Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
User avatar
AigarsB
Vazists
Topic Author
Posts: 146
Joined: 27 Apr 2013, 11:33
Automašīna: VAZ 21063
Telefons: 29477824
Location: Rīga<->Cēsis

KARDĀNS

07 Jul 2015, 10:31

Sveiki!
Par un ap kardānu, krustiņiem, karājošo gultni un šļicēm, kas pie kārbas.(nezinu prezīzi kā viņas dēvēt)

Uzsākot braukšnau bija- "čing!", un braucot neitrālaja pa bedrēm grabēja kkur aiz kārbas- nācās mainīt kardānam krustiņus un karājošo gultni...
Iepriekš nebiju to darījis.
Pakonsultējos ar "vecmaistariem" un iezīmējās pāris lietas, kam būtu jāpievērš uzmanība:
Kardāns jāiezīme, lai pēc tam varētu salikt atpakaļ tieši tajā pašā pozīcijā- tas jādara, lai tas nevibrēru, jo kardāns ir balensēts tikai vienā pozīcijā.

Ievērojot šo nosacījumu, nezinu kādā veidā, bet saliktu abus krustiņus otrādāk... :eh: Varbūt tajā brīdī jau alus bij par daudz... :draugi:

Lai nu kā, tika nomainīts arī karājošais gultnis.

Laižam testa apli! :brauc:
Vibrācija tāda- ne pa jokam. Pie 100km/h liekas, ka motora skaņa vispār nav dzirdama un ja būtu spārni būtu "Kukuružņiks"

Ņemam kardānu nost, konstatējam- jā esmu daunis, sitam krustiņus ārā un šoreiz saliekam pēc "atmetkām".... splukt un kardāns atpakaļ vietiņā, laižam testa apli:
Vibrācija ir ievērojami mzinājusies, bet tāpat nav riktīgi... :cry:

Krustiņi kustās smuki bez ķeršanās, salikti pēc atzīmēme, bet vibrē!

Veinīgais ko neiezīmēju ir tas gals kuru uzliek priekšā karājošajam gultnim. (attēla 28.)

Viss ticamāk, ka arī tur jāmeklē vaina. Meģināšu atras kkādas vezās "atmetkas"...

Vēl iespējams kļūdījos tajā, ka man nebija novilcēja, lai dabūtu nost 28. detaļu, tādēl nācās vinju klapēt, varbūt būšu pārcenties...

Kāda ir jūsu piereze ar krustiņu maiņu?
Vai vispār ir iespējams salikt kardānu, lai tas nevibrētu bez balansēšanas?

Paldies!

Image
Klasiski vaz facebookaa---> https://www.facebook.com/classicvaz
Image
 
Traktorist
Vazists
Posts: 1147
Joined: 08 Apr 2009, 11:15
Telefons: 26714531
Location: Ciemats Rīga

Re: KARDĀNS

07 Jul 2015, 18:01

1. Jāmaina krustiņus bez āmura, ar specialo novilcēju. Salikt atpakaļ ar skrūvspīles palidzību.
2. Sprostgredzeni ir 5 izmēros. Es lieku sprostgredzenus tajā pašā vietā.
Pirms remonta vibracija bija?
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: KARDĀNS

07 Jul 2015, 20:21

ievibrēsies vietā,būs ok :) bet nu jā,ir tā kā traktorists raksta,lai gan var ari ar amuriem tur darboties,lielāka loma tur ir tām šeibām
 
User avatar
AigarsB
Vazists
Topic Author
Posts: 146
Joined: 27 Apr 2013, 11:33
Automašīna: VAZ 21063
Telefons: 29477824
Location: Rīga<->Cēsis

Re: KARDĀNS

07 Jul 2015, 23:39

Novērsu vibrāciju.

Tākā krustiņu, kurš tuvāk gultnim, biju salasījis no vecajiem krājumiem, iespējams bija no dažādiem komplektiem, tādēļ nopirku jaunu.
Salasītais kkā ne pārāk labi gāja iekšā, kā arī sprostgrdzenus nevarēja kārtīgi ielikt, līdz ar to vinjš slikti kustējās.

Ja neizīmē, kādā pozīcijā nāca 28. detaļa (atēlā), nākas minēt un iet nūti pēc nūts, liekot visu kopā un atkal jaucot ārā, kamēr nevibrē.

Bet es saliku ar pirmo(neskaitot iepriekšējo reizi, kad nepievērsu tam uzmanību) bez vibrācijas- uz katra kardāna nāk trīs balansēšanas atsvari (25.atēlā). Pēc loģikas izspriedu, ka divi atsvari nevarētu būt vienā pusē.
Tādēļ saliku tā, ka abi galējie atsvari ir vienā kardāna pusē, bet vidējais tieši pretējā... Jāazīst, par šo teoriju neesmu pārliecināts.

Katrā ziņa vibrācija ir novērsta un šodien jau 100km nomizāju! :brauc:
Klasiski vaz facebookaa---> https://www.facebook.com/classicvaz
Image
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: KARDĀNS

09 Jul 2015, 09:47

>Aigars B
Es nezinu, vai tev nav "kooperatīvā" kardānvārpsta, bet pieļauju. Esmu pastrādājis
savulaik VAZā, naudas lieta, saproti, un rallijā braucot, kardāna vibrācija bija
mīnus 5 - 7 km no reālā ātruma. VAZ kardāna atsevišķās daļas ir iezīmētas ar
"punktiņiem", viens otram pretī. Uz "šlices" ārējās daļas. Tiem jābūt pretī vienam
pret otru - resp. iekšējam pret ārējo. Tas pats pie piekargultņa, tas pats pie
reduktora. Ja atzīmju nav, kaut kas ir "kreisais", piedod, lūdzu...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests