Page 9 of 11

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 03 Jun 2011, 18:27
by Ruu@uto
>Vaznis
Ar tevis minētajām riepām un pārnesumskaitļiem pie 173 km/h tev būtu 7000 rpm. Un to var
sasniegt tikai nopietni gatavots klasikas motors, kāds tev arī bija.
------------------------------
Tieši tā, turklāt ar reduktoru 4.3 tas dzelzis gāja 10 km/h lēnāk :-) Acīmredzot griezes momenta tai
apgriezienu galā bija par maz. VAZieši "mazajā klasē" viens otrs brauca pat ar 4.7 reduktoriem, bet
nu viņiem tie dzinēji griezās uz ausi toč kā kafijas dzirnaviņas. Tiesa, ja uz rallija starta stājās 5-6
tādi, tad finišēja kādi 2-3, pārējie izstājās "ar sprādzienu" :D No tās sporta laboratorijas velāk
izauga slavenā firma "Torgmaš", kas baisos VAZ sporta motorus taisīja.

Tie šašnaki, kas te raksta un lielās par ātruma sasniegumiem, ar saviem drapakiem lielākoties
pat pirmajā robā nespēj 7000 rpm sasniegt (kontaktu aizdedze pie 6500 jau atmet kedas). Kā
likums spidometra kļūda 10% un vēl 10% piemet klāt tāpat, jo gandrīz taču bija. Tā mums tie
140km/h pārtop par 170.
--------------------------------
:D :D :D Tā ir. Kamēr nebija parādījies 2108, oi, kādas tik konstrukcijas nenāca priekšā.
Gan tos pašus kontaktus optimizēja, i ar herkoniem ņēmās, bija pat daiļamata meistaru
konstrukcijas ar gaismas diodēm un fotoelementiem. Nu, bet kad parādījās 2108, tad visi draudzīgi
metās virsū sadalītājiem, komutatoriem un karburatoriem :angel: Citi lika Holla devējus iekšā
dzimtajos sadalītājos, mums bija viens tāds, plus vēl pārbūvēts 2108 sadalītājs, lai varētu
uzlikt uz 21011/2105 dzinēja + daiļamata meistaru konstruēts komutators ar fīču - no salona ar
potenciometru varēja braucot 10 grādu robežās mainīt aizdedzes apsteidzi . 8-) Regulējoties uz
šosejas derēja - pēc gāzu analizatora vajadzēja sadzīt, lai pilnas jaudas režīmā CO būtu 4-6%,
tad bij īstais. Kad nu tais robežās tika, tad vēl paspēlējās ar "oktānkorektoru", lai redzētu,
kas mainās un vai mainās 8-)

Ruu:
tilpums tev bija 1300 vai kaut kas ķīmiķots?
----------------------------------
1300, 7. klase, Grupa A2/1, vienīgā ķīmija tilpumā, kas bija atļauta, bija 79.4 virzuļu
izmantošana tīri ekonomisku iemeslu dēļ, jo ar šo, pirmo remontizmēru motors jau drusku
līda pāri 1300 ccm. Bet mums nenācās to izmantot.

Un kas bija ar ieplūdi?
--------------------------------
Man kopš tiem laikiem ir alerģija pret vīlēm, šaroškām, pulējamām galvām utt. :D Principā viss
bija "izpiļīts" pa maksimumu Brundzinieka līmenī (Kiverts arī deva vienu otru labu padomu), šaurā
vieta bija karburators, jo ierobežojums bija: jāizmanto jebkāds VAZ karburators un ieplūdes/izplūdes
kolektori, pārejais - brīvs. Mēs izmantojām 2106 reģistra (ar secīgu droseļu vēršanos) karburatoru,
protams viss bija pulēts spoguļspožs, jo difuzorus nedrīkstēja izmainīt/ nomainīt, cita ražība
ekoenostatam, paātrinātājsūknim, galvenajām degvielas un gaisa dīzēm, pārtaisītas emulsijas
caurulītes un tādā garā. Izpūtējs bija 54 mm plānsienu truba ar "decibelu galu" pakaļā zem bagāžnieka.
Bija uztaisīts izņemams trubas gabals pie ātrumkārbas, eksperimentējām ar "droselēm" dažādos
attālumos no izplūdes vārstiem. Dažādām sadalenēm "patika" dažādi attālumi ... 8-)

Motors pliks uz stenda tika mērīts vai tā jauda uz riteņiem (attiecīgi piemetot vai nē zudumus)?
-----------------------------------
Nē, ar auto uz veltņiem. Mēs toreiz bijām Maskavā, pareizāk sakot Piemaskavā uz ralliju
"Sņežinka" un izmantojām iespēju padzīvot pa stendu, tolaik vismodernāko PSRS. Tur grieza
sākumā transmisiju visādos veidos, mērīja zudumus (stends pats!) un vēl nezin ko, mums tas viss
likās zili brīnumi. Vēl atceros, kā vācietis (tur vēl strādāja vācieši, uzstādīja vēl visādus izmēģinājumu
agregātus)brīnījās, ka esot nedabiski zemi zudumi transmisijā. Bet nu , ja nedzirdēja taisnzobu
kastes gaudoņu, pats vainīgs, bet to, ka kārbā un reduktorā ir Dexron II automātkārbas eļļa, ka
kardāns (un kārbas pakaļgals) ir drusku palaisti uz leju, lai taisnāks kardāns, ka riteņu gultņi ir tīri
izmazgāti un katrā iepilināti 5-6 pilieni rīciņeļļas, to es viņam nemaz nestāstīju :-) Finālā izbraucāmies
pa to stendu un tas mums šitādus rādītājus izdrukāja ...

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 04 Jun 2011, 16:07
by kronalds
ļoti interesanti bija palasīt :) vēl... :D

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 04 Jun 2011, 18:48
by vaz2103
sveicinati esmu jauninais.
es pagaidam ar savi vaz 2103 ar 4 atrumu kārbu esmu sasniedzis 150km/h 7000 ap/min
mesen uzliku 5 atrumu kārbu un sasniedzu 160 km /h pie 5000 ap/min vairak neriskeju , jo nav jau nekada stabila mašina.
dzinejs man ir 1.3l ar weber cccp karburatoru.

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 05 Jun 2011, 09:55
by arvids
jā, prieks šādas lietas palasīt.
paldies

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 06 Jun 2011, 08:46
by Ruu@uto
Ko nu tur daudz... Bija laiki, kad ar pauri domājām, eksperimentējām...
Diemžēl pagājuši tie laiki :-) ... kad arī SZ motopēds ar D-5 dzinēju
gāja >100 km/h :-)... un VAZi griezās līdz gandrīz 8 000 rpm :-)

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 03 Nov 2011, 13:32
by lutkins
21061 99gada ar ziemaz rezimu,gaisam 165 uz fotoRADARA
bez gaisa filtra 150
1.5 motors

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 03 Nov 2011, 18:42
by melnis
21063 ar 1.6... 100 km/h Vairāk negribeju spīdzināt, jo riepas gaudoja un troksnis nenormāls, likās ka izjuks. Pie 6000 rpm

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 14 Apr 2013, 21:07
by Alutinsh
VAZ 2107 5 ātrumu kārba, 03 - 1.5 motoriņš ozon karbulis, 14 ripuļi augstums 65 un 60, 3 cilvēki + bagāžniekā neliela kraviņa - 145km/h pēc spido un vēl gāja, bet ceļš un negribējās spīdzināt. Reāli kādi 130 - 135km/h varēja būt.
P.S. skaņa nemaz nebija tik traka, kā arī diezgan stabils likās, protams bija normāls ceļš.

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 19 Apr 2013, 00:03
by 4ebura6ka
VAZ 21013 1.2l 135-140km/h vasarā pa asfaltu, Q7 gandrīz apdirsās kad gāju uz apdzīšanu :D Bet dabīgi ka iespieda grīdā un aizlidoja :D

Re: VAZ Maksimālais ātrums

Posted: 19 Apr 2013, 07:30
by Ruu@uto
4ebura6ka
VAZ 21013 1.2l 135-140km/h vasarā pa asfaltu, Q7 gandrīz apdirsās kad gāju uz apdzīšanu :D
Bet dabīgi ka iespieda grīdā un aizlidoja :D
-----------------------------------------
Mja, nu klasiska mazvērtības kompleksu mocīta cilvēka reakcija, sak "kaut kāds žigulis mani te
apdzīt taisās" :D :D :D Apmēram tāpat krievu laikos reaģēja viens otrs uz mūsu kompānijas
pārbūvēto ZAZ-968, tikai bieži aplauzās - no kurienes viņiem bija zināt, ka aizmugurē zapim
auro VAZ-2106 dzinējs, turklāt nebūt ne standarta :D Situācijas kā "Trīs draugos" gadījās samērā
bieži :D
Man personīgi ir dziļi "pie kājas", ja mani apdzen - vajag apdzīt, nu apdzen, a man poh! :D Es
mierīgi ripoju ar saviem, teiksim, 100 un jūtos komfortabli... Atminu , pirms gadiem braucām ar
sievu uz Liepāju ar no čoma palienētu auto, kuru vajadzēja izkustināt, jo čoms "sēdēja" :D Super
patīkama vasaras diena, mierīgi ripojam ar to pašu 100-iņu, saulīte spīd, kaifs vienkārši, vien ik pa
brīdim garām nesas te Golfi, te visādas citādas "maloļitražkas" un velta man neizpratnes pilnus skatienus,
sak , ko viņš tā velkas, laikam kaut kas noticis :D A man poh, pavicinu ar rociņu, uzsmaidu un mierīgi
ripoju tālāk ... Ak jā, automobilis bija "Dodge Viper" kabriolets... :D