Ir pienācis pārdomu brīdis, tas gan nav bez pamata!
Sākšu ar izskaidrojumu, šo vazu pamatā grasos/grasījos būvēt ne tik vien izskatam ( tādu kā mūsdienīgu VFTS versiju), bet ar domu, ka ar to varētu piedalīties ar auto sportu saistītos pasākums, kādos sprintos un protams no paša sākuma bija naiva cerība ar to piedalīties kādā „street drift” pasākuma, protams ne tik vienu reizi, bet pēc gribēšanas, droši vien arī azarts ieslēgtos un galu galā man tas patīk! par gan skaļi nerunāju, lai nesmīdinātu cilvēkus

Protams, lai ar vazu varētu piedalīties tik nopietnos pasākumos, ir vajadzīgs ne mazums uzlabojumu un pārbūves un tas arī rada lielākās problēmas!
Plāni man ir bijuši vairāki; sākumā bija domā uz standarta dzinēja būvēt turbo, bet lēnam tas noplaukst, konsultējoties ar cilvēkiem, kuri būvē sporta dzinējus, konsultējoties ar tiem, kas ir šādu pasākumu uzbūvējuši reāli - tas gan ne Latvijā, bet sazinoties ar kaimiņzemes krievu entuziastiem. Kādu laiku atpakaļ biju iemetis linku ar šādu projektu, autors teicās, ka resurss ir neizsmeļams un pietiek ar standarta eļļošanu un arī galvas blīve turot, zinot standarta eļļošanu rodas šaubas, ka tā spēj piebarot arī turbīnu + vēl ir blakus efekti, kurus šobrīd neaprakstīšu. Vairāk par turbinēšanu ir skeptiski noskaņoti jāpiebilst, ka tie ir cilvēki ar tehniskām zināšanām.
Šobrīd gribās ātrāk tik pie braukšanas bez lieka gemaroja, tāpēc turbinēšanu atliku malā, jo, lai tam būtu jēga, motors tomēr ir „jāpavīlē” , „jāizsver” un tas nav ne lēts, ne vienkāršs darbs, protams, var eksperimenta nolūkos to darīt, bet vai tas ir to vērts, jo eksperiments arī maksā, vai ir vērts eksperimenta dēļ izšķiest līdzekļus, kurus var izlietot daudz noderīgāk, kaut vai instrumentu iegādei?!
Ir citi varianti, pirmais būtu likumīga golfa dzinēja integrācija, parunājot ar foruma biedru Klievi nonācām pie secinājuma, ka pārbūves projekts jātaisa ar 2.0L 8V dzinēju - tur viss jau ir kā vajag, tālāk ar nelielu pieslīpēšanu un elektroniku (MS) var iegūt vēl nedaudz jaudas, bet izmaksas atkal nav mazas, pats motors pilnā komplektā labā stāvoklī ap 100Ls, apkope ap 50Ls, plancis ap 60Ls un paša projekta izstrāde uz 200Ls; tie ir 410Ls uz šo brīdi viss ieskaitot pašu žiguli ir izmaksājis ap 1400Ls + 410Ls =1810Ls, viss jau būtu labi, bet zinu, ka jaudas ziņā ātri paliks par īsu un tas nav vienīgais; vajadzēs arī izturīgākas bremzes un bloķi, bloķis ir vēl 200Ls un tad tie ir 2010Ls ja pierēķina bremzes un vēl „pa ceļam” nepieciešamos darbus un izmaiņas tad prognozēju stabili vēl 200-300Ls tad kopā aptuveni 2310Ls ok to daru sev un arī šobrīd īpaši netaupu ja vajag pērku, ja konkrētā detaļa ir to vērta, bet galu galā, cik tas ir produktīvi?
Ok, ir vēl viena iespēja dzinēja ziņā. Bērnības draugs, kurš strādā ar rallija autiņiem, jau ziemā piedāvāja Lancia Delta Integrale turbo dzinēju sagatavotu, laikam, B grupas rallijam, cenu īsti nezinu, teicās, ka ne mazāk par 500Ls, jo tāda summa atdota par galvas būvēšanu vien. Dzinējs vēl nav pilnīgi vesels, cik sapratu pirmajā gonkā auto norakstījies un kas kloķenei noticis vai nu kas ieplīsis vai kas ielauzts īsti nesapratu, bet fakts ir tāds, ka dzinējs ir ar defektu! Šajā ziņā man ir pieredze savulaik biju pircis grūti pieejamo Mitsubishi EVO 1-3 (4G63T) dzinēju ar defektu, gan par divreiz lielāku summu nekā minētais Lancia dzinējs. Galu galā remonts izvērsās vēl uz pusi no tās summas takā šis variants man ne sevišķi un zinot cik grūti vai pat nereāli ir Lancias motoram dabūt daļas, kuras tāpat maksā labi! Bet nu ja viss aiziet tad ir 300Zs+ konkrētajam dzinējam ar (MS) var iegūt vairāk, bet ar tiem pašiem 300Zs būs auzas, jo piekare, reduktors un tās pašas bremzes to neturēs!
Rezumē ir tāds, ka abos gadījumos summas ir neadekvāti lielas, ja tam būtu nākotne, tad cita lieta, bet uzlabošanas iespējas ir ierobežotas, protams, ja to dara tikai sportam ar sporta pasi, tad pārbūves iespējas ir plašākas, bet, lai iegūtu sporta pasi jau atkal ir mežonīgi izdevumi, drošības karkass uz 500Ls stabili!
Mēģināšu savilkt īsumā:
1. Vienkāršākais variants - uztaisīt vizuālo ar standarta motoru un (MS) vadību.
kopējās aptuvenās izmaksas 1400Ls + bloķis 200Ls + tilta stabilizators 40Ls tad vēl: ieplūdes kolektors 50Ls + Krāsa + gruntis + špaktele + eļļa + antifrīzs + vvz kas vēl tas ap 150Ls un viss kopā ap 1790Ls un jauda domāju vairāk par 100Zs nebūs! sanāk žigulis par 1790Ls ar 100Zs vienīgais pluss superīgs izskats!
2. Otrais variants ar golfa motoru, 1400Ls + pārbūves projekts 200Ls + 100Ls par krāsu eļļām utt... + bloķis 200Ls + stabilizators 40Ls= Ls, sanāk žigulis par 1940Ls ar ~150Zs.
3. Trešais variants ir viss dārgākais, gan uz konkrēto brīdi gan uz nākotni pastiprinot uzlabojot visu. Tātad 1400Ls + krāsas, eļļas utt... 100Ls +500Ls Lancias motors (rēķināsim minimālo cenu un bez remonta izmaksām) un ( pieņemot, ka nevajag pārbūves projektu) + bloķis 200Ls + stabilizators 40Ls; tas kopā ir 2240Ls žigulis ar 300Zs csdd inspektors paskaidroja ja motora stiprinājumi un stiprinājuma vietas der 1:1 tad motors ir tikai jāpiereģistrē ~40Ls = 2280Ls BET diez vai standarta kārba, kardāns, reduktors, tilts ar stiprinājumiem kopumā izturēs tos 300Zs vajadzēs kā to dara daži kaimiņu kolēģi likt visu aizmugurējo piekari no e30 tas ir ~100Ls + bloķis (bmw)100Ls un te jau nākamais BET jo ar šādu setupu TA neredzēt tad jau vajag sporta pasi ar visiem izrietošajiem izdevumiem!
4. Nu un ceturtais pēdējais variants ir viss vienkāršākais un arī lētākais, lai cik smieklīgi vai jocīgi nebūtu

Reāli projektam budžetā atlicis 1000Ls tad žiguli ar visām detaļām tirgoju nost un piemetot 300Ls pie tūkstoša nopērku BMW e30 jau sagatavotu driftam, kurš reāli brauc „street drift” klasē, bembis ir gan sēdināts ar sporta amjiem un sporta atsperēm, gan ar gliemežnieku bloķi un m52b28 dzinēju!
Jā pie visiem žiguļa izdevumiem aizmirsu pieminēt arī amjus un atsperes, kā jau jūs ziniet sporta atsperes žigulim nav, vienīgi amjus var piemeklēt.
Vot sacerējums sanāca

Tātad jautājums ko man darīt, kā jūs paši darītu?