Page 1 of 2

dakargelb 21063

Posted: 11 Dec 2014, 21:07
by grahams
Sviecieni visiem aktīvajiem foruma lietotājiem!!!
Tagad, kad oficiālais sveiciens manā pirmaja postā ir galā, varu sākt visus iepazīstināt ar savu jauno acuraugu. Tātad, pirms divām nedēļām īpašumā nonāca 1988. gada sestais žigulis. Ieraudzīju SS sludinājumu, sakomunicējos ar īpašnieku, kurš bija ļoti jauks vecītis savos sešdesmitajos vai septiņdesmitajos (vienīgais fiziskais īpašnieks) un daudz nedomājot nopirku mašīnu. Skate vazam nebija, taču, aplūkojot auto uzmanīgi, nekādi defekti, kas tehnsikās apskates inspektoram varētu nepatikt, netika konstatēti, kā rezultātā, neko mašīnai nedarot, braucu uz skati. Pašam par izbrīnu - izgāju ar pirmo reizi, lai gan, apskatot auto vēsturi CSDD, gandrīz visas skates izietas ar pirmo reizi, kas radīja priekšstatu, ka auto ir mīlēts un kopts. Pats īpašnieks teica, ka braukājis tikai vasarās no Rīgas dzīvokļa uz dāču saulkrastos, pie tam, pats neko mašīnai darījis nav, bet gan vedis tikai uz servisu. Lai arī gribētos uzsvērt visu labo un dzīvot ilūzijā, ka viss ir ideāli, auto ir arī problēmas.... diezgan daudz problēmu. Pašam par lielu brīnumu, lielākā problēma nav rūsai (lai gan arī tā iemetusies), bet gan virsbūves deformācijas, proti, priekšpusē ticis mīcīts. Bildēs varēs redzēt kā priekšējā kreisā spārna priekšpusē ir nodauzīta krāsa un viss spārns nedaudz ieliekts uz iekšu. Tā rezultātā, aizverot haubi, spraugas starp to un spārniem abās pusēs nav vienādas. Otra problēma ir aizmugurējais bampers. Onka teica, ka esot vilcis citu mašīnu (nezinu gan ko ar to 1.3 mazmotoru var pavilkt) un, striķim nospriegojoties, esot uzliekts bampers uz aukšu vai kaut kā tā. Neesmu iedziļinājies šajā problēmā, bet ceru, ka tkšu cauri lēti. Trešā lieta ir labais spārns, proti, tam gan iemetusies puve vietā, kur tas saiet kopā ar slieksni (par to arī ielika 1 apskatē). Ceturtkārt, priekšējā labā arka sākusi rūsēt. Paldiesdievam, ka tas ir priekšējais spārns, ko metinātājs sataisīs un pie vienas krāsošanas nokrāsos. Piektkārt, eļļas spiediens. Problēma tāda, ka tukšgaitā eļļas spiediens ir praktiski 0, pie tam tas neuzkāpj virs 2 bāriem. Onka teica, ka tas bijis visu mūžu, puisis lienes ielas veikalā teica, ka galvenais, lai nedeg eļļas spiediena lampiņa un ka tas analogais devējs var rādīt dieva zīmes. Gribētos viņam ticēt, jo dzinējs darbojas vienmērīgi, iet labi (cik nu tas motoriņš labi var iet), nerīstās, vārsti neklab un atgāzes laikam bija 0.88 (kas apstiprina opīša teikto par servisu, jo viņš toč neizskatījās pēc cilvēka, kas kaut ko saprot no mašīnām). Pats nobraucu 150km kuru laikā nebija neviena problēma. Pašam šķiet, ka, ja nebūtu eļļas spiediena, tad tas dzinējs nebūtu izvilcis 118 000 km, vismaz lampiņa iedegtos. Plānos nomainīt spiediena devēju analogajam rādītājam un paskatīties vai problēma atrisinās. Sestkārt, mašīnai ir iebuktētas aizmugurējās labās pasažieru durvis.

Pa lielam, tās arī ir visas problēmas. Ap virsbūvi pats neņemšos, jo tas ir ne tikai jāmāk, bet arī jājūt. Priekšējo kreiso spārnu aizvedīšu izvilkt uz servisu, kur sametinās arī otru spārnu, arku, sataisīs durvis un iztaisnos tos bamperus (priekšējais arī nedaudz saliekts no avārijas) un pēctam pie krāsotāja nokrāsot iepriekšminētos paneļus. Pārējos sīkumus ar pedantisku pieeju, zināšanām no skolas un neskaitāmām padomju žiguļu grāmatām, albumiem un tēva pieredzi varēšu sataisīt patstāvīgi.

Image
Image
Image
Image
Image

P.S. Varbūt var palūkt no lietotājiem kaut kādu inputu par to eļļas spiedienu? šeit forumā lasīju vienu otru gadījumu, kad eļļas spiediena neesamība tika saistīta ar dzinēja iešanu uz beigām, taču man kartera ventilācija pūš minimāli un praktiski nedūmo, kas neliecina par pārlielu dzinēja nodilumu. Kā jums šķiet - spiediena devējs, eļļas sūknis, kaut kāda eļļas zampa aizaudzējusi eļļas uztvērēju?
Paldies jau iepriekš.

Re: dakargelb 21063

Posted: 11 Dec 2014, 21:32
by Ogre
Šis ir redzēts dzīvē, lai arī liekas, ka izskatās diezgan labi, dzīvē ir vēl labāk, viss ir priekšzīmīgi,izņemot rūsu,protams. Motors strādā tik labi kā nevienam žigulim, tiešām perfekti un klusi. Labs pirkums!

Re: dakargelb 21063

Posted: 11 Dec 2014, 21:35
by jumzis
Labs dampis!
Izskatās smuks un kopts.
lai veicas darbos. ;)

Re: dakargelb 21063

Posted: 11 Dec 2014, 22:11
by Raivisss
Apasveicu ar smuku vaziņu :vazi:

Par to eļļas spiedienu,neķer kreņķi tā sēne (devējs) jānomaina un kādu brīdi rādīs. manam vazam ir mehāniskais dačiks (papildus) un rāda pavisam ko citu,t.i. uz pusi vairāk, kā oriģinālais elektriskais.

Re: dakargelb 21063

Posted: 12 Dec 2014, 07:24
by skalins
Sveiks 6 vaziņu pulkā!!! :thumbup: :wave:

Re: dakargelb 21063

Posted: 12 Dec 2014, 14:29
by grahams
Paldies Raivisss - nedaudz nomierināji mani par to eļļas spiedienu. ;)
Protams, ka pa šīm divām nedēļām kaut ko esmu arī izdarījis, ne tikai vizinājies pa rajonu. Kā jau visi zinām tā padomju cilvēka mentalitāte neļāva nopirkt mašīnu uz neuzlikt pārvalkus. Paldiesdievam, manam vazam bija tikai viena kārta ar pārvalkiem - esmu redzējis arī divas kārtas, kur zem pirmā pārvalka ir vēlviens un tikai tad beņķi. :D Protams, ka pārvalkus noravēju nost un izsūknēju salonu. Pie rezes arī izravēju aizmugurējās drošības jostas (vienīgais, ko viņas dara ir duras pakaļā). Sūknējot beņķus, secināju, ka mašīnā vests kaut kāds īsspalvains krancis, jo viss pilns ar īsiem sirmiem matiem. No otras puses tie varētu būt arī iepriekšējā saimnieka sirmie mati, bet pašam tomēr gribas ticēt pirmajam variantam.

Image
Image
Image

Visu izsūknējot, sirsniņā vēljoprojām nebija miers, nepatika man tā izdegusī zaļā lampiņa spidometrā, kas signalizēja (vai manā gadījumā nesignalizēja), ka ieslēgti gabarīti. Tā nu nolēmu izravēt spidometru un nomainīt spuldzīti. Pēc tam atkal sāka kaitināt, ka no salona var redzēt vadus, kas iet no atnenas uz radio, tāpēc nolēmu sataisīt to. Tākā arī manam žigulim bija ieēdies pečkas krāniņš un biju ticis jau tik tālu, nolēmu nomainīt to arī (ideja par krāniņa maiņu radās jau pirmajā dienā, taču nebiju pārliecināts vai esmu gatavs tam čakaram). Tas, kam bija jābūt vienkāršai lampiņas nomaiņai, beidzās ar pilnīgu paneļa demontāžu. :D Pie reizes nolēmu nomainīt gaisa klapes un krāniņa trosītes, jo šīm parādījās pārāk liela iekšējā pretestība.

Dienas beigās, mani sagaidīja šāds skats:
Image

No vienas puses baigi labi, ka viss ir noravēts, tagad varēšu kārtīgi notīrīt mēraparātu paneli un pārējās detaļas, iztīrīt pečkas radiatoru no gružiem un, liekot atpakaļ, pārliecināties ka visas skrūves kārtīgi saskrūvētas, tādejādi novēršot potenciālu grabēšanu.

Re: dakargelb 21063

Posted: 12 Dec 2014, 14:41
by bd8599
Glīta mašīna.
Ar jostām ir tā, ka uz apskati ticami, ka vajadzēs likt atpakaļ.
Pēdējo reizi draugu žigulim ripinājām skati Valmierā, nepatika tam uzņēmumam, ka jostu iespraudekļi paslēpti.

Re: dakargelb 21063

Posted: 12 Dec 2014, 14:44
by Micuks
Sveiks ar auto :brauc:
Sakop dzinēju, nomaini šķidrumus, eļļu labu, un eļļas filtru arī tas var būt pie vainas sliktam spiedienam, filtru pērc ne žiguļu veikalā, bet kāda grosā, epartos vai tamlīdzīgi, ņem labu brendu kā Mahle.

Re: dakargelb 21063

Posted: 12 Dec 2014, 17:40
by Lui (Raimonds)
Kur palika stūres rata uzlika? :o
Man ir nedaudz savādāka ,bet man patīk! :thumbup:
Tā dod tādu odziņu.

Re: dakargelb 21063

Posted: 12 Dec 2014, 17:44
by grahams
Sveiks ar auto :brauc:
Sakop dzinēju, nomaini šķidrumus, eļļu labu, un eļļas filtru arī tas var būt pie vainas sliktam spiedienam, filtru pērc ne žiguļu veikalā, bet kāda grosā, epartos vai tamlīdzīgi, ņem labu brendu kā Mahle.
Domāju ne tikai nomainīt filtrus un šķidrumus, bet arī izpedantot motortelpu. Tam, protams, būs jāsagaida pavasaris, lai nepielietu pilnu bedri garažā. Plānos tieši bija mahle filtrs, bet par motoreļļu viennozīmīga nostāja nav. Moskvičam lēju kaut kādu Wolf 15W40 minerāleļļu un nomainīju pēc apmēram 5500km. Pati eļļa neizskatījās ne pārāk šķidra, ne viskoza, pat varēja saskatīt ļoti attālinātu brūni zeltainu toni (ļoti attālinātu :D ), kas bija savādi, jo to 5500km laikā to nebiju papildinājis. Kā reizi garažā stāv vēl 5l tās pašas eļļas, ko domāju liet iekšā šajā vazā. Daži itkā lejot pussintētiku, taču es labāk palieku pie parastās minerāleļļas ar pēc iespējas mazāk piedevām. Redzot to, ka moskvičam mūsdienu degvielas piedevas saēdušas jau otro karburatoru lodziņu, tad nolēmu neriskēt un liet pēc iespējas vienkāršāku eļļu ar mazāk piedevu. Draugs stāstīja, ka arī motormuzejā lielākajai daļai spēkratu kā dzesēšanas šķidrumu izmanto ūdeni nevis tosolu.

Kas attiecas uz jostām, priekšā noteikti, ka ielikšu inerciālās. Vienīgais mīnuss viņām ir tas milzīgais bundilis, kas apgrūtina iekāpšanu aizmugurējos beņķos, taču to viennozīmīgi, ka atspēko vizuālais un drošības faktors. Tikko ienāca ideja prātā, ka tās aizmugurējās jostas skatē varētu vienkārši aizlikt starp beņķiem, pie virsbūves nepieskrūvējot. Šaubos vai inspektors tur ies un kaut ko raustīs. :D

Un to stūres uzliku noņēmu, jo pašam nepatika, taču īsi pēc tam to nožēloju. Visi mašīna nenormāli sāka smirdēt, pieņemu, ka zem tās stūres uzlikas jau 25 gadus kaut kas pūst un beidzot tika brīvībā. :D Enīvei, laikam, ka būs jāmeklē arī jauna stūre, jo šitā nedaudz ieplaisājusi.