Page 2 of 2

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 08 Dec 2010, 18:41
by badbone72
šaize, atkal tizli izteicos, domāts bija tā-ko darīt ar atsperem un pārējiem pričindāļiem, ja ir sporta sadalene m48 un motors ar lielāku komp.pakāpi.

es biju domājis, vai atsperes turēs slodzi un neizbeigsies.
Priekš tadas sadalenes vajag izmainīt rokers-vārsts kustības ģeometriju: padzilināt sežu uz 1.8mm. Līdz ar to samazinasies risks kā virzulis satiksies ar vārst ( labāk jau izmantot no 1.7 dzineja). Ar stock atsperem var griezt līdz 7000 apgr/min, ja parbaudīts atsperes stingrums un tas atbilst ražotaja datiem. Ja gribi izmantot atsperes arzemju ražojuma, tad var likt no BMW M20B25. Bet info nav parbaudīta, vajag pašam merīt vai der vai nē. Priekš tadas sadalenes atsperes priekšnospriegojums ( nezīnu kā latviski pareizi būs :) , krieviski ir преднатяг)20 +/-1 kg, spriegojums vārsta gajiena beigas- 90-100kg. Info no ražotaja.
Bet galvenais nelikt parak stingras atsperes, jo atrāk izdilst sadalenes virsma. Tas arī nav labi, plus būs lieki jaudas zudumi.
Viss pateikts ir IMHO, ja kadam ir ko piebilst vai izteikt savo viedokli- tad daram to mierīgi un bez nerviem :draugi:

to arī es gribēju dzirdēt un par tām bembja atsperēm es ar biju dzirdējis, bet nu vairāk neko.

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 09 Dec 2010, 20:13
by plaza
Rezumē no pieredzes --- vārstu atsperes ir detaļas ko vajadzētu gan vienreiz nopirkt kā sporta detaļu un pēc tam aizmirst problēmu. Teiksiet dārgi -- piekrītu, bet no otras puses reāli nav stock atsperes kuras domātas vārsta gājienam lielākam par 10 mm. Reāli sporta sadalenes sākas ar vārsta gājienu no 11,5 12 un līdz pat 14 vai pat 14,5 mm. Agri vai vēlu izmantojot standarta atsperes sākas problēmas ar gāzu sadales mehānismu un tad nevar saprast kāpēc neiet dzinējs un sāk meklēt daž nedažādus augoņus , bet realitāte ir ka vārstu atspere zaudējusi sākotnējo spēku. Neviena stok atspere arī nav domāda dzinējam kuru izmanto pie 7000 apgriezieniem minutē , tādēl arī materiālu izvēli ir pavisam cita un rezultātā kāda no atsperēm pārlūzt ar izejošām sekām.

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 16 Dec 2010, 16:49
by badbone72
Image

un vai man šie šķīvji kko dos?

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 19 Dec 2010, 13:50
by AndrisV
Tu pats reāli saproti, kas tajā bildītē ir attēlots, jeb tev vienkārši gribās iestūķēt iekšā mantiņu, uz kuras kastītes ir virsū rakstīts "sport" ? Vispār ideja nav zemē metama, speciāli priekš gaudotājiem, kas negrib galvu ņemt nost. Es gan atsperi izlaistu "kā parasti", piekam, tur ar suhariem ar tā ne pārāk izskatās.

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 19 Dec 2010, 21:09
by girts.bricis
Tu pats reāli saproti, kas tajā bildītē ir attēlots, jeb tev vienkārši gribās iestūķēt iekšā mantiņu, uz kuras kastītes ir virsū rakstīts "sport" ? Vispār ideja nav zemē metama, speciāli priekš gaudotājiem, kas negrib galvu ņemt nost. Es gan atsperi izlaistu "kā parasti", piekam, tur ar suhariem ar tā ne pārāk izskatās.
:D neko nesapratu :D

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 20 Dec 2010, 09:09
by elf
Ar standarta sadaleni būs labāk,motors vieglāk griezīsies. Vajag tikai labu virpotāju kurš pārvirpotu konusu....un tā lai visi suhari vienādi dziļi sēdētu.

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 20 Dec 2010, 16:54
by girts.bricis
Ar standarta sadaleni būs labāk,motors vieglāk griezīsies. Vajag tikai labu virpotāju kurš pārvirpotu konusu....un tā lai visi suhari vienādi dziļi sēdētu.
un ja man nav standarta sadalene bet ar lielāku pacēlumu-apm līdz 12 mm?

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 20 Dec 2010, 22:12
by plaza
Ar standarta sadaleni būs labāk,motors vieglāk griezīsies. Vajag tikai labu virpotāju kurš pārvirpotu konusu....un tā lai visi suhari vienādi dziļi sēdētu.
un ja man nav standarta sadalene bet ar lielāku pacēlumu-apm līdz 12 mm?
Tad motoram būs vienkārši kirdik :Nezinu:

Re: vārstu atsperes un šķīvji!

Posted: 21 Dec 2010, 10:05
by elf
Ja es taisītu motoru šosejai (Dzintara volga) tad mērītu atsperu uzspriegojumu tā lai visiem vārstiem būtu vienāds.
Ar prercīziem dinamometriskiem svariem spiestu uz vārsta gala un mērītu 3 vietās uzspriegojumu.Kad sāk vērties vaļā,vidus stāvoklī,pilnīgi vaļā.
Zinātāji stāsta ,ja šie parametri ir vienādi,tad labi ejot.Pārbaudīts dzīvē nav.
Tiek darīts vienkāršāk.
Slogo atsperes ar dzelzsgabalu ~10kg un mērī cik tiek saspiestas.Atlasa vienādas.
Tad vēl nomēra atālumu no galvas līdz atsperes šķīvim,ar jābūt vienādam.
Ja atsperes pa slābu, tad rokeri krīt nost.