Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
danniks
Vazists
Topic Author
Posts: 25
Joined: 26 Jul 2010, 11:19

Par metināmajiem

24 Aug 2012, 22:08

Tātad gribu iepirkt metināmo aparātu, bet galīgi no tiem neko nesaprotu...
Man garažā ir 220 spriegums
Esmu redzējis metināmos ar elektrodiem, ar stiepli kas iznāk ārā un tādu kur stieple jātur rokā..
Gan jau tas kur stieple pati lien ārā ir tas īstais....
Kādas firmas būtu tās kvaletatīvākās?
Plānoju nomainīt pāris spārnus, kā arī izrūsējis mazs caurums priekshas nesoshajā balkā.

Kādi ieteikumi?
 
User avatar
Kristians
Vazists
Posts: 133
Joined: 14 Mar 2010, 15:11

Re: Par metināmajiem

24 Aug 2012, 22:15

 
User avatar
Fiat 124
Vazists
Posts: 1287
Joined: 26 Jan 2008, 13:06
Location: Valmiera

Re: Par metināmajiem

24 Aug 2012, 23:19

Ar tiem 220V ir kā ir, man ir vienfāzes metināmais aparāts, bet sniegums mani diez ko neapmierina - max 3mm bleķi var sametināt un tad arī tā šuve nesanāk kā gribētos! Daļēji to, protams var norakstīt uz konkrēto aparātu, sprieguma svārstībām no Latvenergo puses un manām metināšanas prasmēm, bet tomēr esmu metinājis ar 3 fāzu aparātu(padārgu) - efekts ir graujošs! ;)
Iesaku "neuzrauties" uz lētajiem modeļiem, kuriem spriegums uz stiepli tiek padots visu laiku nevis kā normāliem aparātiem - nospiežot pogu rokturī!
Labāk labs, bet lietots, nekā jauns un pašvaks!

P.s. Balka zem motora nav īstā lieta ko metināt, ja jau tā pabiezajā bleķi ir izveidojies caurums, tad pārējā balka diez vai spēs pildīt savus uzdevumus, manuprāt, tikai un vienīgi jāmaina!
Mans 2101 - ĶIRSIS
Mans "Limuzīns Jāņu nakts krāsā"
Divi seši viens trīsi deviņi četri nulle seši, Artūrs
Image
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: Par metināmajiem

25 Aug 2012, 01:30

Labi aparāti maksā labu naudu un ar tiem var panākt labu rezultātu un ir vienalga uz cik fāzēm!
Un kopš remontēju smago tehniku,mierīgi var dragāt ar metināmo,ja viss labi sametināts,ir jātur tad!
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Par metināmajiem

26 Aug 2012, 19:04

Pēc čoma ieteikuma nopirku Varmig 1600 labi var sametināt gan plānu zem mm kā arī 4mm biezs leņķis ir metināts un sametinājies labi.
Bet visumā pusautomātu pirku tieši plāno bleķu metināšanai, ja vajag ko piezāku par 4mm ņemu parasto elektrodu svarku.
Ieteikums ja pērk ko šādu tad ar 0.6mm drāti būs viss labāk, protams vajadzēs arī gāzi CO2.

Nopietnākiem un dārgākiem aparātiem ir lielākas regulēšanas iespējas, bet mājas apstākļiem vai mazam servisam ar šādu vairāk kā pietiek.
 
edijs
Vazists
Posts: 610
Joined: 12 Jun 2009, 13:57
Location: Liepājas raj. Kalvene

Re: Par metināmajiem

26 Aug 2012, 20:26

Dannik tas ar elektrodiem tiek saukts par loka metināmo, ar to būtībā pie mašinu remontiem nav ko darīt, jo vairāk domati biezu dzelžu metināšanai plus kapec mocīties ar elektrodiem ja pasaule ir gājusi uz priekšu un ir pusautomāti ar kuriem var panākt labāku rezultātu

Tas ar drāti kur nāk ārā saukts par pusautomātu (gudri manliekas ka saucas Mig-mag metināšana) būs optimālais variants priekš mājas apstākļiem. Var metināt virsbūves normāli un arī kādu pabiezāku metālu ja vajag un ja māk. Pusautomātam ir divas iespējas drātīm. 1. metināt ar drāti kurā ir piedevas(gāze,), bet reāli šuve sanāk sliktāka, jo ar drāti esošām piedevam nevar pilnīgi nodrošinat lai gaiss netiktu šuvē un metinājums nebūtu porains, un drāte arī ir dārgāka kā parastā. 2. reālakais variants ir drāte + co2 balons

Tas kur tur 'drāti rokās ir Tig, ar šito laikam ka visi strīdas kas labāks pusautomāts vai tig. būtība Tig manšķiet ir labāks ja jāmetina kkas kur var šuvi atklāti redzēt. Bet nu ja esi viens tad grūti iedomāties kā vari pieturet piemeram izpūtēja rori, saķert ja vienā rokā ir "elektrods" un otrā tig gals. :Nezinu:


Mājās ir Bluemaster pusautomāts, diezgan pasen pirkts par samērā lielu naudu. Darbojas uz 220v,ar 0.8 drāti, un co2 gāzi(man gan likas kad ar mison25 bija labāk bet nu cena ir 2reizes dārgāka), teikšu tā priekš mašinu remontiem pietiek ar atliektiem galiem, var arī mierīgi 5mm dzelžus normāli sametināt( piemēram ruļlu presei kas sver 1000+kg bez ruļla iekšā piemetināju sakabes āķi un turas nekāda vaina) :clap:

Bet nu Fiat124 ir taisnība labāk ņemt labākas firmas lietotu nekā čainas ražojuma jaunus.
Labs variants ir pašu latviešu ražotie Ūdrītis un co metināmie ;)

Micuk man ir vienkārša interese kapec tieši 0,6mm drāti? lai būtu mazāk nepieciešama jauda lai drāte sakustu?


Gan jau ka kkur garajā tekstā sapisos bet nu neko :rofl:
Vaz 03
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Par metināmajiem

26 Aug 2012, 21:34

Metina labi arī ar 8mm drāti, vienkārši ar 6mm ir vieglāk metināt plānākus bleķus ;)
Pat iepriekšējais modelis kas čomam 1400 ar mazāku strāvas stiprumu velk 8mm šitam vispār nav problēmu.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests