16 years ago
Nu nezinu, vai visu žigulīti var pa Ls 600 gan izbaulēt, sagatavot un nokrāsot. Nopirku savu, arī bija doma viņu kā jaunu sataisīt. Pēc tam pieķēros lietai vienkāršāk, pats ko vartēju, bedres paspiedu uz āru, rūsas nedaudz izslīpēju, ar otu pliko bleķi piepindzelēju un krāsu, pēc koda nopirku un pa virsu pindzelētajai gruntij uzliku. Raibs jau ir, bet viss vienā tonnī un bez lielām rūsām.
Ja tā nopietni visu auto grib pārkrāsot, tad it sevišķi žigulītim būtu jātaisa smilšu strūkla pa sāpīgajām vietām, tad jābaulē, jāmetina kur vajag, jāgruntē, jāšpaktelē, jāsagatavo krāsošanai un jākrāso. Tā pa virsu ko uzkrāsot nav jēgas, jo no daudzām vietām rūsa ātri būs ārā un pēc 6 ziemas mēnešiem auto būs atkal kāds bija. Aptuveni piemetu izmaksas ja grib tā, pa kruto, lai žigulis labāks pa jaunu.
1. Nojaukt līdz plikai bundžai var pats
2. Smilšu strūkla+gruntēšana Ls 200-300(arī visas iekšpuses un apakša)
3. Metināšana, baulēšana nu arī aptuveni Ls 100-200(atkarīgs no stāvokļa)
4. Sagatavošana krāsošanai+ krāsošana ir visdārgākā. Ja grib, lai auto izskatās kā jauns, tad ar visiem materiāliem tas var izmaksāt no 1000-1300 Ls. Pats esmu to darījis kādreiz, tāpēc domāju ka sagatavošu pats.
5. Auto apakšās apstrāde ar mastiku un citām antikorozijas lietām vēl maksātu kādus Ls 100-150
6. Visu saskrūvēt un salikt uzmanīgi atpakaļ, nesabojājot krāsojumu. (arī noteikti papildus izmaksas, visādas skrūves, stiprinajumi utt, kas pie izjaukšanas ir sabojāti.)
Ja šo visu izdara, tad jā, auto būs labāks nekā jauns. Gluds, taisns un pats galvenais nerūsēs vairs viņš, ja ne pa visam nerūsēs, tad ļoti, ļoti lēnu rūses.
Bet parēķinot visu to kopā, tas žiks var baigās sanākt jau pa Ls 2000-2500 ls es tomēr izdomāju tik nedaudz piečibināt, lai daudz maz izskatās un lai tik ļoti nerūsē tālāk. Nāks labāki laiki, tad arī atrestaurēs līdz nullei. Pa vidam, kaut ko krāsot, taisīt, bez tādas kapitālas restaurācijas manuprāt nav jēgas. Tiešām neticu, ka pa Ls 600 var ko tā labi nokrāsot. Tajā summā knapi visiem izejmateriāliem sanāk, ja pērk arī tādus, labus, kvalitatīvus. Labi špakteļi, kas nedrups, neplaisās, labas gruntes kas aptur rūsu, kuras nelobās nost un labas, aizsargājošas krāsas arī maksā diezgan daudz. Beigās pa Ls 600 nokrāsos un pēc 6 mēnešiem auto atkal būs tāds kā bija. Un principā nauda izmesta. 600 ls ir jau piektā daļa no tās summas, cik vajadzētu lai žigulīti kā jaunu uztaisītu.
Tas ir mans viedoklis. Ļoti gribētu izlasīt arī kādus citus viedokļus. Vabūt uz pārak augstu kvalitāti skatos, moška ir sakarīgi lētāki varianti?