Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
kurmis
Vazists
Topic Author
Posts: 292
Joined: 16 Jun 2011, 21:07

1300, 1500, 1600 dzinēju salīdzinājums

28 Mar 2015, 12:53

Zināšanu papildināšanai gribu saprast argumentētus viedokļus, kuru no šiem dzinējiem var uzskatīt par konstrukcijā veiksmīgāko/ vājāko, ņemot vērā kārbas, karburatorus u.c., kas nāca ar tiem komplektā. Saprotu, ka 1300 un 1500 ir ar itāļu saknēm, bet 1600 ir psrs inženieru gara darbs. Vecos laikos runāja, ka 1600 esot so, so dēļ savas izcelsmes, bet saprotu, ka tam kārba garā utt.

Viedokļi?
 
Traktorist
Vazists
Posts: 1147
Joined: 08 Apr 2009, 11:15
Telefons: 26714531
Location: Ciemats Rīga

Re: 1300, 1500, 1600 dzinēju salīdzinājums

28 Mar 2015, 16:47

IMHO, visi tie augšminitie motori (izņemot 1300 2105) konstruktīvi ir vienādi. Itaļū sāknes 1600 ir tadas pašas kā 1300 un 1500, teikšu ka praktiski nav. Agriem motoriem bija liels pluss- cilindra auģšeja daļa no nirezista praktiski nedila un lidz pirmajam kapremontam nobraukums bija ap 200 000 km. Fiat 124 motors bija ar apakšejo sadales vārpstas novietojumu- VAZ jau ir OHC. Tā ka no itaļiem palika tikai bloks...
 
MOBART
Vazists
Posts: 69
Joined: 11 Sep 2013, 20:45
Automašīna: VAZ-2106

Re: 1300, 1500, 1600 dzinēju salīdzinājums

29 Mar 2015, 23:27

apstirinu to ko lietotājs traktorist teica. no sevis varu piebilst ka, ja gribi lai tev motors iet ilgi un labi tad vīlē viņu pats! jo saveidojot viņu savām rokām tu viņu zināsi no galvas un mby pēc kāda laika pat varēsi pēc strādājoša dzinēja skaņas pateikt kuram katlam vajag pieregulēt vārstus. manā skatījumā atšķiras tikai 2105bloks un visi pārējie, ņem bloku un tad karini viņam virsū, jo tāpat uz daudzām detaļām rakstīts BA3 2101/21011. iesākumam iesaku veidot pēc tādas sistēmas (lielos vilcienos, jeb detaļa un tās pričendāļi) - izmēri katlus un dabū virzuļus; kloķvārpsta; šatuni; galva; varsti; sadalene; karburators jaizvēlas iesākumam šādi - žiguļa i labi :D ; tad visas apaļās detaļas zobrati/zvaigznītes/spararats/; kārba jebkuras klasikas derēs. saliec visu, iekurbulē un tad tēmēsim tālāk. visas atšķirības VAZ klasikas dzinējiem ir tikai tilpumā (tātad virzuļu gājiens/dieametrs, kur gājiens tur arī kloķvārpstas pleca augstums) un 2105 ir ar siksnu nevis ķēdi. ģenerātori, starteri, pumpji, sadalītāji, un pārējie karināpie ir vienādi. te vēl vietā būtu skatīties kura gada dzinējs jo vecie ir tiešām labāki nevis ar FIAT marķējumu bet gan īsti padomju dzinēji (līdz 82.g. man liekas), jo tad vēl viņi izmantoja labākus metālus un tiem ir ilgāks darba mūžs. ;)

Who is online

Users browsing this forum: Semrush [Bot] and 24 guests