Vispār jau mana vēsturiskā pieredze saka, ka jā, sākotnēji 2101 cilindru bloki bija pelēki, 2103 arī. Zili
bloki parādījās ar 21011 dzinēju. Turpmāk zils bloks bija 2106 dzinējam, bet, kaut reti, gadījās arī
pelēki 2106. Un ir gadījies redzēt galīgi "netradicionālus" blokus - piemēram tumši sarkanus! Iespējams,
ka kāda krāsa bija, ar tādu arī krāsoja. Pārliecināties par dzinēja modeli var arī pie dzinēja numura -
virs tā ir iesists modelis.
Galvas? Vispār VAZ klasikām bija 3 veidu bloka galvas. Sākumā, protams, detaļas numurs sākās ar 2101,
arī 2103. modelim lika tādas, kad parādījās 21011. modelis, tam sākotnēji lika galvu "ar rāmīti" apkārt
detaļas numuram, degkameras tilpums bija kā 2101, kompresijas pakāpe 8.8. Sportistu vidū iecienīta
galva, jo tolaik apstrādāt dzinēja detaļas nedrīkstēja, turklāt nedrīkstēja arī 21011. dzinējam likt 2101
galvu. Bet vienlaikus ar 2106. dzinēja parādīšanos iestājās galvu unifikācija, visiem dzinējiem, izņemot 2105.,
sāka likt vienādas galvas ar marķējumu 21011., bet "bez rāmīša". Apmēram tāda tā vēsture...