Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
Edvards77
Vazists
Posts: 63
Joined: 17 Aug 2016, 22:55

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

27 Feb 2019, 17:24

jebkurā gadījūmā, sporta motoru vieglāk būvēt, nekā RXam, jo, lai izspiestu maximumu no standarta motora, tās ir lielas galvas sāpes(pats tagad mocos ar vissīkākajām detaļām, lai strādātu perfekti). A sporta motoram, saliec dārgās detaļas, pareizi salāgo un brauc ar prieku.
 
User avatar
LadaRX2107
Vazists
Topic Author
Posts: 104
Joined: 28 Sep 2017, 21:07
Automašīna: 2107
Telefons: 22020343

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

28 Feb 2019, 11:41

jebkurā gadījūmā, sporta motoru vieglāk būvēt, nekā RXam, jo, lai izspiestu maximumu no standarta motora, tās ir lielas galvas sāpes(pats tagad mocos ar vissīkākajām detaļām, lai strādātu perfekti). A sporta motoram, saliec dārgās detaļas, pareizi salāgo un brauc ar prieku.
Tur jau tā lieta. Vēl būtu baigi interesanti zināt, kurš no RX braucējiem ir vienkārši salicis VAZ motoru bez "slimas" nianšu vīlēšanas un dod mizā tā pat. Tad varētu spriest par to cik liela ir atšķirība starp tiem, kuri nodarbojas ar zinātni un, kuri dod virsū ar to kas ir :D Būtība vajadzētu ņemt dalību ātrāk kādā no RX gonkām, kaut vai ar pilnībā nesagatavotu auto, domāju, ka pēc tam ir tāds āķis lūpā no tā "rock n roll" kas tur trasē notiek, ka visus savus brīvos līdzekļus ieguldītu sezonā un auto daudz motivētāk :D
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 186
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

02 Mar 2019, 14:30

Ja jūti, ka uz 4. maiju (RX 1. posms) tavs sacensību motors vēl nebūs gatavs, liec iekšā visparastāko 1.6 un piedalies. Pirmajos pāris posms tev būs jāpierod pie daudz jaunām lietām (starts, džokers, taktika trasē, braukšana barā, apdzīšana utt), tādēļ ir svarīgi to pieredzi uzkrāt kaut vai ne ar to pašu ātrāko motoru. Protams, pirmajos posmos tikt pusfinālā (TOP12) būs ļoti grūti, bet tas dos iespēju gan trasē , gan no malas pavērot labākos un mācīties no tiem. 

4. maijs vairs nav tālu, tādēļ es ieteiktu vispirms sakrāt finanses pirmajam posmam (sarēķinot, visas dalības maksas, licences, 5-6 gab. riepas, drošības inventāru un pārējās lietas 500-600 eur savāksies noteikti) un tikai tad sākt savus eksperimentus ar motora būvēšanu. Motora būvēšanā aiziet diezgan liela nauda, to es zinu  :crazy:
 
User avatar
LadaRX2107
Vazists
Topic Author
Posts: 104
Joined: 28 Sep 2017, 21:07
Automašīna: 2107
Telefons: 22020343

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

03 Mar 2019, 21:43

Ja jūti, ka uz 4. maiju (RX 1. posms) tavs sacensību motors vēl nebūs gatavs, liec iekšā visparastāko 1.6 un piedalies. Pirmajos pāris posms tev būs jāpierod pie daudz jaunām lietām (starts, džokers, taktika trasē, braukšana barā, apdzīšana utt), tādēļ ir svarīgi to pieredzi uzkrāt kaut vai ne ar to pašu ātrāko motoru. Protams, pirmajos posmos tikt pusfinālā (TOP12) būs ļoti grūti, bet tas dos iespēju gan trasē , gan no malas pavērot labākos un mācīties no tiem. 

4. maijs vairs nav tālu, tādēļ es ieteiktu vispirms sakrāt finanses pirmajam posmam (sarēķinot, visas dalības maksas, licences, 5-6 gab. riepas, drošības inventāru un pārējās lietas 500-600 eur savāksies noteikti) un tikai tad sākt savus eksperimentus ar motora būvēšanu. Motora būvēšanā aiziet diezgan liela nauda, to es zinu  :crazy:
Nē, šis un domāju, ka pat nākamais gads nesanāks RX ņemot vērā, ka pat sprintos nav īsti izbraukts un daudz darba ar visādiem mezgliem. Jā tas pirmais lēciens, lai visam inventāram būtu homo iesit pa kabatu kārtīgi. Par motoru tāda spriedelēšana, varbūt salikt tikai oriģinālu 1.6 paša rokām, tad jau redzēs. 
 
User avatar
J@nisZiemelis
Vazists
Posts: 3
Joined: 04 Mar 2019, 07:27

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

04 Mar 2019, 07:32

Nu es taisitu no 1.3 uz 1.6....liktu klokjeni 80 mm gajiena, virzuli max ko var izurbt, mekletu zemos virzulus, sadaleni 80 mm gajiena klokjenei liktu estonec M
 
User avatar
J@nisZiemelis
Vazists
Posts: 3
Joined: 04 Mar 2019, 07:27

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

04 Mar 2019, 07:34

Teiksim taa...ja klokene ar gaajienu86,88,90....tad vaali estonec++,ja ar gaajienu 80,82,84 tad estonecM
 
User avatar
J@nisZiemelis
Vazists
Posts: 3
Joined: 04 Mar 2019, 07:27

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

04 Mar 2019, 07:38

Kiverta sadalitaju joprojam var pie manis ieguut.....p.s noteikti aizvaktu to cuguna izpludes kolektoru,kurs vnk. Aprij visu jaudu....un iepludes kolektors no pasa saakuma taapat uztaisits nepareizi, jo pirmajam, ceturtajam stobram kanali garaki, ka otrajam, treshajam
 
leo
Vazists
Posts: 53
Joined: 03 Jun 2015, 10:33

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

31 Mar 2019, 10:41

Par rezultātiem supersprintā, ļoti svarīga ir piekare un pārnesumkārba, pie mazas jaudas ir svarīgi tuvāki pārnesumi lai maksimāli izmantotu dzinēja jaudu,. Ja par standarta attiecībām, tad katra trase jāanalizē atsevišķi, kurā brīdī jāpārslēdzas utt, jāveic pamatīga trases analīze, un jāseko līdzi kā brauc un kur brauc konkurenti. Svarīgi ir amortizatori, iesaku pa lētāku naudu kuri ir pieejami vaz ir Bilsteini B6, galvas tiesu pārāki par Zelta Kayabām. Ar to gribēju teikt, ka labi rezultāti uz papīra ir svarīgi no ļoti daudzām lietām un dzinējs apmēram 1/4 no visa pārējā. Ja par pārnesumkārbām, tad Bmw standarta kārbai trešais pārnesums ir lēnāks kā vaz. Vazam 1.49 bet Bmw ja pareizi atceros 1,62. Bet tas viss jāmāk salikt kopā ar reduktoriem un arī ar dzinēja jaudu.
 
leo
Vazists
Posts: 53
Joined: 03 Jun 2015, 10:33

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

31 Mar 2019, 13:06

Par dinējiem, kādreiz arī, kad vēl ar domām biju par vaz, labs risinajums ar maziem ieguldījumiem ir 21213 dzinējs 1.7 l. Viņam galva ir ar mazāku degkameru, pastiprināta, šādam dzinējam uzstādot standarta kloķvārpstu ar 84 mm iegūst dubultu efektu kompresijas pakāpi un tilpumu un nav nekas jāslīpē. Supersprintam vairak ir piemērots "traktotra dzinejs" protams ja ir iemaņas ar sporta dzinējiem, kuriem jauda ir pie apgriezieniem, tad cita lieta, bet bija tā iespēja novērot praksē. Kaspars Vaskāns uzbūvēja labu standarta žigulii un ar katru sacīksti uzrādīja arvien labākus rezultatus un bigās tiešām brauca ļoti labi. Tad izdomāja būvē nopietnu dzinēju sanāca ap 130 zs(precīzi hronoloģiju nezinu) :))), tas nav būtiski, bet atgriežoties jau ar jauno auto rezultāti bija slikti.???? Braukšana ir pavisam cita, mašīna pie maziem neceļ.
Sadales vāpsta i ļoti būtiska, bet ja skatamies uz izmaksām, tad var atstāt standara ņivas vai nopirkt Estoņec vai ko līzīgu, lai nav vjadzīgi speciali virzuļi. To pašu visu var darīt standarta 1 .6 dzinēja 84 mm kloķvārpstu un dubultieguvums.
ļoti svarīgi ir viss kas apkārt dzinējam, aizdedze, karburators, ieplūdes kolektors, izplūdes kolektors, spararats un vēl svarīgi nianse dzinēja izbalansēšana(kloķvārpsta kopā ar spararatu un sajūgu.
Ļoti, ļoti, ļoti svarīga aizdedze, dzirksteles padošanas spēks un moments, tam pakārtota detonācija un jauda. Ceļot spiedienu cilindros dzirkstelei jabūt spēcīgākai lai pārvarētu spiedienu, dagmaisījuma aizdedzināšanas laiks ir ilgāks. Aizdedzes sistemu velams bez sadalītaja jo arī pievades zobratos krievu ražojumos ir spēle kas noved pie aizdedzes apsteidzes izmaiņām 2-3 gradiem(aizdedze moments lekā). Bet ja nevar bez aizdedzes dalītaja tad aizdedzes sistēmu ar dieviem holla devejiem bez rotora, jo sadalītaja vaciņā ir lieli enerģijas zudumi un neprecīza un arī dzirksteļošana, kas noved pie defekta( pašiem tā bija)So sistemu redzēju aprakstīja agrāk Mičuks.Ja ir vecie Weber karburatori bez vakuma korektora tad nevajag viņu pievienot pie ieplūdes kolektora ka daudzi to dara ka tik vakums, bet atvienot vispar, bet tuksgaita uzstadīt apmēram  20 gradu apsteidzi, mazliet grūtak iedarbināt bet silts ir atsaucīgs uz pedali pie maziem apgriezieniem, bet tanī pašā laikā jāsavelk atsperes lai pie lieliem apgriezieniem aizdedze nav par agru.
Liela nozīme degmaisījumam 1:12-13  attiecība gaiss ar benzīnu. Karburators labs sportam vecais webers modificejot dīzes un mazliet pagrēkojot uz difuzoru diametru pavisam nedaudz, vai perkot jaunus ņivas karburatorus, var uzstadīt divus uz Tavrijas iepludes kolektoriem, vai ieplūdes kolektoru no 1.7 mono iešprices būs jāmetina karburatora stiprinājuma vieta. Karburatora dīzēm var spēlēties ļoti būtiski kamēr izdodas saglabat so attiecību un praksē var iegūt ļoti labus rezultātus no standarta.
Izplūdes kolektors arī ļoti būtisks elements, šeit pat gribetos ieteikt standarta ražojumus ar zirnekli 4:1 un gatavu izplūdi, krievija viņi nav tik dargi, bet var arī būvet pats.
Spararats saprata robežās atvieglinats iedos dzinejam asumu 1.5- 2kg.
Tie visi ieguldījumi neprasa lielus resursus un viss ir atkarīgs uz ko tiecies. Ja brauc RWD RWD open vai sports un gribi kapt uz pjedestāla tad jāperk uzreiz BMW, ja ar žigulīsiem tikai tad viss kartībā. Ar brāļiem Robertu un Jāni (ja runa par Smilteni) un vel dažiem braucejiem. Sev prieka pēc arī, kēpēc nē, skrūvēšanas(ķīmiķošanas) prieks arī ir būtisks aspekts(spriežu pēc sevis:););), vai ievads kaut kam lielākam nakotnē. 
Arī augstāk minētas lietas ko pieminēja citi autori arī nemazāk svarīgi. Jāsaliek viss kopā un jaizvelk kopējais skatoties no naudas resursiem.
 
leo
Vazists
Posts: 53
Joined: 03 Jun 2015, 10:33

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

31 Mar 2019, 13:41

Apsveicu ar startu un finišu un ar "bērnu slimībām";D

Interesē kāds tev riteņu platums priekš un aizmugurē vai flanču biezums priekšā un aizmugurē? Pēc skata izskatās ka priekša platāka.
Visi flanči bija 40mm plati. Es nezinu vai žigulim oriģināli ir atšķirība platumam ja salīdzina abas asis. Itkā priekšā vēl nāca tādi kā orģināli(varbūt nebija oriģināli) flancīši 5mm, bet tos izņēmu ārā pirms liku jaunos. Dzīvē neizskatās, ka atšķirtos, laikam bilde pie vainas. 
No rezultata viedokļa ziemas gonkā nav vajadzīgi flanči tas samazina piespiedspeku it seviski līkumos, ja gribas smuku mašinu tad cits stāsts. Uz asfalta protams cita  lieta., it ka paplatina masinu vieglak griest, bet garaka masina ir stabilaka, bet galvenais ir piespiedspēks,  ja ar kamerām droši aizmugure var ap 1 atm, tikai kameras var ņemt 12 collas un riepas arī tik un ta jaliek uz līmes, jo pie saķeres var apraut ventili.Priekša ne zemak par 2 atm.  Nosedināt aizmuguri lai svars pārnesas uz aizmuguri, svars ziemā obligati.