Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
PowerVAZ
Vazists
Topic Author
Posts: 32
Joined: 15 Jun 2009, 15:05
Automašīna: 21011

Ģeneratora jauda un strāvas patēriņš

01 Oct 2009, 21:33

Sanāca remontēt VAZ 2106 ģeneratoru, jo diodēm vadi bija nooksidējušies, pielodēju saliku visu atpakaļ un izrādās ka ģeneratoram vienalg jauda mazliet nepietiek.

Viss bija skaisti, kamēr nepienāca tumšs, auksts un lietains laiks. Tad arī sāku meklēt kas cik daudz strāvu aprij un izrādās ka ģenerātors visu nevar pavilkt.

Lielākais strāvas rijējs tālās gaismas, ~30A kad deg visi četri priekšējie lukturi ~5A apkures ventilātors, ~5A aizdedze un vēl stiklu tīrītāji, varētu būt vēl kādi ~5A. Un vēl jāpaliek rezervei lai akumulātoru uzlādētu pēc piestartēšanas.
Tas vis kopā ~45A, ģenerātors vairs nevelk un lādē ārā akumulātoru.

Domāju ka kaut ko neesmu pareizi ģenerātoram salicis atpakaļ, bet izrādās, ka ģeneratora strāva pie 5000 apgr/min ir 42A
http://avto-vaz.info/class2/vaz03-06/generator/

Kā citiem, ar VAZ 2106 ģenerātoru, strāva pietiek visam?

Strāvas mērījumi, ko uzrādīju nav pārāk precīzi, jo mērīju ar smagās mašīnas ampērmetru, kas rāda +30 un -30 ampērus.

Te pat bail iedomāties, ja tam visam par virsu būtu uzkrāmēti papildus aizmugurējā stikla apsilde, elektriski apsildāmie spoguļi vai kāda rijīga audiosistēma un vēl pilnam komplektam 5ātrumu ātrumu kārba, kā rezultātā motoram apgriezieni mazāki un ģenerātors lēnāk griežās.
 
Knabis
Vazists
Posts: 92
Joined: 19 Apr 2009, 20:58
Location: Cēsis, Auciems

Re: Ģeneratora jauda un strāvas patēriņš

01 Oct 2009, 21:37

Man generators normali lāde.
Ari ar visam talajām?
 
User avatar
ARWIS
Vazists
Posts: 136
Joined: 12 Sep 2009, 22:29
Location: LIMBAŽI

Re: Ģeneratora jauda un strāvas patēriņš

01 Oct 2009, 21:43

itkaa jau generatoram ir vienalga vai 1000 apgriezieni vai 5000 laadee vinsh tapat savu noteikto devu ko ierobezho ladeshanas relejs....bet nez varbuut tev vajadzetu ari plusaa ielikt masas sleedzi lai tad kad mashinu neizmanto vareetu atsleegt straavu...paskaties ka uzvedas ogliites varbuut sadilushas...vai izejoshajiem vadiem nav parrautas mazaas dziislinjas un taadas visaadas lietas :eh:
 
PowerVAZ
Vazists
Topic Author
Posts: 32
Joined: 15 Jun 2009, 15:05
Automašīna: 21011

Re: Ģeneratora jauda un strāvas patēriņš

01 Oct 2009, 21:58

Ģeneratoram ir ļoti no svara cik ātri viņu griež, jo ātrāk griež, jo lielāku strāvu ģenerātors var saražot. Lādēšanas relejs uztur nemainīgu spriegumu, pie nosacījuma ka ģenerātors var saražot pietiekoši daudz apmērus.
Ja pieslēdz apmērmetru, tad labi var redzēt, ka tikko piestartētai mašīnai akumulātoru lādē vairāk pie lieliem motora apgriezieniem. Kad akumulātors uzlādēts, tad tiešām nav liela nozīme cik ātri ģenerātoru griež, un relejs visu notur kā vajag, ja vien nav lieli strāva patērētāji.

Oglītes ģenerātoram labas, divām diodēm vadi bija nooksidējušies un nosviluši bet tos pielodēju. Diodes arī it kā veselas, uz vienu pusi strāvu laiž uz otru nē.
 
Traktorist
Vazists
Posts: 1147
Joined: 08 Apr 2009, 11:15
Telefons: 26714531
Location: Ciemats Rīga

Re: Ģeneratora jauda un strāvas patēriņš

01 Oct 2009, 22:29

PowerVAZ, kā tev sanaca 30A ar ieslegtam gaismam?Ja tev stav lampas kuri paredzeti no rupnicas(50-55w), tad sanak ka max strava uz tiem bus ap 20 A. Un kads tev ladešanas spriegums?
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: Ģeneratora jauda un strāvas patēriņš

01 Oct 2009, 22:44

Nu jā,kad visu saslēdz tad ir tā,ka stāvot pie krustojuma lādēšana nokrītās uz neitrālo,tāpēc biju jau pieradis,kā krustojumā jāstāv tā tuvos izslēdzu.Bet braucot nekad nav bijis par īsu.
Tagad ieliekot ksenonus var arī stāvēt krustojumā,jo patēriņš jūtami samazinājās ;)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests