Piedāvāju auto virsbūves un lukturu pulēšanas pakalpojumus. Mazliet pastāstīšu čo-pa-čom
Virsbūves pulēšana
Automašīnu virsbūves (vairums) ir klātas ar laku. Ārējo apstākļu ietekmē laka izbalē, sašvīkājas, tādejādi zaudējot savu sākotnējo spīdumu un izskatu.
Lai atgūtu automobiļa sākotnējo spīdumu(izskatu), izmanto krāsojuma(lakas) pulēšanu.
Atpiķošana un ievaskošana
Piedāvāju arī atpiķot auto virsbūves un pēc tam tās ievaskot. Šis ir profilaktisks pasākums, kuru vajadzētu veikt vismaz reizi gadā. Pēc atpiķošanas virsbūve tiek ievaskota. "Piķis" ir asfalta seguma šķidrā daļa. Tā noņemšanai izmantoju silikona noņēmēju.
Attēlā ar sarkano parādītas vietas, kur piķis ir visvairāk. Atļāvos uz sava audi parādīt

Par pulēšanas procesu
Svarīgi ir apstrādāt tīru virsmu, tāpēc pirms pulēšanas automobiļa virsbūve tiek nomazgāta, atpiķota un, lai izvairītos no citu detaļu(piemēram, plastmasas) nosmērēšanas ar pastu, tās tiek aplīmētas.
Tālāk seko švīku izņemšanas proces ar "slapjā smilšpapīra" metodi. Tiek slīpēta laka švīku apvidū ar dažāda rupjuma smilšpaīriem, kā rezultātā švīkas "izņemās". Laka kļūst matēta, negluda. "Izņemt" ir iespējams švīkas, kas nav skārušas pašu krāsojumu(dziļumā), bet ir lakas biezumā. Lai pārliecinātos, vai švīku var izpulēt, pietiek pavilkt ar nagu perpendikulāri tās virzienam => Ja nags "ķeras", tad, visticamākais, ka švīku nevarēs izpulēt.
Attēlā parādīta "slapjā smilšpapīra" slīpēšanas metode.

Pēc švīku slīpēšanas seko pati pulēšana, kuras rezultātā tiek nopulēta smilšpapīra saslīpētā virsma un laka iegūst izcilu spīdumu.
Jāpiebilst, ka pulēšana noņem arī hologrammu (jeb t.s. saules zaķīšus), kas ir izteikti redzama uz tumšas krāsas virsbūvēm. (Skat attēlu) Šeit halturšķiki pieļauj kļūdu un nereti atstāj saules zaķīšus.

Šeit es vēlos piebilst, ka ir švīkas, kuru izņemšanai nav nepieciešams slīpēt ar slapjo smilšpapīru. Es izmantoju bieži vien rupjo 3M pastu ar attiecīgo ripu.
Pēc virsbūves pulēšanas tiek sniegti padomi tālākai virsbūves kopšai.
Lukturu pulēšana
Ārējo apstākļu ietekmē automobiļu priekšējie(arī aizmugurēji) plastmasas lukturi izbalē un zaudē gan estētiskās īpašības(kļūst matēti, sašvīkājas), gan arī ievērojami samazina gaismas caurlaidību, tādejādi pasliktinot redzamību diennakts tumšajā laikā.
Lukturu pulēšana, tāpat kā virsbūves pulēšana, sastāv no vairākiem soļiem, kurus secīgi veicot, tie atgūst savu spīdumu un gaismas caurlaidību.
Lukturu pulēšanas proces sevī ietver:
1.lukturu nomazgāšanu
2.slapjo slīpēšanu(retos, smagos gadījumos arī sauso)
3.pulēšanu
4.ievaskošanu 2-3 kārtās.
Cenas
Cena par vienu nopulētu lukturi 10-15 EUR
žiguļu pilnā virsbūves pulēšana:
Šeit uzreiz piebilstu, ka autoklubiem piedāvāju unikālu iespēju arī pašiem auto īpašniekiem iesaistīties auto pulēšanas posmos (atpiķošanā, aplīmēšanā, vaskošanā un varu iedot pamēģināt kādu detaļu ar mašīnīti nopulēt). Ieguvums? Pieredze un ietaupīts laiks (līdz pat 3h)
viss atkarīgs no krāsas. melnās krāsas īpašniekiem nāksies šķirties no mazliet augstākas naudas summiņas. tāpat arī cena atkarājas no virsbūves tipa, jo kompotu ar kūtiņu salīdzināt ir tas pats, kas pirkstu ar p***i
pirmā cena norādīs gaišo krāsu (spaiņi, gaiši zilie, baltie utt toņi), aiz slīpsvītras tumšie toņi (tumši sarkans, tumši zaļs utt. un pēdē būs cena melnajiem žiguļiem. ceru, ka sapratāt domu.
sedani 50/60/80
universāļi 60/65/90
Dažas bildes. Baigais slinkums kopēt visas, kas gribēs, apstatīsies mājaslapā..


Pirmais, kas atdzīs žiguli, tiks pie 10EUR atlaides