Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
User avatar
pusautomats
Vazists
Topic Author
Posts: 641
Joined: 12 Jul 2013, 11:36
Automašīna: VAZ-21061, Golf MK3
Location: Rīga

Mana Ņiva

18 Jul 2019, 12:57

Sveiki biedri! Redzu ka forums ir panīcis, bet nu tēma jāuztaisa tik un tā. Kā jau droši vien novērojāt mans melnais 16v žigsis tika pārdots. Un vietā iegādājos ilgi kāroto Ņivu. Sākumā biju noskatījis eksemplāru Rēzeknē, bet pēc tam kad man tika atsūtītas vairāk bildes, sapratu, ka eksemplārs ir nedaudz par sagurušu. Tā nu sakodu zobus un nopirku nedaudz dārgāku auto, bet tuvāk Rīgai, labākā stāvoklī plus vel ar ļoti labām riepām. Pirmo reizi mūžā braucu ar Ņivu kad ar nu jau savu, jauniegādāto auto devos mājās no Skrīveru apgabala. Ņiva bija super lēna, gausa, ātrāk pa 90kmh vienkārši negāja, pirmās domas bija ''Kādu mēslu gan esmu nopircis'', Trīcošajā atpakaļskata spogulī tik noskatījos kā biedrs Micuks sēž pie barankas manam golfam un izbauda daudz klusāku braucienu kā es :D.

Tikām līdz mājām, izbraucu pirmo līkumu pa mežu un domas uzreiz mainījās, sapratu ka ir potenciāls.

Pirmā lieta ko darīju sakarā ar neiešanu bija pieslēgt diagnostiku, Piespraudu vadu - neslēdzas klāt. Parakņājos, pamanīju ka amputēts immobolizer bloks. Pētu vadus tālāk un redzu ka divi immo bloka vadi nav savienoti kopā (to jādara lai diagnostika darbotots). Savienoju vadus, uzreiz redzu ka viss darbojas. Bija kļūdas par ātruma sensoru, pirmo lamda zondi, un daži sīkumi.

Samainīju degvielas un gaisa filtrus, otro lambdu pieslēdzu pirmās vietā, un pēc laika atradu krājumos velvienu labu zondi un ieliku otrās vietā. Palika daudz labāk, bet tā pat ne tā kā vajag. Mērīju kompresiju, 12-13atm katrā cilindrā, tas man lika smaidīt, vismaz dzinējs ir labs.

Beigu beigās izrādījās ka gāzu sadales mehānisms bija pa vienu zobu nepareizi, un pēdējais defekts bija nobeidzies droseles pozīcijas sensors. Šos sīkumus izlabojot auto pārvērtās momentā. Ja iepriekšējais saimnieks to visu būtu sataisījis, varbūt arī nepārdotu. 

Pie mašīnas bija daudz ko darīt, ir ko darīt un vel būs ko darīt. No tā ko atceros samainīju - visas eļļas, priekšā gultņus, pāris lodbalstus, stūres pirkstus, majatņiku, atsperes balstu, un atsitēja kronšteinu, uzmetināju jaunu izpūtēju, ieliku sēdekļus no E36 kompota, mainīju krustiņus kardāniem, nomainīju beigto ''šruses promvalu'' uz ''krustiņu proval''. Remontēju iepriekšējo saimnieku ātrumkārbas antiremontu, ieliku sadales kārbā divrindu gultņus izejas asīm, priekšā pussasij samainīju putekļu gumiju.

šobrīd vel neesmu pieķēries kardānu atbalansēšanai. bet to drīz.

Protams rūsa ir pietiekami. grīdu mainīšu līdz tunelim, grīdas lonžeroni būs no 60x60x2 profilcaurules, un sliekšņi, sliekšņi tad jau redzēs no kādas caurules :D

Atsevišķa epopeja ir vibrācija, kura ir par 90% uzvarēta. kad auto dabuju normāli ejošu ātrāk pa 90kmh tā pat nevarēja pabraukt jo trīcēja tā ka likās ka tuliņ sadalīsies uz ceļa. galvenais vibrāciju avots bija nepareizi saliktie kardānu krustiņi, kurus liekot iepriekšējie ''meistari'' bija izmantojuši tādus sprostgredzenus kādi bija, līdz ar to kardāns bija pamatīgi nobīdīts no ass centra.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Kārbas antiremonts. tā vietā lai sataisītu 5to ātrumu normāli, meistari izdomāja novērst ātruma ķīlēšanu vienkārši nepievelkot uzgriezni un to piemetinot.Image

Skrūve kas pievelk zobratu (aizmirsu kādu) Pārlauzta un nekas neko netur.
Image
Nedaudz sakopts krusta promvals no vecās ņivas
 Image

Jaunie divrindu gultņi ar svaigi virpotām pārejas buksēm.
Image
Jaunais izpūtējs 50mm. Aizmirsu piebilst ka veco amputēju, jo arī tas spēlēja lomu neiešanā, pēdējais bundulis bija sabrucis un visa stikla šķiedra bija aizdambējusi cauruli, tā ka izplūdes gāzes nāca laukā tikai pa izrūsējušajiem caurumiem :DImage

Turpinājums protams sekos. Nākamais plānā ietilpst atbalansēt kardānus, pieliet bāku un izgāst kādu gabalu pa mežu :D!
Kas ar Žiguli nav braucis, auto vadīt nemāk.
 
User avatar
elf
Vazists
Posts: 906
Joined: 06 Mar 2009, 11:10
Automašīna: Lada 4x4 , Ņiva
Telefons: 26526521
Location: Alūksne
Contact:

Re: Mana Ņiva

18 Jul 2019, 15:00

Es savai Ņivai pāriešu no krustiņiem kardāniem uz šrusiem. Kardānus jau nopirku Pleskavā Gogoļa 7. Gumijai ir pa virsu vēl aizsardzībai plastmasa...lai dubļos saplēstu ,ir stipri jāpacenšas.
http://www.tlt-pskov.ru/    tagad tur ir arī cenu lapa un kas ir uz vietas...ja nav var pasūtīt pa telefonu...aizripini un paņem !
 
User avatar
pusautomats
Vazists
Topic Author
Posts: 641
Joined: 12 Jul 2013, 11:36
Automašīna: VAZ-21061, Golf MK3
Location: Rīga

Re: Mana Ņiva

18 Jul 2019, 18:50

Nu man līdz šruses kardāniem tālu. Ziemā pārmetināšu, pārkrāsošu. sakopšu visu kā saka. Pagaidām lielākos defektus kuzovam esmu pagaidu variantā sametinājis, lai nekas nenolūzt braucot. 
Kas ar Žiguli nav braucis, auto vadīt nemāk.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests