Es jau neko nesaku, katrs nodarbojas ar to, kas viņu aizrauj. Ir tikai viens "bet", kas mani nebeidz pārsteigt šī foruma dalībniekos. Daudzi kategoriski nesaprot, ka VAZ vienīgā vērtība ir tā vēsturiskumā (arī diezgan šaubīgi, jo tika ražots miljonos), kas tiek nodrošināts saglabājot to max tuvu oriģinālam. Tā teikt solis pa labi vai pa kreisi no oriģinālās versijas, un vērtība sāk mazināties. Interesantākais ir tas, ka šīs vērtības mazināšanai tiek ieguldīti vēl papildus līdzekļi. Kā jau teicu, katrs izklaidējas kā māk, un es to saprotu, bet tikai līdz brīdim, kad tiek ielikts sludinājums...
Citam patīk oriģināls, citam patīk pārbūvēts un garlaicīgi būtu pasaulē, kur visiem patiktu kas viens.....
Kut kādā noteiktā laikā jebkuram auto ir sava vēsturiskā oriģinālā vērtība, būtu nepareizi apgalvot, ka izmainīti auto to zaudē, piemēram, vaz vfts, Vihur, dzintara volgai būvētie, šie auto arī ir izmainīti, bet vēsturiskā vērtība viņiem ir lielāka par oriģinālo, arī par tiem pēc tavas teorijas var apgalvot, ka sačakarēti auto...... Un ja runājam par šo tēmu tad jāpiemin arī Mustang Shelby, Alpina arī tie ir pārbūvēti, bet gan vēsturiski, gan materiāli vērtīgāki par standartiem, jā tas ir zīmols, bet tas par tādu nekļūtu ja cilvēkiem nepatiktu!
Piekrītu, ka ir konkrēti auto, kurus nav prāta darbs sačakarēt ar pārbūvi ja tie ir perfektā oriģinālā stāvoklī, piemēram, mūsu platuma grādos, ZAZ, bet ja ir kas jāpārtaisa, jāpārmetina jāatjauno un tas nav gluži vienīgais auto valstī tad kāpēc gan nē, man ļoti patika zaz ar golfa motoru un platajām arkām un diskiem, redzēju dzīvē, smuki uztaisīts.
VAZ par retumu kā pats minēji sūdzēties nevar, ir mums pietiekoši oriģinālu VAZU un ja sanāks sarkanajam 2103 sakārtot dokumentus tad būs par vienu eksemplāru vairāk.
Visumā šī ir plaša tēma, pirmkārt kas ir oriģināls? Auto, kurš ir kā tanks nometināts, pārmetināts un entās reizes pārkrāsots, bet vizuāli standarta izskatā? Vai auto, kurš ir kā no rūpnīcas, ne metināts, ne pārkrāsots, jā nu tādam gan ir tā vērtība un tādu būtu grēks sačakarēt! Es daļēji esmu grēkojis jo žigulis ir labā stāvoklī nesapuvis, bija žēl izzāģēt arkas, bet jebkurā brīdī tam var atgriezt oriģinālo izskatu, oriģinālo būtību gan vairs nē. Kā minēju auto ir labā stāvoklī, bet rūsiņa aizmugurējās arkās, tur kur netiek klāt un neredz tomēr bija, vēl gadi 3-5 un būtu jāremontē, arī priekšējie sliekšņu gali tika sametināti ar remonta komplektiem jo arī ar visiem dubļu sargiem (paspārņiem) smilšu un mitruma maisījums šo dažu gadu laikā bija darījis savu, kad nopirku tajās vietās vēl ne smakas no rūsas nebija.
Kā jau minēju jebkurā brīdi varu atriest oriģinālo izskatu, iemetinot atpakaļ standarta arkas, auto nav kardināli izmainīts, vienīgā būtiskā izmaiņa ir arkas, viss pārējais ir noņemams un saliekams pa vecam, bet man to nevajag, no paša sākuma nav bijis tāds mērķis!
Tam, ka žigulim var būt tikai vēsturiskā vērtība es nepiekrītu un nepiekritīšu, to pierāda sportā braucošie, ielās braucošie... tā kā žiguli var uzbūvēt gan sportam, gan komfortablu, tehniski uzticamu, jaudīgu un visādi citādi satiksmē lietojamu. Vienīgais kas pieklibo ir drošība, ko var atrisināt tikai daļēji pastiprinot virsbūvi, bet tam ir atkal savi mīnusi, svars palielinās tad jauda ir būtiska, jautājums ir vai tas ir vajadzīgs un atbilde ir, ka ir cilvēki kam tas ir vajadzīgs, iemesli var būt dažādi, izcelties ar savādāku domāšanu, vienkārši gribēt ko savādāku un gan jau vēl kādi.
Nezinu kādu golfu taisi, bet neaizmirsti, ka būs kāds, kas pateiks tieši to pašu, ka ko pārbūvējot kaut vai forsējot dzinēju tu sačakarē vēsturisko vērtību jo pēc cik tur gadiem arī tas būs vēsturisks
Un ja par ieguldījumiem, a kur nav jāiegulda? Vienkārši sakopjot to pašu golfu ar laiku sakrājās summiņa, ja nu vienīgi tu brauc cik var, kamēr turas kopā un tad tirgo nost ar tekstu „auto ideālā stāvoklī, tikko no Vācijas, braucis ōpis transvestīts. Vienīgā problēma ir, ka motoram kaut kas klab, nelādē aķi, tek eļļa, eļļa tikko mainīta un tikko bijusi kapitalka motoram, būris daļēji nopindzelēts, bet vizuāli defekti nav tikai vajadzētu pārkrāsot, visas gaismas strādā, bet tikai aizmugurējam labajam lukturim jāpielodē vadi jo nedeg utt...”.
Bet ja par manu žiguli, ir lietas, kas nepatīk, tā pati VFTS astīte, sākumā likās ok, bet šobrīd man tā vairs nepatīk, gribas ko mazāku un vieglāku, citas formas tāpēc taisīšu no nulles savu. Arku uzlikas tika liktas, lai varētu uzlikt platākus riteņus , lai auto paliek bišķi platāks un stabilāks, vienīgais, kas man šajā ziņā nepatīk ir, ka visas četras arkas ir vienāda platuma, priekšā prasītos nedaudz šaurākas, lai nav tik plati diski jāliek, vai nu nevar pastūrēt ar tik platiem vai nu izskatās slikti šaurāki diski platās arkās.
P.S.
Sludinājumu/us gan nēsmu licis.....