Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3249
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: KristapsK VAZ 21013

28 Jan 2018, 17:16

Kas tieši tiks darīts ar degkamerām?
ImageImageImage
 
User avatar
KristapsK
Vazists
Topic Author
Posts: 86
Joined: 17 Jul 2012, 14:43
Automašīna: VAZ 21013
Location: Saulkrasti

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 08:41

Kas tieši tiks darīts ar degkamerām?
Ja godīgi, nezinu. Kad galva būs izportēta, vedīs pie Ikara sēdināt galvu un teica, ka mazliet pārveidos degkameras. Kad galva būs gatava, ielikšu bildi ;)
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3249
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 09:09

Jautāju ne bez iemesla, daudzi pieļauj kļūdu zāģējot lielākas deg kameras atmosfēriskam motoram!
Kāpēc sēdina galvu? tāpēc, lai samazinātu deg kameru kas palielina kompresijas pakāpi! kāpēc "zāģē" deg kameras? tāpēc, lai samazinātu vārstu maz efektīvo zonu!
Bet ir liels bet, maz efektīva zona ir maz efektīva nevis neefektīva! Sanāk kad ar vienu roku nosēdinām galvu, lai samazinātu deg kameras un ar otru roku tās atkal palielinām! Maz efektīvā zona nav tik jaudu norijoša kā deg kameru palielināšana kas būtiski samazina jaudu samazinot kompresijas pakāpi! Deg kameru var palielināt turbo gadījumā, tad tas tiešām ir būtiski vajadzīgs!
Šie ir fakti nevis pieņēmumi, es to visu emu uz savas tehnikas pārbaudījis iegūstot apstiprinājumu teorijai. Tā kā padomā kārtīgi vai vajag "zāģēt"!
Kādreiz šajā resursā uzturējās labs meistars, kurš būvēja un joprojām būvē žiguļu motorus, Raitis Klāvs, kurš vienmēr teica, ka cilvēki, pārsvarā "zāģē" īsti neizprotot ko un kāpēc vadoties pēc citu piemēra, kuri arī tieši tāpat to dara nezinot kāpēc :D

Savilkšu īsumā, galvu sēdina, lai samazinātu deg kameras tilpumu, kas palielina kompresijas pārkāpi un attiecīgi jaudu, palielinot deg kameras tilpumu samazina kompresijas pakāpi kas samazina jaudu!
Un nozīme ir katram izzāģētam milimetram no deg kameras! To visu var izrēķināt!
ImageImageImage
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 155
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 10:39

Micuk, neesi tik kategorisks! Ja cilvēks zin, ko dara un viss ir aprēķināts, tad deg kameras efektivitātes uzlabošana nesīs tikai pozitīvus rezultātus. Protams, viss ir kārtīgi jāsarēķina un ar to diemžēl ir vislielākās problēmas.
Ja tiek mainīti klaņi un virzuļi uz neoriģinālajiem (VW, BMW un citi) tad ļoti iespējams, deg kameras izmēri būs jāmaina. Par laimi VAZ galvai tas ir pat ieteicams. 
Sava žiguļa galvu uz CNC darbagalda pamatīgi apstrādāju!
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3249
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 11:32

Rob, "nemaisi gaisu" ar kaut kādiem pieņēmumiem! Izskatās, ka tev kaut kāds pusaudžu spīts, kaut ko obligāti vajag savādāk uzrakstīt bez jebkāda pamata vai pamatojuma. Es cilvēkam argumentēti izskaidroju!
Vienalga ar cnc vai ar fleksi, vīli, frēzi, vairums māk zāģēt, bet nesaprot kur un kāpēc to vajag!

Vienīgais pamatojums "zāģēt" deg kameras ir ja izmanto virzuļus ar izspiedēju, bet šajā gadījumā ir vēl sarežģītāk jo ir vēl lielāka nozīme kur un cik "zāģēt" ;)
Ieteikt var dakteris lietot homeopātiju, tehnikas gadījumā ir fizika un konkrēti raksturlielumi.
ImageImageImage
 
User avatar
KristapsK
Vazists
Topic Author
Posts: 86
Joined: 17 Jul 2012, 14:43
Automašīna: VAZ 21013
Location: Saulkrasti

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 11:55

Mieru vīri, bez naida! Būs gatava motora galva, liks visu kopā un tad arī sapratīšu, iet labāk vai nē! 
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 155
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 11:55

Mans ieteikums bija nenocirst saknē vēlmi eksperimentēt un iegūt pieredzi. Žiguļa deg kamera standartā ir salīdzinoši neefektīva, tādēļ ir loģiski, ka cilvēki cenšas to uzlabot. 90% tas nesanāk (Micuks jau aprakstīja kādēļ), bet 10% izmaiņas ir jūtamas. Lai nonāktu pie laba rezultāta arī es paspēju sabojāt vairākas galvas, taču pie rezultāta nonācu.

Aizdomājies kas notiek ar deg kameru ieliekot garākus klaņus un/vai kloķeni ar garāku gājienu. Tavs vienīgais pamatojums tomēr nav vienīgais. 
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3249
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: KristapsK VAZ 21013

29 Jan 2018, 12:38

No kādiem avotiem tik precīza statistika?
Eksperimentēt var ar to kas nav zināms vai kas nav eksperimentēts, par deg kamerām bija zināšanas jau tad kad mēs vēl dzimuši nebijām ;)
Garākus klaņus liek, lai saglabātu tilpumu un novērstu virzuļa "недоход`u" līdz bloka augšai, jo nofrēzējot bloka virsmu tilpums samazinās! Un kas tad tavu prāt notiek ar deg kameru kad ir garāki klaņi?

Kristap, lai saprastu atšķirību vajadzēs izmēģināt motoru ar "pielabotu" un ar nepielabotu deg kameru, un korekts secinājums būs izmantojot tehniskās mērīšanas iespējas nevis dibenometru :D
ImageImageImage
 
Kartingists
Vazists
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2013, 22:52
Automašīna: Vaz 2101
Telefons: 26605422
Location: Sigulda

Re: KristapsK VAZ 21013

28 Feb 2018, 01:33

No kādiem avotiem tik precīza statistika?
Eksperimentēt var ar to kas nav zināms vai kas nav eksperimentēts, par deg kamerām bija zināšanas jau tad kad mēs vēl dzimuši nebijām ;)
Garākus klaņus liek, lai saglabātu tilpumu un novērstu virzuļa "недоход`u" līdz bloka augšai, jo nofrēzējot bloka virsmu tilpums samazinās! Un kas tad tavu prāt notiek ar deg kameru kad ir garāki klaņi?

Kristap, lai saprastu atšķirību vajadzēs izmēģināt motoru ar "pielabotu" un ar nepielabotu deg kameru, un korekts secinājums būs izmantojot tehniskās mērīšanas iespējas nevis dibenometru :D
Kādu tilpumu ar garākiem klaņiem tu domā saglabāt?

Bloka virsmas tilpums...Paskaidro sīkāk.

Starp citu, darba tilpumu veido kloķvārpstas gājiens*cilindra virsmas laukums. Noslīpējot blokam nedagājiena tiesu darba tilpums no tā nemainās. Tikai samazinās degkameras tilpums, un paaugstinās kompresijas pakāpe.

Garāki klaņi. Kāpēc:
1.Rod to stroke ratio. Īpaši jūtams uz garā gājiena kloķvārpstām(80,84), jo samazinās virzuļa ātrums pie AMP, un AMP virzulis pavada vairāk grādus. Attiecīgi pie platām sadales vārpstām mazāks degmaisījums nonāk ieplūdē/izplūdē. Var panākt labāku pildījumu. Vēl figurē termijs dwell time par šo pašu tēmu. Kas gribēs, atradīs sīkāku info.
2.Stock klaņi ir bez buksēm. Liela berzes pretestība. Pretestība pieaug eksponenciāli pieaugot apgriezieniem. Ņivas klaņi ir ar buksēm augšā, bet viņi tāpat ir daudz smagāki nekā, piem, vw audi klaņi, kaut gan vw audi klaņi ir par 8mm garāki. Un ņivas klaņi tāpat mēdz trūkt biezāk nekā vw klaņi. Tas liecina par nepareizu izgatavošanu/termisko apstrādi/materiālu kā tādu.

Micuk, ja arī vārstiem uztaisa atbrīvojumus degkamerā, vienmēr ir iespājams vēl nosēdināt galvu. Protams, gan atbrīvojumi, gan sēdināšana notiek ar ļoti smalku aprēķinu, nevis uz bui dui. Viens pozitīvs pluss, kas nāk līdzi papildus galvas sēdināšanai, ir atstarpes samazinajums starp virzuli un galvu. Liela atstarpe ir detonācijas perēklis, jo veidojas tā sauktās ēnas zonas. Ļoooti to jūt uz 2t motoriem.

Testējot pielaboto un nepielaboto degkameru degkameras tilpumus tikai sadzeniet vienādus. Nav jēga sasēdināt galvu, notestēt, izgrebt un tad testēt. Tad tiešām būs Micuka aprakstītais variants, ka jauda samazinās.

No prakses - labāk, ka kompresijas pakāpe ir nedaudz mazāka, nekā nedaudz par lielu. Detonācija apēd ļoti daudz jaudu+sit šāles, virzuļus un strauji samazina motora resursu.

Galu galā, Micuk, ja reiz tu runā par korektu tehnisko mērierīču izmantošanu, tu esi bijis uz stenda ar vienu un pašu galvu, kurai ir stock degkamera, un vēlāk kurai ir uztaisīti atbrīvojumi vārstiem+slīpēta galva līdz tādai pašai komp.pakāpei? Un tad vēl liekot galvu atpakaļ ir jāpārregulē zobrats, jo sadalene aizgriezīsies par pāris grādiem agrāka, jo plakne būs slīpēta.

Pucējiet kā gribiet - divu vienādu galvu nav un nebūs. Un galu galā arī manis pieminētā metode nav ideāla, jo tā būs cita testa diena, citi laikapstākļi, temperatūra, gaisa spiediens, relatīvais mitrums, kas arī iespaido pildījumu, aizdedzes regulāciju, karbuļa regulāciju...

No atsevišķiem motoru būvētājiem ir dzirdēts fakts, ka vislabāk motors elpo, ja gaisa filtra kastes akumulācijas telpa ir 15motora tilpumi. Dzīvē gan to ir grūti realizēt, un tas īsti neattiecas uz to kastes apgraizīšanu. Un par ieplūstošā gaisa temperatūras ietekmi un jaudu parunājiet ar turbo džekiem. Subāristi parasti šķendējas, ka starpdzesētājs uz motora cepinās. Micuk, tas nav likums. Tas ir tikai "viena tante teica". Katrs lai pats ar savu galvu domā, un galvenais lai sāk izglītoties nevis forumos, bet grāmatās.

Ceru tas Jums palīdzēs.
 
Kartingists
Vazists
Posts: 86
Joined: 11 Aug 2013, 22:52
Automašīna: Vaz 2101
Telefons: 26605422
Location: Sigulda

Re: KristapsK VAZ 21013

28 Feb 2018, 01:43

Kristap, cik sapratu, tad tu starp sportistiem grozies - parunā ar mehiem par šeit apcilātajām tēmām. Domāju izvērtīsies gana interesanta saruna, un daudz skaidrāks būs darbību plāns. Ja nav nekas slēpjams, ieraksti šeit ko viņi domā par šo.

Pliks stends un izdruka ir izšķiesti resursi. Ligurs labi dara - no sākuma uzregulē to mašīnu braucamu trasei, un tad mēra tikai jaudu. Paziņam volgai no pirmā grieziena un gala varianta grieziena pazuda no max zs ap 15zs, bet ļoti pieauga griezes moments vidū. Galā nm īpaši nemainījās. Autiņam ir jābūt ātram trasē, kā arī Ligurs regulē.