā apgriezieni un benzīna patēriņš arī ir samazinājies. 

Jautājums: No kurienes kopā ar kartera gāzēm rodās tik daudz kondensāta (ūdens)? Piebildīšu, ka dzesēšanas šķidrums man nezūd.

[youtube]lyc4_IA4UM8[/youtube]

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 11 May 2017, 18:27
by pusautomats
Labs! Es vnk kartera ventilāciju pārmetu pāri bortam un miers :D

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 14 May 2017, 15:51
by Ogre
Kondensāts varētu rasties no tā, ka bieži brauc ar aukstu motoru īsus gabalus neļaujot tam uzsilt un izsilt vienmērīgi. It īpaši no tā jāuzmanās ziemā, jo viss uzsilt lēnāk

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 14 May 2017, 19:19
by Micuks
Kondensātam nav jābūt ne ziemā, ne īsus gabalus braucot!

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 14 May 2017, 22:02
by pusautomats
Jābūt viņam nav, bet viņš ir. Tā pat kā rūsai nav jābūt uz sliekšņiem, bet viņa ir. Man visiem žiguļu motoriem ir bijis mazliet jogurts uz vāciņa, lai gan ne viens šķidrums nezuda. 

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 15 May 2017, 08:56
by robs
Manuprāt, kondensāts nelielos daudzumos ir neizbēgams jebkurā motorā. 
Motoram uzsilstot, gaiss tajā izplēšās, bet motoram atdziestot gaiss tajā saraujās un šajā procesā motorā tiek iesūkts jauns gaiss no atmosfēras, kam līdzi nāka arī atmosfēras mitrums. Ziemā tas izpaužas vairāk, jo ir lielāka temperatūras atšķirība starp karsts/ auksts motors, kā arī ziemā ir augstāks gaisa mitrums atmosfērā.

p.s. ja tu rūpējies par degvielas ekonomiju, tad kartera ventilāciju laid pār bortu, kā saka pusautomāts. No kartera ventilācija nāk izplūdes gāzes, kas nokļūstot atpakaļ karburātorā nepavisam neveicina optimālu degvielas sadegšanu. Vēl labāk, šļaukas galu ielikt kaut vai tukšā 1L eļļā kanniņā, lai nekas netek zemē un nepiersāņo dabu. 

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 15 May 2017, 14:29
by Micuks
Ja viss ir kartībā tad "jogurts" nebūs, tā niecība kas veidojas motoram sasilstot izžūst! Būtiski nosēdumi veidojas tikai tad kad ir būtisks kondensāts un tas veidojas dēļ defekta dzeses sistēmā.

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 15 May 2017, 19:06
by pusautomats
Kā var būt defekts dzeses sistēmā ja mašīna gadiem braukusi dzeses šķidrumu klāt nelejot? Es jau nesaku ka eļļa jogrutā, vnk uz eļļas vāciņa.

Re: Eļļas atdalītājs

Posted: 15 May 2017, 22:28
by Micuks
Nav tak litriem jāzūd!