Sanāca remontēt VAZ 2106 ģeneratoru, jo diodēm vadi bija nooksidējušies, pielodēju saliku visu atpakaļ un izrādās ka ģeneratoram vienalg jauda mazliet nepietiek.
Viss bija skaisti, kamēr nepienāca tumšs, auksts un lietains laiks. Tad arī sāku meklēt kas cik daudz strāvu aprij un izrādās ka ģenerātors visu nevar pavilkt.
Lielākais strāvas rijējs tālās gaismas, ~30A kad deg visi četri priekšējie lukturi ~5A apkures ventilātors, ~5A aizdedze un vēl stiklu tīrītāji, varētu būt vēl kādi ~5A. Un vēl jāpaliek rezervei lai akumulātoru uzlādētu pēc piestartēšanas.
Tas vis kopā ~45A, ģenerātors vairs nevelk un lādē ārā akumulātoru.
Domāju ka kaut ko neesmu pareizi ģenerātoram salicis atpakaļ, bet izrādās, ka ģeneratora strāva pie 5000 apgr/min ir 42A
http://avto-vaz.info/class2/vaz03-06/generator/
Kā citiem, ar VAZ 2106 ģenerātoru, strāva pietiek visam?
Strāvas mērījumi, ko uzrādīju nav pārāk precīzi, jo mērīju ar smagās mašīnas ampērmetru, kas rāda +30 un -30 ampērus.
Te pat bail iedomāties, ja tam visam par virsu būtu uzkrāmēti papildus aizmugurējā stikla apsilde, elektriski apsildāmie spoguļi vai kāda rijīga audiosistēma un vēl pilnam komplektam 5ātrumu ātrumu kārba, kā rezultātā motoram apgriezieni mazāki un ģenerātors lēnāk griežās.