Re: klaņu atvieglinašana
Atbildēt mezitis »
jā, tiktiešām cirks , ne klaņu atvieglināšana. Itkā rūpnicas konstruktori būtu bijuši galīgi
olahi, un nu pekšni viens ziķeris uzveidos iistos klaņus ar kuriem Vaz ies ārprātā

========================
Principā es arī uzskatu, ka, ja nav paredzēts braukt sacīkstēs, bet pa ielu, pilnīgi pietiek
"sadzīt" mēros un svaros oriģināldetaļas. Plus, ja ir iespēja (droši , ka nav), nodarboties ar
detaļu "izlasīšanu". Bet tur vajag spaiņiem detaļu un lērumu laika - esmu ar šo procesu
nodarbojies tālajās 70. gadu beigās un 80. sākumā, kad grupā A2/1 jebkādu detaļu
mehāniskā apstrāde, izņemot rūpnīcas paredzēto, bija aizliegta. Konstruktori tiešām nebija
oluhi, un radīja dzinējus, ja tā var teikt, ideālajā variantā. Bet ražošanas tehnoloģiju
nepilnības, neprecizitātes, reālo rezultātu stipri pasliktināja.Īpaši "grēkoja" ZMZ un UMZ
rūpnīcas, arī MeMZ, VAZā tās lietas bija stipri labākas.Te vietā plaši zināmais stāsts, kā
Moskvičfabrikas vīri gatavoja A2/1 M-412 dzinēju, kuram standartā uzdotā max jauda
bija 75 ZS, praksē 72 - 78. Tad nu notika vesels process, sākot ar detaļu atlasīšanu, precīzu
izmēru ieturēšanu, balansēšanu, svarošanu, atļauto piestrādi. Laiks vairākiem cilvēkiem
aizņēma ap 3 mēnešiem, ieskaitot vairākus komandējumus uz Ufu, detaļu izgatavošanai
"zem kontroles" un atlasīšanai no jau esošajām. Rezultātā tika iegūti dzinēji, kuri, ārēji
esot absolūts standarts (iekšēji arī) attīstīja 98-102 ZS. Lieki teikt, ka tie bija ārpus
konkurences, kura brauca ar pārdesmit ZS vājākiem auto ...Protams, lielu lomu spēlēja
iespēja "noskaņot" dzinējus uz stenda, kas tai laikā bija neiedomājams "lukss" ...