Tas, ka aizdedze jāgriež tik ļoti liecina par to, ka tomēr nav kārtībā gāzu sadales mehānisms, vārstus pārklājumā izliki? sadalenes svaigzne regulējamā? pārbaudīji vai sakrīt metkas?
Man ir standarta Ņivas-2121 1.6L bloks ar standarta iekšām, kloķene, klaņi, virzuļi, cilindri nav urbti uz remontu, bloks tika izjaukts un konstatēts, ka viss atbilst pielaidēm nekas nav izdilis pat gredzeni bija labā stāvoklī un netika mainīti! Bloks tika noslīpēts par vairāk kā diviem milimetriem, lai būtu līdz ar virzuļiem, netaceros konkrēti cik mm, eļļas sūknis jauns un piestrādāts, saslīpēta plāksne, kur redukcijas vārsts, pieslīpēts pie plāksnes pats vārsts, zem vārta palikta 1.5mm šeibiņa (ja pareizi atceros, manā tēmā ir aprakstīts) lai pie lielākiem apgriezieniem ir lielāks eļļas spiediens. Tālāk visi darbi pie galvas, izfrēzēti lielāki kanāli, izpulēti un sapasēti ar izplūdes un ieplūdes kolektoriem, nedaudz palielināti vārstu sēžu iekšējie diametri un iegriezti jauni leņķi vārstu sēžām, darba leņķis 0,8mm. Galva slīpēta par vairāk par diviem milimetriem, vienkārši noslīpēta tā sauktā trepīte. Tātad degkameras tilpums samazinājās līdz 20ml. Jaunas vārstu atsperes izlasītas pēc augstuma vienādas, bet vispār ir pēc spēka jāizlasa (vārstu atsperu spēkam ir milzīga nozīme), jauni vārsti, līdz fanātismam pieslīpēti tā ka ir hermētiski jebkurā pozīcijā! Un vēl visādi sīkumi sadarīti. Karburatora motoram ir ļoti svarīgi kādas virsmas ir ieplūdes kolektorā no karburatora līdz vārstiem!
Vispār esmu kā sacepies par to karburatora turbo un domāju, ka Ņivas-21213 motoru varētu būvēt priekš turbo un paspēlēties ar turbo uz karburatora, bet ne tā vienkārši, kad tuvākā laikā pasūtīšu ko šādu, lai var kontrolēt degmaisījumu
http://www.innovatemotorsports.com/products/lc2.php
EDIT: Atradu labāku variantu
http://www.ebay.de/itm/Innovate-3837-LM ... SwgNRV8byf