Viss sākās ar to, ka brālis gribēja iegūt savā īpašumā 1. auto. Sākumā meta acis uz Škoda Felicia, bet apspriežoties ar zinošāku cilvēku šajā jomā, tika nolemts, ka Feliciju nevajag. Tad nu vienā dienā zvanīja un teica, ka esot nopircis 1. Žiku ar 1.3l dzinēju. Naudas nebija daudz, tāpēc nopirka tādu, kāds bija.





Žikam, protams, ir kaudze ar problēmām. Visas noteikti vēl nav apzinātas. Drīzumā tiks aizdzīts uz servisu apskatīties, kas darās no apakšas. Labprāt uzklausītu ieteikumus, kurām vietām pievērst pastiprinātu uzmanību, kur varētu būt izrūsējis vairāk.
Pagaidām ir izdarīta tikai dzinēja apkope - nomainītas sveces (dzinējs sāka strādāt jūtami vienmērīgāk, jo viena svece bija beigta) un samainīta eļļa, eļļas filtrs.
Pēc speciālista apskates uz lauka, tika secināts, ka mainīt/taisīt vajag:
1. karburatoru, jo 2. kamera neveras vaļā;
2. gaisa filtru, tagad vispār kaut kāds kolhoznieks stāv;
3. gaisa filtra kastei vajag piemetināt vienu caurulīti, pie kuras, kā nopratu, skrūvējas klāt kartera ventilācija, pagaidām tur viss turās uz labām domām;
4. protams, pakarot ar rūsiņu;
5. priekšējos sailentblokus mainīt, jo saplaisājuši;
6. cerams, ka tikai termostatu nomainīt, jo motors karst, tagad, vēsākā laikā, ar ieslēgtu krāsniņu tikai mazliet karst, viena caurule karsta, otra tikai remdena;
7. pēc sveču maiņas atteicās darboties spidometra apgaismojums;
8. uzsākot braukt kaut kas noklab, kaimiņš teica, ka tas varētu būt reduktors, bet tas jāskatās;
9. sulojas reduktors noteikti, ka vēl kaut kas arī sulojas, dzinējtelpa ir diezgan eļļaina, bet nav tā, ka būtu nenormāli eļļaina, bet ir diezgan

10. lai atvērtu durvis, ir maza šaha spēle - vienas nevar ar atslēgu atslēgt, citas vispār neveras vaļā;
11. šo problēmu noteikti vēl atradīsim.

Autiņam ir arī ekstras:
1. divi sānu atpakaļskata spoguļi;
2. sūknis logu tīrītāja tvertnei;
3. opis teica, ka ir bezkontaktu aizdedze;
4. stikla škiedras priekšējais, kreisais spārns;
5. interesants aimugurējais logs, nekad vēl tādu neesmu piefiksējis (viņam ir praktiska loma vai tikai estētiska?).
Tā kā autiņš izskatās labi piedzīvots, tad plānā ir savest labā tehniskā kārtībā un vairāk vai mazāk pieklājīgā paskatā. Ja pēc nopietnākas apskates servisā, viņš vēl izskatīsies braucams, tad tiks skrūvēts. Domāju, ka, ja viss notiksies kā gribētos, tad iespējams, ka man būs iespēja iemēģināt roku špaktelēšanā, krāsošanā. Ik pa laikam pats kaut ko paskrūvēju, pārsvarā velosipēdu, vēl šo un to. Domāju, ka Žikam arī varēšu diezgan daudz ko paskrūvēt.
Ja kāds līdz šejienei ir izlasījis un domā, kāpēc es taisu tēmu nevis mans brālis. Tad tas ir tāpēc, ka man ir vairāk zināšanu (pārsvarā gan populārzinātnisku) un lielāka interese par auto, un lielāka vēlme kaut ko paskrūvēt (ceru, ka nenožēlošu, ka to uzrakstīju

Ja kādam ir kādi ieteikumi, ko un kā labāk darīt, labprāt uzklausīšu. Ja kādam ir, tad var piedāvāt normāli strādājošu Weber tipa karburatoru, par saprātīgu cenu.