Micuks
Arnisv rakstīja:
hei guru !
kā pareizi jāpiebrauc žiguļa motors?
esmu biski apjucis. citi saka ka jāmin citi- prātīgi ??
kāda ta i īstā recepte??????????????
---------------------------------------
Noteikti ir jāpiebrauc!
Gredzeniem ir jāpiedilst cilindram, kapēc? pirmkārt tāpēc, ka siltuma novade no virzuļa uz cilindru iet caur gredzenu, jo lielāka virsma pieguļ cilindram jo labāka novade!
----------------------------
Vispār jau vairāk siltums tiek novadīts no pašiem gredzeniem, īpaši no augšējā, kurš atrodas t.s. "ugunszonā".
No virzuļa lielākā daļa siltuma tiek novadīta uz "apakšu", uz kartera pusi. Ja nu dikti vajadzēja, tad vēl "krievu
laikos" taisījām dzesēšanu ar eļļu, līdzīgi, kā turbomotoriem.
otrkārt gredzena virsmai ar cilindra sieniņu ir jāsastrādājas, lai nebūtu pastiprinātas berzes un termo izmaiņu! Nepareiza piebraukšana pārkarsē gredzenus jo tie nepieguļ ar visu virsmu tātad pilnvērtīgi nenovada kartumu un nav sastrādājušies ar cilindru.
------------------------------
Jā, pareizi, tiesa, gan jau pats būsi redzējis cilindru virsmas, uz kurām pat pēc pārsimts tūkstošu nobraukuma
vēl aizvien bija redzamas hona pēdas
Ir speciāla iekārta ar kuru apstrādā cilindrus, paši gredzeni arī ir ar speciālu virsmu, kura nodilst pirmajās darbības minūtēs, vot šādā gadījumā klasiskā piebraukšana nav vajadzīga.
--------------------------
VAZ standarta gredzeni bija: augšējais ar poraino hromu, vidējais ar hroma pārklājumu, eļļas gredzens
nehromēts. VAZ oriģinālvirzuļi bija alvoti. Mikroreljefa "uzdzīšana" virsmām savulaik bija populāra, bet, kad
taisījām sacīkšu auto, vienkārši viss tika likts nedaudz "brīvāks", tad pietika ar kādiem 1000 km, un tad jau
bija jūtams, kad motorītis sāka "elpot" brīvi

Tā ka uz priekšu ...