Page 1 of 2

Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 07 Jan 2012, 00:52
by Kobreto
Sveiki! Varbūt kādam ir zināma formula iepludes kolektora garuma izrēkināšanai?

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 08 Jan 2012, 19:33
by lesis
Konkrētu formulu ieplūdes kolektora garumam nezinu.

Pēc tā,ko esmu lasījis-sāk ar cilindra tilpumu.Ieplūdes kolektora kanāla tilpumam jābūt aptuveni 1/3 no cilindra tilpumam.
Izvēlas ieplūdes vārsta izmēru.Gavlām ar apaļu ieplūdes kanālu jābūt 0.81-0.83 no ieplūdes varsta izmēra.Sarēķini laukumu kanālam.Iegūto 1/3 no cilindra tilpumu dali kanāla laukumu.Vajadzētu būt ieplūdes kolektora kanāla garumam.

Vai tas ir ieskaitot galvas kanāla garumu kopā,nezinu,man šķiet,ka jā.Lai dabūtu tieši ieplūdes kolektora garumu.Nomēram galvas kanāla garumu un to atņemam no iegūtā garuma.

Ja kādam kas labojams,do šu,man jo interesantāk.

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 08 Jan 2012, 23:32
by Миша

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 09 Jan 2012, 13:29
by klievis
varu padalīties praktiskā pieredzē:)
pirms gadiem 20 kad man likās viss kosmoss tad arī rēķinājām un pirkām pa milzu naudāk krutus kolektoru , bet tad bija labs darbs ,laiks un iespējas -sākām veidot paši nevis rēķinot bet saliekot auto virsbūvē vadoties pēc novietojuma un vietas motortelpā..varbūt tas izklausās mieklīgi , bet būvējām no rokas kolektorus sākot no 70mm-190mm gan taisnus kan ar līkumiem, gan s-veidā kas mūsuprāt beigās neatbilda nekādiem aprēķinie..
Bet labākais secinājums tajā visā -mans ražojums ar itkā nepareiziem kolektoriem vienalga brauca pa priekšu tiem kas tur klāstija drausmigos aprēķinus un fizikas grāmatu pamatus no galvas....secinājumus izdarat paši! :draugi:

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 09 Jan 2012, 13:32
by klievis
piemirsu vel---mēs galvenais vadijāmies pēc viena ieteikuma --lai nav pa resnu... varat apmēram iedomāties putekļusūcēja principu kas notiek ja vienam un tam pašam putekļusūcējam pieliek resnu trubu un tievāku?

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 13 Jan 2012, 01:15
by lesis
Ok,bet uz dullo bliezt augšā,ja nerubī fišku-jēga būs maza.Ar to es domāju,ja es ko tādu mēģinātu,un nesāktu līst teorijā,aizbrauktu auzās un laiks/materiāls vējā.Ok,pieredzi iegūsi,bet,pieņemam,ka ja netaisu priekšcitiem kā preci,bet vienu priekš sava auto-tad jāuztaisa ar pirmo piegājienu.Tad jau vajag kādu pamatojumu,vai kopēt,vai izpētīt,kas oriģinālajam ir par mīnusiem un tos censties novērst nemainot neko kardināli.

Opel čuguna dzinējs no Rekorda 2.2l četrcilindru.Viņam ir garākais un šaurākais ieplūdes kolektors salīdzinot ar 1.9;2.0;2.4 tāda tipa dzinējiem.Tas ir galvenais ierobežotajs tam dzinējam.Varbūt ātrums ir labs,bet caurplūde ir daudz par mazu.

M52B28 Bmw dzinējs.197zirgi stockā.Viņam ir oriģināli ieplūdes kolektors vienāds ar 2.0l iepl. kolektoru.Šauri kanāli,zema caurplūde.Uzliekot 2.5l ieplūdes kolektoru,pieaugums 10-20kumeļiem pie augstiem apgriezieniem,atkarībā cik normāli to visu sadara.Jā,piezemiem un vidējiem apgriezieniem ir līknei kritums,bet minimāls,salīdzinot ar ieguvumu beigās.

Ja nemaldos,iemesls kāpēc rāžotāji tā darīja-lai iekļautu m52 dzinēju zem 200kumeļiem,laikam nodoklis atkarībā no jaudas mainās pie 200kumeļiem.
Jebšu apzināti deforsēts motors.

Ar to bija domāts-ka tas putekļa sūcēja piemērs darbojas,ja iebrauc otrā galējībā.Un tapēc,ja "fišku nerubī",labak ir uzmest aprēķinu plus izprotot darbības principu.


Klievi-būtu lieliski,ja Tu ieliktu bildes ar dažādiem būvētajiem kolektoriem un aprakstu,kā kurš darbojās(cik veiksmīgi pildījis funkciju).

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 13 Jan 2012, 18:07
by Kobreto
tur tiks liktas moča droseles pod 38mm,tapēc par orginalajiem varinati var aizmirst! Precizi interesē garums visai iepludie pie tiem 38mm(orģ. 32mm)! Viss tiek taisits tā teik caur dir*u! Sadalene paliek orģinālā(pagaidam) un varsti(32mm) arī,bet ieplūde ir pievīlēta lidz tiem 38mm

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 13 Jan 2012, 23:22
by girts.bricis
tur tiks liktas moča droseles pod 38mm,tapēc par orginalajiem varinati var aizmirst! Precizi interesē garums visai iepludie pie tiem 38mm(orģ. 32mm)! Viss tiek taisits tā teik caur dir*u! Sadalene paliek orģinālā(pagaidam) un varsti(32mm) arī,bet ieplūde ir pievīlēta lidz tiem 38mm
pa manam galvā nemaz nevar kanālus uz 38 izvīlēt.

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 14 Jan 2012, 13:06
by Kobreto
tur tiks liktas moča droseles pod 38mm,tapēc par orginalajiem varinati var aizmirst! Precizi interesē garums visai iepludie pie tiem 38mm(orģ. 32mm)! Viss tiek taisits tā teik caur dir*u! Sadalene paliek orģinālā(pagaidam) un varsti(32mm) arī,bet ieplūde ir pievīlēta lidz tiem 38mm
pa manam galvā nemaz nevar kanālus uz 38 izvīlēt.
tas ir M412,neēsmu vazist,un moskivčam labu LV foruma nezinu! tapēc esmu te,un rakstu visādas muļības :?:

Re: Ieplūdes kolektora viedošana/būvēšana

Posted: 15 Jan 2012, 12:33
by lesis
Reku,ņem un lasi.Tam čalim rokas un smadze vietā.
http://www.draugiem.lv/group/16003002/p ... tid=314832
Te video.
http://www.youtube.com/user/skolnieksLV#p/u

Nu,em ja Tu galvā kanālus uz 38mm taisi,tas ir galīgi garām.Jātaisa konuss nevis cilindrisks kanāls ieplūdes kolektoram ,ja gribi tādus izmērus(38mm)
Gavlām ar apaļu ieplūdes kanālu jābūt 0.81-0.83 no ieplūdes varsta izmēra.
Tu nevari tā uzbliezt kanālu cik sagribas un pārējo atstāt kā ir.Svarīgāks par vienas komponentes apgreidu ir setups.Tev viņš galīgi neies,ja domāsi par tikai par droselēm.Janevari visu uz reiz atļauties,tad sākumā izplāno ko un kā.Bet trešajā stāvā lekt vienā sistēmā,kad Tu citur neesi līz pirmam stāvam ticis-pilnīgi garām.
Kas Tev par vadību būs,kas droseles regulēs?Spēsi pareizas sprauslas izvelēties?

Ļoti iespējams,ka ja uzliktu sierras webera karbūzi un no Krievijas vai Ukrainas atsūtītu mērenu vāli,tas auto ietu ātrāk nekā tāds,kādu Tu plāno veidot.Bet izmaksas būs uz pusi mazākas točna.

Setups pār detaļām.