Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
User avatar
pusautomats
Vazists
Posts: 596
Joined: 12 Jul 2013, 11:36
Automašīna: VAZ-21061, Ford Escort
Telefons: 29584245
Location: Rīga

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

31 Jan 2018, 20:28

krixis wrote:
Ja esi tig gudrs .tad paskaodro kaa.?

Sāksim jau ar to, ka derētu iemācīties elementāras rakstības zināšanas un uzvedības normas. Un forumā Tev neviens nepalīdzēs, ja uzvedies kā puišelis. Iemācies rakstīt, normāli uzdot jautājumums, nevis ''kā uztaisīt jaudīgu motoru''. Tu vispār paskaties uz sevi no malas un kā runā ar šeit esošajiem!? Paskaties cik gadus šajā forumā ir daži no biedriem. Micuks Tev būtu palīdzējis ar visu informāciju, ja būtu izrādījis iniciatīvu. Kāda jēga Micukam tērēt 2h lai uzrakstītu 1000 vārdu eseju kura puse ir tehniskajā valodā no kuras Tu tā pat neko nesaproti!?  
Un atbildot uz tavu jautājumu, domā ka man vai kādam šeit būtu vēlme vairs Tev palīdzēt!? Forums nav uzziņu dienests, ja uzvedies kā pokemons tad to pašu vari sagaidīt pretī!
Kas ar Žiguli nav braucis, auto vadīt nemāk.
 
krixis
Vazists
Topic Author
Posts: 19
Joined: 20 Jan 2018, 05:03

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

31 Jan 2018, 21:22

Skaidrs .
 
User avatar
skalins
Vazists
Posts: 480
Joined: 09 Dec 2012, 12:03
Automašīna: 21063

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

01 Feb 2018, 07:05

Kārtējais sviests,tak klopē to forumu ciet,ja šādi iet vaļā,divas lapas dzenā huiņu
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3225
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

01 Feb 2018, 09:01

Kāds sakars forumam ? Piemēram, ja Rīgas satiksmes autobusā brauc "zaķis" un konduktore prasa pirkt biļeti, bet kāds no pasažieriem kliedz, lai klapē visu autobusu parku ciet ja šitā?!

Tu taču pats saproti, ka neviens te nespēs iemācīt uzbūvēt cilvēkam motoru ar 130zs, cilvēki  mācās trīs, četrus gadus ar prakses iespējām un pēc skolas arī ne visi labi māk profesiju!
ImageImageImage
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3225
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

01 Feb 2018, 09:21

Pēdējo gadu laikā cilvēki ir konsultēti gan pa telefonu, gan caur PM, kad saprot kas tas ir par procesu tad arī atmetās...
Atradu vecos rakstus, pielabošu iekopēšu, redzēsim kā tas palīdzēs.......
ImageImageImage
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3225
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

01 Feb 2018, 10:15

Lai palielinātu jaudu ir jāpalielina tilpums un kompresija. Jāpiemeklē kloķvārpsta ar "kompozīcijai" vajadzīgo gājienu. Te ir variants ņemt no klasikas motoriem vai ņemt no priekšpiedziņas žiguļiem, bet šajā gadījumā kloķvārpsta ir nedaudz jāmodificē. Vajadzēs virpotāja pakalpojumus un pēc tam balansētāja. Tilpumu palielināt var izurbjot lielākus cilindrus. Ja izmanto standarta detaļas ņemam pēdējā remonta virzuļus un gredzenus Ja ir iespēja piemeklējam virzuļus no cita auto, bmw, vw (būs jāpārtaisa klaņa pirksta savienojums) un pēc tiem arī urbjam cilindrus ņemot vērā, ka cilindru sieniņām nedrīkst būt plānākām par 3mm. Lai palielinātu kompresijas pakāpi būs jānofrēzē gan galva, gan bloks. Bet nofrēzējot bloku samazināsies tilpums, tāpēc pareizākais variants ir piemeklēt garāku klani, visiem klasikas motoriem tie ir vienādi tā kā nāksies izmantot no kāda ārzemju auto, kuram aptuveni sakrīt izmēri, audi, bmw vai pasūtīt pēc izmēriem no ražotāja vai ņemt no kāda interneta veikala. Tas viss ir komplekss darbs, kurs viss sākumā ir jāizrēķina un tikai pēc tam jāpērk daļas!
Būtībā par šo posmu jau var grāmatu sarakstīt, izmēri ir atkarīgi no tā no kādām detaļām tiks būvēts motors, no tā kādas ir pielaides konkrētām detaļām.

Galva ir būtiska forsēšanas ziņā, jāsāk ar galvas pārbaudi vai nav plaisu, jāizved pārbaudīt. Galva jāizjauc, aizņem vārsti, jāizpēta vai nav bojātas vārstu sēžas (izdegušas, plaisas), ja viss ir kārtībā, vārstu vadīklas presē ārā (vadīklas noteikti jāpresē ārā) un sāk kanālu portēšanu (palielināšanu un kanāla formas veidošanu). Kanālus nav jēgas taisīt lielākus kā vārsta sēžas šaurākā vieta, šaurāko vietu var nedaudz pafrēzēt lielāku tikai ar prātu, varbūt 1mm jāskatās pēc apstākļiem, lai nepaliek švaka sēža.

Kanālu portēšanai vajadzēs mazās cietmetāla frēzēs konusa, cilindra arī  apaļā noder, bet var iztikt, maksā ap 20eiro gabalā, ir to vērtas jo ar tām par 8-10eiro nevar pat vienu galvu izfrēzēt. Tāpat arī urbmašinu vajadzēs labu jaunu  metāla korpusā vai kādu veco padomju laika jo tās kas depo par 15-30eiro jūk ārā.  Urbjmašīnai vajadzēs pagarinātāju, lai var iespiest frēzēs un mazos smirģelīšus, lai tiktu klāt kanālos galvai un kolektoros. Vajadzēs daudz smilšpapīrus dažādu raupjumu un pašam uztaisīt kur tos iespiest. Kur un cik frēzēt pastāstīšu kad līdz tam tiksi.

Kad kanāli ir gatavi galva jādod uz vārstu vadīklu iepresēšanu, protams jaunas vadīklas, jāprasa, lai iegriež vārstu sēžām jaunus leņķus. Darba fāzīti vajag taisīt 0.8-1mm, lai lielāks resurss var 1mm protams jaunus vārstus. Vārstus vajag apvirpot T veidā un atvieglināt. Jaunas vārstu atsperes, noteikti jaunas tas pat ir svarīgāk kā vārstu apvirpošana! galvenais pielasīt visas ar vienu spēku lai būtu ne mazāk par 40kg lielā atspere. Tālāk galvu ir jānofrēzē/jānoslīpē, cik var frēzēt nost ir atkarīgs cik jau ir nofrēzēts, mierīgi līdz ar  "trepīti" slīpēšana gan būtu vajadzīga ļoti laba ar mazo graudu, lai virsma ir pēc iespējas līdzenāka. Pēc visa šī vajadzēs kādus 10litrus saļarkas ar ko cītīgi ar fanātismu izmagāt galvu no abrazīva ja tas paliks kaut nedaudz motors ātri sadils! Tālāk vārstu pieslīpēšana, ņemam pastu, var rupjo un smalko (tirgo vienā bundžiņā katrā galā sava pasta) vai ar smalko, slīpēt var ar roku un var ar akumulatoru urbjmašīnu uz maziem apgriezieniem mainot virzienu un regulāri cilājot vārstu, protams regulāri saeļļojot vārsta vadīklu. Ar lielo urbjmašīnu nekādā gadījumā! Darbs prasa pacietību un vārstus ir jāpieslīpē ar fanātismu! Pēc procedūras saliek vārstus galvā un degkameras pielej ar saļarku, jā saļerku, benzīns neder, atstāj diennakti un to kurš tek slīpē atkal, palaikam vārstus var pagrozīt kamēr zem šķidruma. Ja vārsti turēs šķidrumu jebkurā pozīcijā paši no sava svara ar hermētisku problēmu nebūs! Ja ir vakuuma aparāts tad vārstu pārbaude ir vieglāka un ātrāka.
Tālāk jaunus rokerus, meklēt tādus glumos kas ir bez lējuma defektiem vai ņemt jaunu un pašam apslīpēt nolīdzināt, tik jāskatās, lai ir ģeometriski pareizi, vienādi. Jaunu sadales vārpstu, sadales vārpsta tiek noskaidrota pie motora sākotnējā aprēķina, kur svarīgs ir kulaciņu pacēlums un fāzes. Sadales vārpsta tā atkal ir vesela sadaļa jo tā sauktās "sporta" tā vienkārši neder, ir jāskatās kādas ir prasības konkrētai sadales vārpstai jo var nākties vārstus laist dziļāk vai mainīt vadīklu leņķus un tā ir galvas pārbūve. Tas viss protams ir sākumā jāsaprot, jāsarēķina. Noteikti regulējamo zvaigzni tā ir viena no panākumu  atslēgām, kā forsētam tā standarta motoram, lai var salikt gāzu sadales mehānismu precīzi. Galva pēc salikšanas ir jāsaliek, jāsaliek ar viena cilindra vārstiem, lai var saregulēt pārklājumu.

Bloks, bloka sagatavošana pirms apstrādes ir svarīgs process ir jāizmēra bloka ģeometrija, vai tas visumā ir piemērots būvēšanai, vai nav defektu.
Bloku dod uz cilindru urbšanu, honēšanu, virsmas slīpēšanu (nolīdzināšanu), tieši tāpat ir svarīga virsmas kvalitāte jo smalkāks grauts jo labāk. Slīpējuma kvalitāte ir svarīga izmantojot metālapaketi. Pēc slīpēšanas vajadzēs kādus 10-20l saļarkas ar ko visu kārtīgi izmazgāt, bloku, dzeses kanālus, eļļas kanālus jo viss būs ar abrazīvu, karčers neder!!!
Tālāk diagnosticē "kabanoku" parazīt ass kas piedzen sadalītāju un benzīna sūkni, vajadzības gadījumā jāmaina jauns, jāpapresē šāle. Eļļas sūkni ņem jaunu, pieslīpē redukcijas vārstu tāpat kā galvas vērstus. Zem atsperītes paliek 1mm šeibiņu, lai pie lielākiem apgriezieniem būtu lielāks eļļas spiediens. Būtībā ar standarta eļļas sūkni pietiek, bet viss atkarīgs no motora slodzes, iespējams nāksies būvēt ""pusotrīti" eļļas sūkni. Bloku liek kopā, tālāk motora salikšana. Process vēl tikpat ja ne vairāk jāraksta. Tas viss gan īsumā,  ne visu var tā aprakstīt.
Pēc motora salikšanas viss vēl tikai sākās jo priekšā ir regulēšana, aizdedzes regulēšana neaprobežojās tikai ar pagrozīšanu, vajadzēs piestrādāt apsteidzes kulaciņus un mainīt atsperīšu spriegojumu, bet šo iemācīt nevar tas ir pašam jāizprot.
Tāpat pašā sākumā ir jāsaprot kāda būs degvielas padeve un arī tā būs jāregulē uz konkrēto motoru!

Tas viss ir īsumā un aptuveni, jo par katru detaļu, par detaļas sagatavošanu ir daudz kas jāzina un jādara, ir detaļas, kuras ir jāatvieglina, kuras ir jābalansē un kuras ir jaizsvaro.

Jaunajam cilvēkam es ieteiktu sākumā motoru savest kārtībā, sakopt, saregulēt tā varēs gūt vismaz minimālas iemaņas skrūvēšanā un to mēs te forumā varam izskaidrot un pamācīt!
ImageImageImage
 
Edvards77
Vazists
Posts: 41
Joined: 17 Aug 2016, 22:55

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

01 Feb 2018, 17:00

Krixi, pasaki, cik Tev ir zināšanas par auto uzbūvi? Reāli, ja praktiski tikai māki kaut ko skrūvēt, no foruma neko neiemācīsies, ja gribi ko uzbūvēt, vajag blakus cilvēku, kas ir tam visam gājis cauri! Nu kas būs ka nopirksi to vfts karbūzi un uzliksi uz stock motora? Nekas!!! Grūti ir noregulēt labi parastu karburatoru, kur nu vēl sportisko, ja nav iemaņas.

Kā Micuks teica, mācies no tā kas ir pamatā, "nepotē steroīdu resnītim":D ātrāks nekļūs
 
krixis
Vazists
Topic Author
Posts: 19
Joined: 20 Jan 2018, 05:03

Re: VAZ uz gonkam no stock līdz 130 zs

06 Feb 2018, 20:49

Mājās es ro nespešu izdarit . Informācija noderīga . Paldies . !:) tātad atliek varians , vest pie specialista . Kad noņem roza brilles , tad dzive izskatās pa visam savādāka . Tā tik tiešām ir kā teicāt. .vismaz tagat zinu ko vajag darit ..