Page 1 of 1

Sporta auto būvēšanas noslēpumi :)

Posted: 28 Feb 2019, 19:45
by Micuks
Galvenais noteikums sporta motoram ir maksimālās spēles detaļām....visam jābūt brīvam...lai viegli griestos !



Visumā šitā tēma ir apspriedes vērta tāpēc nolēmu uztaisīt atsevišķu topic, lai nepierakstītu LadaRX2107 topicu.

Par lielajām spēlēm un neprecizitāti esmu dzirdējis vairākkārt jo sevišķi piekares ziņā, padomju laikos sportisti esot likuši padilušus lodbalstus priekšējā piekarē, padilušus stūres šarnīrus, lai stūrējās vieglāk. Citi pārtaisījuši, reiz pirku no vīra gados, padomju laika rallista kasti ar daļām, kur bija pārtaisītie lodbalsti, lai viegli kustās.

Par motora lielajām pielaidēm arī dzirdēts, piemēram virzuļgrupai esot tas viens moments, kad cilindri izdiluši un virzulim maza pretestība, bet kompresija vēl ir un tas ir tas brīdis kad motors griežas vis labāk. Bet paskatot dokumentālās filmas par F1 tur tieši otrādi termo atstarpi taisa vēl mazāku, pat izplūdes kolektoram no iekšpuses visas savienojumu metinājuma šuves izslīpē perfekti taisnas.....

Re: Sporta auto būvēšanas noslēpumi :)

Posted: 01 Mar 2019, 12:34
by pusautomats
Esmu kaut kur dzirdējis, ka auksti F1 dzinēji faktiski noķīlē dēļ super minimālajām pielaidēm, tos speciāli silda, pirms vispār darbina.

Re: Sporta auto būvēšanas noslēpumi :)

Posted: 02 Mar 2019, 15:05
by robs
Elf varētu mazliet vairāk pastāstīt tieši kurām detaļām būtu jāpiemēro maksimālas spēles. Būtu interesanti paklausīties tavu viedokli. 

Man uzreiz pirmais nāk prātā, ka lielāka spēle par oriģinālo noteiktu būtu jāpiemēro virzuļiem un gredzeniem, dēļ paaugstinātās temperatūras motoram darbojoties sporta režīmā. Paaugstināta temperatūra izraisa papildus virzuļu un gredzenu termisko izplešanos, tādēļ spēle ir jāparedz lielāka nekā standarta dzinējiem. 

Šī ir baigi labā grāmata tieši par sporta motoru būvniecību, Nopirku to jau kādu laiku atpakaļ un nenožēloju ne centa.

Image
https://haynes.com/en-gb/four-stroke-pe ... th-edition 

Izlasot to visu (600lpp) man ir pavisam cits skats uz motora un detaļu piemērošanu sportam.  Kaut vai tā pati dzesēšana liekas sīkums, taču pareizi to optimizējot un turot darba temperatūru līdz 85 grādiem un ne vairāk, var griezt aizdedzi agrāku, paaugstināt kompresiju un rezultātā iegūstot papildus jaudu, salīdzinot ar motoru kuram darba temperatūra būtu standarta 95 grādi.

Re: Sporta auto būvēšanas noslēpumi :)

Posted: 04 Mar 2019, 12:10
by elf
Kļoķenei kakliņus slīpējam uz mazāko (tievāko) pielaides izmēru ..un vēl - 0.01mm
Bloku izvirpojam ar starpību +0.08mm no virzuļa mēra+ flexshone
Sadales vārpsta kad pieskrūvēts korpus, lai brīvi griežas no rokas...
Tas galvenajiem mezgliem...
Motora pareizā temperatūrai jābūt 80-85 grādi...ja VAZ brīvā klase ,tad liekam elektrisko  sūkni kurš maina apgriezienus atkarībā no temperatūras. Termostas tiek demontēts. Sūknis pats uzturēs 80 grādus ....noslāpējot motoru sūknis vēl laiciņu strādās!

Re: Sporta auto būvēšanas noslēpumi :)

Posted: 05 Mar 2019, 09:13
by elf
Image

Ļoti labi rezultāti ir ar vārstu atsperes atslogošanu.....sadalene brīvāk griežas...ne vienmēr vajag jaudīgas atsperes !