Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
User avatar
Миша
Vazists
Posts: 1413
Joined: 30 Aug 2009, 21:13
Location: Universe

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

19 Mar 2010, 19:47

Kas par karbu žigulim stav? :)
:brauc: Video neizskatas ka stock...
Power is nothing without quattro
 
User avatar
AndrisV
Vazists
Topic Author
Posts: 118
Joined: 15 Sep 2009, 00:07

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

19 Mar 2010, 21:00

Parastākā sinhronizētā kārba. Vienk. citi zobi. Bračka to ātrumkasti lauž tā slēdzot, pārāk labi nav, bet ja paskatās no otras puses, pa diviem gadiem visas trīs ātrumkastes ir dzīvas, nav pat muftēm zobi apdauzīti. Pietam, tur es bik vainīgs, nav ar kompi sadarīts tā, lai varētu tā slēgt pilnīgā pofigā, šogad būs :)
 
User avatar
Juris
Vazists
Posts: 543
Joined: 03 Jan 2009, 20:31
Location: Rīga, Mežciems
Contact:

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 10:28

neee nu respekt .. taa turpinaat!!!!
kartings, šoseja, vazi utt
 
User avatar
vazzist
Vazists
Posts: 29
Joined: 27 Dec 2009, 17:57
Location: Dobele

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 11:25

NJā tiešām malači ;)

Žēl ka man ir 21093 :S nedaudz smagāks,garāks nekā 2108..

ik Jums tadi monstriņi vaz ir,vai bijuši?
 
User avatar
AndrisV
Vazists
Topic Author
Posts: 118
Joined: 15 Sep 2009, 00:07

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 15:14

Kāda starpība 08 vai 09. Durvis iztīra un bimbata. Savējie 08 braucoši ir divi un viens būvējās + vēlviens ielas ar ko nezin pagaidām ko darīt. Klientus nav jēgas skaitīt.

Un vispār, nav jau tā ka te neviens no klasikas neko nejēdz :)

Image
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 15:57

Uuu,Vecpils Stroķacs tramplīns!
 
User avatar
AndrisV
Vazists
Topic Author
Posts: 118
Joined: 15 Sep 2009, 00:07

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 18:11

Jā, tikai 22 gadi atpakaļ :)
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 19:48

Varbūt ja ir laiks un vēlēšanās vari vēl kādas bildes ielikt no tiem laikiem un pastāstīt ko un kā darījāt,kā būvējāt auto,kā trenējāties,kādi piedzīvojumi.
A,to mēs jau te pamatā jauni un tos laikus gultā guļot piedzīvojuši.
 
User avatar
AndrisV
Vazists
Topic Author
Posts: 118
Joined: 15 Sep 2009, 00:07

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

20 Mar 2010, 20:30

Vina maziņa problēma :D Man tajā laikā bija 8 gadi, tad fāterim jāprasa. Bet nu tur jau nav ko stāstīt. Pa rupjo nekas nav mainījies, tikai zīmoli uz priekšējās restes citi.

Tā kā tajā laikā trennējās, var tikai pasakās dzirdēt. Tonna benzīna un duj, uz divām nedēļām. Savukārt jēdziens "trenniņnometne" mums ir kautkas mitoloģisks un nesaprotams.
 
User avatar
AndrisV
Vazists
Topic Author
Posts: 118
Joined: 15 Sep 2009, 00:07

Re: Mazliet no priekšpiedziņas tematikas

21 Mar 2010, 04:05

Nu tā, motorlietas. Ir tā, ka taisīts ir daudz viskautkas, attiecīgi ne jau viss tiek fanātiski bildēts, ir jāstrādā nevis reportāžas jābūvē. Šur tur bildes būs no dažādiem motoriem, bet lietas būtību jau tas nemaina.

Uz 2009. gada sezonu dzeltenajam rallijsprinta vāģim motorītis bija ~ šitāds:

82.5 x 74.8 = 1599cc
klanis 129mm (apstrādāts), virzulis no bloka ~ 0.1mm arā
virzulis kaltais MAMI, VAG 82.5STD gredzeni
kompresijas pakāpe 11.6:1
sadalene 316°/294° 12.9mm/12.2mm 108°/108° (un tieši tāpēc man patīk redzēt reālos ciparus nevis kautkādas mistiskos nosaukumus, jo tie profili vienam un tam pašam "modelim" atšķirās, uz šķūnīša rakstīts hu%, bet iekšā malka)
vārsti 39/34 7mm, bronzas vadīklas un berilijbronzas ligzdas
vieglie vārstu bīdītāji, schrick vārstu atsperes
kloķenes vaigi sapucēti
+ vēl visādi sīkumi, kas būvējot vaza motoru sportam ir jāievēro, jāapstrādā un jāpaknibina.

Barojās tas viss ar elektrisko šprici un šībera tipa droselēm, kompūteru regulēju es. Tur nav ko izplūst, gada sākumā grieza līdz 7500 (~155zs), uz gada beigām iegrieza līdz 8500 un salika ar savādāku izpūtēju (~170zs). Izpūtēja caurule 51mm iekša, viens bundulis.

Visu dara paši, atskaitot lietas, kur vajag nopietnāku tehniku, tb. bloka slīpēšanu, galvai slīpēšanu un ligzdu ielikšanu.

Tā kā tas ir sporta motors, tad salikšana iet ļoti ilgi salīdzinot ar standarta ielas motoru, apmēram 1.5-2 darba nedēļas, neskaitot specifisku detaļu sagatavošanu (galvas gatavošanu, etc.), jo visi mēri jāpārmēra un jāsakrāmē bez steigas. Pa fikso samest visu kopā var pa divām dienām, bet kā tas viss trādās - katrs pats sev stomatologs. Es neticu nevienam slīpētājam un nevienam detaļu izgatavotājam.

Sākās viss ar bloka sagatavošanu, respektīvi visi korķi vaļā ieskaitot eļļas kanālus, birste iekšā un attiet. Bloka sagatavošana iet ilgi un ar lielām zobu sāpēm, vazam tur ir daudz lietas, kas jādara, īpaši tiem blokiem ar ko braukuši opji "praktiskie".
Image
Image

Leņķstangai diēta, grumbu noņemšana, kas beidzās ar balansēšanu kopā ar visiem loriņiem un atsevišķi.
Image

Leņķstanga ir taisna, bet vajag palūrēt.
Image

Standarta virzulītis pret normālu virzuli.
Image

Evolūcija - pēdējais motors, iepriekšējais, standarts. Svara ziņā mīnus daudz.
Image
Image

Aplaizītais pret standartiņu. Ja to nemāk pareizi izdarīt, tad labāk klāt neķerties. Ir redzēts leišos taisīts BMW motors, kur cilvēks ir redzējis ka tā dara, bet nu izdarīts bija galīgi greizi, rezultātā - notrūcis klanis un motors miskastē.
Image

Apakša salikta (1/3 ceļa norāpota)
Image

Rūpnīcas atzīmes ir tikai priekš naivajiem.
Image

Ligzdas & fāzes graužās ar šito. Jāsaka kā ir - drausmīgi dārgs instruments.
Image

Teorētiķi tikai muld, praktiķi met kopā uz duru, normāli liekot kopā ir jābūt abiem kopā precīzi 1:1. Tā gan nav vaza galva, bet process tieši tas pats.
Image

Ierindnieki.
Image

Galva. Vispār, ja galvai degkamerā ir jāpamanās izņemt 7-10cm3 materiāla, tur ir ko noņemties. Virzulis ar bedri = slikti, virzulis neiet līdz bloka augšai = vēl sliktāk, vazam oriģināli ir abas šitās kaites, kautgan astotajam mazāk, klasikai vairāk. Šitai galvai mazliet ir pāris lietas upurētas nevajadzīgi.
Image

Caurumi.
Image

Tālāk seko pretīgs process. Vārstu atstarpju regulēšana, kas 08 notiek ar šeibu pielasīšanu. Klasikai šajā ziņā ir 10x mazāk ko darīt, jo priekšpiedziņai katru reizi ir jārauj sadalene ārā. Noder ciparu instrumenti, vienk. pēc 3 reizes acis ir šķības uz klasisko mikrometru. Un kā likums tas notiek vēlu vakarā.
Image
Image

Atkarībā no tā, kādi dati ir pieejami, tā arī sastellējam sadaleni. Krustpunkts vai pēc fāzēm. Patreiz man jau ir vienalga, vienkārši ir uzparikte ar ko samērīt sadaleni un dabūt datus kompī, paskatīties kas un kā, respektīvi savā starpā paskatīt profilus, utt.
Image
Image

Barojās tas viss ar šito rīku. Daudzi vāvuļo, ka ar šībera tipa droselēm nevar normāli pabraukt mazos atvērumos - muļķības. Ja ir uzlabota un pareiza šībera konstrukcija, tad viss ir kedā. Savukārt kad pedālis ir grīdā, tad kanālā ir vienkārši pliks caurums. Jāsaka gan kā ir, šitas mezgls ir pats dārgākais pa visu motoru. Tieši tāds stāv uz Lada Revolution ar 8v motoru. Vienīgais uz ko grēkojam - filtra kaste, nepietiek vietas un uz dzeltenā rallijsprinta aparāta neko citu virsū dabūt nevar, savukārt šķērēt būdu tam rīkam nav jēgas. Jaunajam aparātam tur viss būs kārtībā.
Image
Image

Kas no tā visa iznāk, iznāk kautkas šitāds apmēram.
Image
Image
Image
Image

--------------------------------------------

Bišk bildes no neražām un citiem defektiem/efektiem.

Tā izbeidzās sporta motors, ko kauj divas sezonas, netaisa vaļā un daudz trennējās. Ja tā piemet, tad tas motors ir nogājis vismaz 8000 sporta režīmā un tikpat ielas režīmā, kas normāli ir ~ 3x vairāk nekā ir normāla sporta motora revīzija.
Image

Šitā iznāk, kad uz žiguļa mēģina uzlikt VW mehānisko šprici, kurai ir problēmas ar dalītājgalvu. Viens motors nokurinājās (iepriekšējais saimnieks), uzbūvēja jaunu un pateica to sūdu atpakaļ nelikt, braukt ar karburatoru. Ar karburatoru puišiem šķita, ka dukas par maz, profesori pārlika atpakaļ mehānisko šprici, tip, skalojuši un sataisījuši pie speciem. Rezultāts redzams, saucās - man lūdzu vēlvienu, ar gada intervālu. Morāle ir prasta - klausīt savu motora būvētāju. Lai normāli sagatavotu sportam galvu, viena tāda pati ir kapitāli jāsabojā. Vislabāk to darīt uz kādas jau beigtas galvas.
Image
Image

Vējiem līdzi, kautgan nav ļaunuma bez labuma, atradās problēma, kas pirmstam nebija pamanīta konstrukcijā.
Image
Image
Image
Image

Palēnam remontājamies, kas vairs nav process pa prasto.
Image

--------------------------------------------

Vispār jau smieklīgi bet daudzi domā, ka no krievijas medusmaize nāk. Buļļa kaka lielākajā apmērā. Ļoti daudz mēslu un pavirši apstrādātu produktu nāk. Tie paši bloķi un citas detaļas. Ir precīzas lietas un ir pilnīga miskaste. Cena atbilstoši saprātīgam produktam ir bezmaz divreiz lielāka, parasti labāk ir ņemt no pārbaudīta kantora dārgāk, jo lētais var jukt lupatās. Dzīvs piemērs - šprices kolektors/resīveris, kas pēc būtības nemaz nav lēts pat prastajā izpildījumā. Bet izstrādājums neiztur nekādu kritiku. Tūna mantiņas ir izpildītas uz pūt un palaid. Tūneri nospieduši no sporta kolektora un taisa kopijas, gribējuši labot vienu problēmu (lai var uz ielas auto likt virsū), iebrauc auzās vēl 3 vietās. Un tā visur. Nekas neatliek, kā labot, ja gribas, lai kautkas sanāk no tā visa.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Šorītam pietiks, apnika.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest