siltumnieks.lv
Pirmā izlaiduma galvām bija augstāka kompresijas pakāpe. Padomju savienībā nebija attiecīgs
benzīns, tāpēc vēlākajos gados dzinēju deforsēja, palielinot degkameras tilpumu.
====================
Benzīns AI-93 jau nu bija gan
Un VAZ sadegšanas kamera ar to normāli tika galā. M-412
un Volgu dzinēji būtībā ''žvadzēja" tieši sadegšanas kameru formu dēļ, M-412 vispār bija drusku
absurda... Kamēr bija tikai dzinēji 2101 un 2103, izmantoja vienu galvu ar kataloga Nr.
2101-1003015, kompresijas pakāpe 8.8, 2103 dzinējam virzuļiem bija "nedagājiens" līdz
augšai 1.9 mm. Kad ieviesa 21011 dzinēju, tam sākotnēji bija pašam sava galva ar kataloga Nr.
21011-1003015, degkameras tilpums tāds pat, kā galvai 2101, kompresijas pakāpe tāpat 8.8.
Vizuāli varēja atšķirt pēc "rāmīša" apkārt detaļas Nr.. Šitās galvas tika liktas līdz kādam 1976.
gada vidum, sportisti viņas meklēja, jo 21011 dzinējam saskaņā ar noteikumiem nedrīkstēja
likt 2101 galvu
Nu un, kad parādījās dzinējs 2106, VAZ "noracionalizēja" to galvu nomenklatūru
un visiem ''ķēdes dzinējiem" sāka likt unificēto galvu ar numuru 21011-1003015-10, kompresijas
pakāpi tiešām samazināja līdz 8.5, arī dzinēju jaudas nokritās par 2-3 ZS, bet pa lielam tas neko
nemainīja. Par cik dažos PSRS rajonos tiešām bija problēmas ar benzīna kvalitāti, dzinējiem
strādāt kļuva vieglāk
Un VAZam bija vieglāk strādāt - galvas lējums visiem modeļiem viens
un cauri!