Page 1 of 5

VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 13:32
by GenSec
Labdien,

Vēlējos uzzināt no pieredzējušākiem vadītājiem viedokli par ceturto Ņivu kā par auto, ar ko pārvietoties ikdienā.

Uzreiz jāsaka, ka šī ir vairāk emocionāla nekā ārkārtīgi praktiskos apsvērumos balstīta vēlme. Vienkārši Ņiva ir mans bērnu dienu nosacīts "sapnis". Labi apzinos, ka šis auto ir benzīna kapsēta, bet tāpat ikdienā braucu maz. Tiklīdz atļauj laikapstākļi, 90% gadījumu pārvietojos ar velosipēdu. Patlaban lūkojos pēc otra auto, jo sievai nepieciešams savs braucamais, un cenu kategorijā zem 2000 EUR, ko patlaban varu atļauties, nemaz nav ļoti daudz labu piedāvājumu - toties šķietami "veselas" Ņivas vecumā tā ap desmit gadiem ir gan.

Kam to izmantotu:
*Dzīvoju mazpilsētā, ikdienā mērojamie attālumi ir stipri nelieli, ceļi - sūdīgi;
*Izbraucieni pie dabas - mežs, ezeri, makšķerēšana u.tml.;
*Varbūt 3x gadā aizbrauktu uz Rīgu (tam primāri izmantojam otru auto).

Kas mani interesē:
*Vai tiešām visas Ņivas ir rūsas magnēti - kā ar to cīnīties?
*Kam, izņemot rūsu, pievērst uzmanību pērkot?
*Vai ir kādi īpaši labāki ražošanas gadi, kurus būtu vēlamāks pirkt?
*Par bezceļiem tā kā būtu skaidrs - bet kā Ņiva turas uz asfalta/šosejas 60-90km/h?

un visbeidzot

*Kāpēc VAZ 21214 ir labs vai slikts auto maziem ikdienas pārbraucieniem?

Paldies jau iepriekš - priecāšos par konstruktīvām atbildēm! :)

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 15:42
by Fiat 124
Ņivai ir tikai viena priekšrocība - lēts bezceļu auto!
Komforts ir tuvu nullei! Uz sniegota ceļa var sākties neplānotas sānslīdes dēļ īsās riteņu bāzes! Nu rūsa, protams, draudzējas ar visiem VAZiem, Ņivu ieskaitot! Benzīna patēriņš droši, ka ap 9L vidējais! Par gadiem - labāk versijas ar inžektoru, kas nāk pēc 1998? gada! Vēl arī jārēķinās, ka pirms 40mit gadiem par drošību avārijā Tolljati domāja diezgan maz...

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 17:20
by krods
cik tas ir mazi ikdienas pārbraucieni?aizšaut uz lauku bodi pēc maizes,vai pie kaimiņienes pāri laukam pēc svaigi izslaukta piena?

cik tas tūkstoši gadā?

topika virsrakstā saki ka,ikdienas auto,bet saki ka tālāk kkur brauktu ar otru auto,tād kāds ir auto mērķis?

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 21:24
by GenSec
cik tas ir mazi ikdienas pārbraucieni?aizšaut uz lauku bodi pēc maizes,vai pie kaimiņienes pāri laukam pēc svaigi izslaukta piena?

cik tas tūkstoši gadā?

topika virsrakstā saki ka,ikdienas auto,bet saki ka tālāk kkur brauktu ar otru auto,tād kāds ir auto mērķis?
Gadā max 5000 km. Burtiski mājas-darbs-veikals-mājas + sestdienas izbraucieni uz mežu.

Un, jā, par drošību šim auto es bažos... :/

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 21:40
by Micuks
Kā čoms stāstīju, kurš vairākus gadus braucis, bijusi darba mašīna, ka Ņiva būvēta ienaidniekam :rofl: uz slapja var samest virpuļus un arī kūleņus, komforta nekāda, troksnis salonā liels......
Man pašam ir, bet tika ņemta kā motora donors, braukts maz, pūst viņas pamatīgi, reti, kura nav metināta, jo jaunāka jo ātrāk un vairāk pūst.
Bet kā bezceļnieks ir pat ļoti labs un ja vēl bloķus saliek vispār nenovērtējams, pašam ir kāda tieksme uz Ņivu ziemas periodā, bet jāpiestrādā gan ir, uz vasaru noteikti jāpalaiž zemāk, lai smaguma centrs zemāk, lai ir stabilāks kā arī platāku riteņu bāzi vajadzētu.

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 23:13
by Belka
Ka cilveks, kursh brauc ar nivu nu jau ceturto gadu, gribu pateikt sekojosho. Micukam nav taisniba un tas, ka taisita ienaidniekam ir pilnigs parspilejums. man Niva 1997 gada, karburators. uzliku pats gazi un Weber karburatoru + 5-niece karba. viegli iet 100-110. max esmu braucis 160 km/st. bet nu lidz 140 iet un neiespringst. uz cela turas diezgan labi uz slapja ne uz slabja, uz grants un t.t. paterinsh 12l gazes uz 100 km. ar pilnu balonu (30litri) nobraucu 200-240 km atkarigi no braukshanas stila. Lai nebutu vibracijas vajag nesacakaretu razdatku un gultnu savienojumu starp karbu un razdatku + noregulet. Man ir piekabes akis un shai mashinai es esmu gatavs nonemt cepuri,jo tik daudz vissadu lauku darbu es nebutu izdarijis nearvienu auto. Piekabi ar Malku, smilti, betona blokiem un t.t vina var izvest no jebkuras dirsas. Tiesa jalek normalas riepas. Man stav vissezonas uz 15 litakiem. Lai nerusetu, iesaku visu gridu apsmeret ar veco padomju laika nigrolu un obligati uzlikt plastikata pasparnus. Lai ari ir sava vieta gumijas brizgaviki. Auto iet diezgan normali ari garajos gabalos. Biezhi braucu ari uz Rigu ar vinu 200-250 km. nav nekadas problemas. iet nedaudz skalaks par vaz klassiku. Vobshem, mashina loti laba, ja izmanto ka saimniecibas paligu un ikdienas auto laiku rajona vai provincala pilseta. protams, ka uz rigu braukt ar gimeni komfortak ar kadu audiku vai bembi. Tapec ka otro auto ideals variants. Zato vienmer var braukt kur gribas, piemeram pa mezhu vai gar juru. un ja tev bagazhnieka metajas troses un rokas lebjodka, tad tu nekad un nekur nepaliksi stavet. pa 3,5 gadiem ar Nivu esmu nobraucis aptuveni 60000 km. tagad zinu sho mashinu uz 100% un lieku atzimi 8 no 10. Prieksh sevim ja ir iespeja var nopirkt vel vienu donoru un kaut kur nolikt, lai vienmer visu nepieciehamo var nonemt, kad vajag. Veiksmi!

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 23:23
by Micuks
Micukam nav taisniba un tas, ka taisita ienaidniekam ir pilnigs parspilejums.
Tā man raksturoja čoms, kurš braucis gadus un viņam vēl bija jauna Ņiva uz to momentu! tas protams ir smagi teikts, bet nav bez pamata! Jaunās ņivas, kuras nākušas pirmajā partija visas kā viena jukušas dēļ nepieskrūvētām skrūvēm un citām paviršībām, nākamo partiju laiduši uz savu servisu, kur viss pārskrūvēts, ieeļļots un apstrādāts pret koroziju!
Par ko man vēl nav taisnība, par to, ka pūst? par to., ka ir nestabila?

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 23:25
by Belka
Un starp citu gribeju piebilst. Ja tev nekad nav bijushi Vaz razhojuma auto, tad protams paies laiks, kamer visu sapratisi un pieradisi pie shi auto. tie, kas brauc ar vaziem, lielaka dala ir cilveki, kuri saprot un mil sho tehniku. Shie cilveki vienmer var pashi remontet savu auto. protams, pieredze nak ar laiku. Bet ja attieksme pret tehniku ir diletanta-remontet servisa, nesmeret rokas un t.t., tad labak vispar vazu nepirkt. man piemeram, naudu vina nepras. mainu ellu, klucus un neatceros, kad pedejo reizi veru kapotu vala. ;)

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 23:32
by Belka
Micukam nav taisniba un tas, ka taisita ienaidniekam ir pilnigs parspilejums.
Tā man raksturoja čoms, kurš braucis gadus un viņam vēl bija jauna Ņiva uz to momentu! tas protams ir smagi teikts, bet nav bez pamata! Jaunās ņivas, kuras nākušas pirmajā partija visas kā viena jukušas dēļ nepieskrūvētām skrūvēm un citām paviršībām, nākamo partiju laiduši uz savu servisu, kur viss pārskrūvēts, ieeļļots un apstrādāts pret koroziju!
Par ko man vēl nav taisnība, par to, ka pūst? par to., ka ir nestabila?
Par jaunu nezinu neesmu pircis un ari nebutu. priekshkam? litotas maksa ap 1000 normala stavokli. Lielaka dala, kas pirka Nivas bija firmas un tiem kas ar vinam brauc, bija pilnigi pajat uz to mashinu, jo ta nav vinu manta. Ta pat ka pajat visiem firmas darbiniekiem uz firmas auto. Pret vazu vajag ipashu attieksmi un tu to labi zini. Korozija? da nav ne vainas - pust ta pat, ka visi vazi. bet ja labi izsmere ar nigroliem un dari to kaut reizi divos gados -ir labi es piemeram visas ziemas braucu. nu un pec 5 gadiem var ari parmetinat, piekrasot un apsmret atkal-nav nekada liela tragedija. par nestabilitati uzskatu ka mits. varbut vienigais ar orogonalam riepam un diskiem. man tadi nav bijushi nekad. man stav 195 vai 205/75/15, kas pec aukstuma ir tas pats ka originalas. par grunts celiem vispar superigi iet, jo nejut ne bedres, ne cela nelidzinumus. peld ka kugis. Miksti. vienigais japieshaujas, ja lidotbez galvas uz jumta var uzlikt jebkuru auto.

Re: VAZ 21214 (Lada Niva) kā ikdienas auto

Posted: 25 Mar 2016, 23:38
by Micuks
Micukam nav taisniba un tas, ka taisita ienaidniekam ir pilnigs parspilejums.
Tā man raksturoja čoms, kurš braucis gadus un viņam vēl bija jauna Ņiva uz to momentu! tas protams ir smagi teikts, bet nav bez pamata! Jaunās ņivas, kuras nākušas pirmajā partija visas kā viena jukušas dēļ nepieskrūvētām skrūvēm un citām paviršībām, nākamo partiju laiduši uz savu servisu, kur viss pārskrūvēts, ieeļļots un apstrādāts pret koroziju!
Par ko man vēl nav taisnība, par to, ka pūst? par to., ka ir nestabila?
Par jaunu nezinu neesmu pircis un ari nebutu. priekshkam? litotas maksa ap 1000 normala stavokli. Lielaka dala, kas pirka Nivas bija firmas un tiem kas ar vinam brauc, bija pilnigi pajat uz to mashinu, jo ta nav vinu manta. Ta pat ka pajat visiem firmas darbiniekiem uz firmas auto. Pret vazu vajag ipashu attieksmi un tu to labi zini. Korozija? da nav ne vainas - pust ta pat, ka visi vazi. bet ja labi izsmere ar nigroliem un dari to kaut reizi divos gados -ir labi es piemeram visas ziemas braucu. nu un pec 5 gadiem var ari parmetinat, piekrasot un apsmret atkal-nav nekada liela tragedija. par nestabilitati uzskatu ka mits. varbut vienigais ar orogonalam riepam un diskiem. man tadi nav bijushi nekad. man stav 195 vai 205/75/15, kas pec aukstuma ir tas pats ka originalas. par grunts celiem vispar superigi iet, jo nejut ne bedres, ne cela nelidzinumus. peld ka kugis. Miksti. vienigais japieshaujas, ja lidotbez galvas uz jumta var uzlikt jebkuru auto.
Uz jumta var uzlikt jebkuru, bet te pat censties nevajag jo auto ir īsa bāze un augsts smaguma centrs, tīra fizika......
Pūst viņas vairāk par vaziem, paskaties sludinājumos, vai nu ir metinātas vai vēl jāmetina, manēa ir 2000g. un sapuvis ir gandrīz viss, priekšējie spārni bijuši jau kuro reizi lāpīti, grīda mainīta, aizmugure arkas, viss sapuvis.

Un kā tev stūrējās ar 205/15 riepām?