Pēc motora galvas uzlabojumiem un sadales vārpstas maiņas, bija nepieciešamība mainīt standarta aizdedzes raksturlīkni, lai nodrošinātu motora darbību bez detonācijas, ko arī veicu ar regulējot aizdedzi ar stroboskopa palīdzību pēc ieteiktiem regulēšanas uzstādījumiem. Kā papildus ierīci kontrolei jau senāk biju iegādājies ''knock gauge'', t.i. ierīce, kas ''mēra detonāciju''. Precizējot, detonācijas devēja signāls atkarībā no frekvences, ar mērītāju/signāla pārveidotāju, indicē ar gaismas diodēm uz mērītāja ''paneļa'' par detonācijas tuvošanos vai iestāšanos.
Pats mērītājs tika iegādāts ebay (saite zemāk), kā pats tā tirgotājs, iespējams, arī izgatavotājs raksta , tad visiem motoriem detonācijas frekvence ir vienāda, bet ļaušos piebilst, ka visiem motora blokiem nav vienāda konstrukcija, materiāli, izmēri, detonācijas devēja novietojums, kā rezultātā pie bloka pieskrūvēts detonācijas devējs visos gadījumos nerādīs vienādu indikāciju t.i. frekvence pa bloku var izplatīties dažādi, tādēļ ražotājs ir paredzējis jutības regulēšanas/kalibrēšanas iespēju uz paša mērītāja, protams ir vidus pozīcija, ko ražotājs iestāda kā iespējamo optimumu. Uz klasikas motora to ''piekalibrēju'' pēc metodes (tobrīd vēl uz standarta dzinēja), ko klasikas dzinējiem iesaka, optimālās aizdedzes iestatīšanai, t.i. pēdējais pārnesums, vienmērīga braukšana ar ~ 50km/h, pedālis grīdā, pēc kā uz ~1 sek dzirdama detonācija. Vairākkārt ķerot šo detonāciju nedaudz paregulēju devēja jutību, pēc savas interpretācijas, lai pat mazliet ātrāk tiktu indicēts signāls ar sarkano-kritisko gaismas diodi, regulējums bija tuvu regulatora vidus punktam.
Pašu devēju izvēlējos vienu no ieteiktajiem, un tā novietošanas vietu uz bloka izvēlējos ~vidus daļā, ja tā apskatīt, tad nav īsti citas sakarīgas plakanas vietas, kur to ''piekabināt''. Vieta kur kontaktēs devējs ar karteru, noslīpēju ar ripu + 320 smilšpapīrs, kontakta vietā plaknei jāatbilst noteiktam raupjuma parametram, ko specifikācijā paredz devēja izgatavotājs un arī tas jāpievelk ar noteiktu momentu. Tālāk lai runā dažas bildes.



Detonācijas devēja pieslēguma shēma:

Rezumējums :
šī palīgierīce var būt glābējs un ''briesmu vēstnesis'' gadījumos, kad radušās novirzes saistāmas ar aizdedzi, barošanu, degvielu. Kā arī var mēģināt ieregulēt galējos drošos uzstādījumus, lai iegūtu maksimālu atdevi no motora. Sevišķi aktuāli slodzes režīmos pie lieliem apgriezieniem. Protams gribētos domāt, ka tas izpildās pie nosacījuma, ja devējs būs ar optimālo regulējumu/kalibrējumu konkrētam motoram.
ebay saite; http://www.ebay.com/itm/Knock-gauge-for ... om&vxp=mtr
---------------------------------------------------------------
Papildus info par šo tēmu no krievijas tīmekļa:
Pastāv arī ''Astro'' komutators ar detonācijas devēja ieeju.
Simboliski, bet koriģē aizdedzi pie detonācijas:



#8 devēja atrašanās vieta

arī šāds detonācijas devēja novietojuma variants, par novietojuma pareizību nespriedīšu...
