17 Feb 2015, 22:19
Labs vakars!
Lasu un domāju , kāpēc vajag tērēt naudu un drāzt lieki dzinēja bloku skaidās.
Ja ir 1.5 dzinējs, tad kāpēc neņemt remonta izmēru piemēram 76,4 un neizvirpot uz tādu . starpiba jaudā starp 1,5 un 1,6 nav praktiski pamanāma , jo viss būs atkarīgs no dzinēja savākšanas un dzinēja galvas remonta kvalitātes. Ja gribam 1,7 , tad ņemam Nivas bloku un beidzam sarunas. Uzliekam vēl Ņivas sadaleni un viss notiekas . Gribas ekonomisku motoru un jaudīgu, tad ņemam 1.5 bloku , 76,4 mm 08 vaza virzuļus ar bedrēm un izslīpēmjam uz tiem. Tālāk noslīpējam no bloka 2 mm lai virzulis iet blokam līdz augšai. Līdz ar to izveidojas dzinējs ar pareizāku degkameru un būs gan jaudīgāks gan vienlaicīgi ekonomiskāks. piedevām ja vēl plus Ņivas sadaleni , tad izveidojas ideāls dzinējs ar nelielu darba tilpumu , ekonomisks un jaudīgs. Tikai jāatceras ,ka ja izmanto jaunā tipa klaņus ar peldošo pirkstu , tad virzuļus vajag ar gropēm priekš sprostgredzeniem, ja vecos klaņus tad nav problēma ar virzuļiem , kuri ir pieejami pa lētām naudām.
Tātad varu painformēt par blokiem.
1,5 diametrā ir sastopami 3 veida bloki .
1.Dzinēja bloks Kuru nevar izvirpot uz 79 bet var mēģināt uz 80 un lielāku tai skaitā uz 82. Bloks ir taisnsienu bez sienas biezuma samazinājuma vidus daļā , bet augšpusē, kur strādā gredzeni ir iepresēta 1,85 mm bieza speciāla dilumizturīga čaulīte , kura izkrīt ja izvirpo tikai uz 79 mm.
2.Dzinēja bloks( biezais )kuru var izvirpot gan uz 79 gan uz 82 un vairs nav čaulītes augšpusē , tikai šie bloki sastopami pašos vaza 03 dzinēja pirmsākumos kaut kad 70 gadu vidus un ir milzīgs retums.
3. Visi pārējie kurus gan nav ieteicams virpot vairāk par 3 mm un tad arī var būt nepatīkami pārsteigumi -- it īpaši sportā , jo man pašam savulaik kādi 2 bloki izbeidžas plīsuma rezultātā.
Nivas 1,7 bloku nav ieteicams slīpēt vairāk par 1 mm , jo pāris gadu laikā dažiem sporta motoriem uz 84 mm ir plīsušas čaulas.