Page 1 of 27

Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 28 Sep 2017, 23:15
by LadaRX2107
Sveiki visiem!
Nopirkta Lada 2107, kā pamats budžeta sporta automašīnas veidošanai, jo "benzīns asinīs" ir bijis vienmēr tikai iepriekš nav bijušas finansiālas iespējas kādu no lētajiem sporta veidiem pavilkt. Kartings šobrīd jau ir ļoti dārgs, folkreisā tavu lolojumu pēkšņi var nopirkt kāds cits, bet sprintos jaudīgākas automašīnas apkalpošana nebūs pa spēkam privātas garāžas resursiem un nenoliegšu arī zināšanām. Tā nu tika nolemts par labu Ladas iegādei. Tātad automašīna nekad neredzēs ielas un tiks pārvadāta uz treilera pa amatieru sacensībām. Vienmēr ir paticies skrūvēt automašīnas, bet tikai krūmu gonku līmenī. Beidzot tam ir piešķirta kāda jēga un kulminācija būs startēt kādā no LadaRX posmiem, viss ir atkarīgs no brīvo nedēļas nogaļu skaita, bet mērķis būs sagatavot uz 2021. gada LadaRX sacensībām. 
Žigulīts ir ar 1.5 motoru ar 4 robu kārbu, līdz ar to tika iegādāts vēl viens 1.6 motors un drīzumā tiks sagādāts 2103 žigulis ar 1.6 motoru kā papildu donors. Kamēr 1.6 motors tiks gatavots RX prasībām/nepieciešamībām, tiks stiprināts žiguļa kuzavs un piekares daļas. Šobrīd esošais 1.5 motors liekas pat ļoti dzīvs tāpēc tehnika plīstošie mezgli tiks atklāti reālā pieredzē kādā no Wurth kausiem vai sētas treniņiem.
Šobrīd tiek celta siltā garāža speciāli LadasRX projektam, jo visam pamatā ir komfortabli darba apstākļi. 
Aktīvi tiek ievākti pieredzējušu braucēju padomi par Ladas pielāgošanu lielākām slodzēm ceru, ka padomu varēšu smelties arī no vazi.lv foruma.  
Ir iegādāts pāris detaļu kas drīzumā tiks uzstādītas uz ladas pēc RX nolikuma: glāžu savilcēji, sporta krēsls ar jostām, sporta stūre, sporta bāka u.c. 
Kā nākamās prioritātes ir droršības rāmis(Šimkusa skrūvējams), amortizātori (plaza) un 2 žiguļa reduktors. Mēģināšu procesu atspoguļot forumā, lai dzirdētu pieredzējušu vazistu domas. 

Daudz orģinālu detaļu nebūs vajadzīgas tāpēc vēlāk būs izpardošanas bildes. 
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 08:05
by ed-gars
Būs interesanti pasekot līdz būvēšanas procesam.
Es arī būvēju ziguli Dzintara aplim, laikam arī būs jauztaisa topiks.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 11:14
by robs
Lai veicas ar būvēšanas procesu! 
Gaidam nākošās bildes!

Pagaidām koncentrējies uz galvenajām sastāvdaļām - drošības karkas, labs 1,6 motors, 2106 kārba, 2102 tilts ar bloķi. Tādas lietas kā amortizātori, bremzes, sajūgs un citi sīkumi līdz 2019. gadam vēl var mainīties (gan tehnoloģijas, gan LADA RX tehn notiekumi) tādēļ pie tiem piedomā pašās beigās. 
Ja vēlies donorru, ieteiktu pirkt tieši 2107 nevis 2103. LADA RX tomēr mēdz būt arī kontaktcīņa, tādēļ ja vērsi nomainīt sasistās durvis, kapotus un citas lietas no donora, tas būs liels bonus. Ja vēlies donoru pirkt tikai motora dēļ, labāk tad vispār donoru nepērc, bet sameklē tikai 1.6 dzinēju. Jaunas piekares detaļas nemaksā daudz un vienkāršāk ir nopirkt jaunas, nekā likt lietotas un neuzticamas detaļas no donora. 
Pats šim procesam esmu gājis cauri.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 11:36
by LadaRX2107
Būs interesanti pasekot līdz būvēšanas procesam.
Es arī būvēju ziguli Dzintara aplim, laikam arī būs jauztaisa topiks.
Būtu interesanti pasekot līdzi auto gatavošanai šosejai, jo tas ir daudz serežģītāk un arī dārgāk. Arī LadaRX, lai uzbūvētu top 10 auto vajag kādus 5K, mērķis sākumā būs tikai padsmitās vietas un turēt līdzi masai un galvenais jautrība. 

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 11:47
by LadaRX2107
Lai veicas ar būvēšanas procesu! 
Gaidam nākošās bildes!

Pagaidām koncentrējies uz galvenajām sastāvdaļām - drošības karkas, labs 1,6 motors, 2106 kārba, 2102 tilts ar bloķi. Tādas lietas kā amortizātori, bremzes, sajūgs un citi sīkumi līdz 2019. gadam vēl var mainīties (gan tehnoloģijas, gan LADA RX tehn notiekumi) tādēļ pie tiem piedomā pašās beigās. 
Ja vēlies donorru, ieteiktu pirkt tieši 2107 nevis 2103. LADA RX tomēr mēdz būt arī kontaktcīņa, tādēļ ja vērsi nomainīt sasistās durvis, kapotus un citas lietas no donora, tas būs liels bonus. Ja vēlies donoru pirkt tikai motora dēļ, labāk tad vispār donoru nepērc, bet sameklē tikai 1.6 dzinēju. Jaunas piekares detaļas nemaksā daudz un vienkāršāk ir nopirkt jaunas, nekā likt lietotas un neuzticamas detaļas no donora. 
Pats šim procesam esmu gājis cauri.
Paldies par ieteikumiem! Ņemšu vērā. Jā tam trešajam lielākā vērtība ir motors, jo virsū stāv 2101 galva un weber karburātors un arī par motora cenu viņu dabūšu. Es domāju, ka vairāk nevērs vaļā nolikumu uz dārgākiem amortizatoriem, jo tam jāpaliek kā sportam, kurš pieejams tautai. Man šķiet amortizātori, šajā sportā, ir puse no uzvaras. 

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 13:24
by robs
Ja nemaldos, labās ( ar paaugstināto kompresiju) 2101 galvas 2103 žiguļiem nenāca. Tās nāca 2101 žiguļiem no 72-74. gadam. aptuveni. Principā tikai pašiem pirmajiem žiguļiem ko vispār saražoja. Pazīme ir gavas skrūves ar Fiat emblēmu. 

Par amortizātoriem un visu pārējo, iesaku paskatīties un smelties idejas no šā sludinājuma.: https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... lfhlp.html

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 14:00
by LadaRX2107
Ja nemaldos, labās ( ar paaugstināto kompresiju) 2101 galvas 2103 žiguļiem nenāca. Tās nāca 2101 žiguļiem no 72-74. gadam. aptuveni. Principā tikai pašiem pirmajiem žiguļiem ko vispār saražoja. Pazīme ir gavas skrūves ar Fiat emblēmu. 

Par amortizātoriem un visu pārējo, iesaku paskatīties un smelties idejas no šā sludinājuma.: https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... lfhlp.html
Super! Paldies par noderīgo info. Tieši bija šaubas par to vai visiem pirmajiem ir labās galvas. Par tām skrūvēm zelta info priekš manis jo tieši šo "knifu" nezināšana man palēnina ladas detaļu vākšanu. 
Sludinājumus screenshotēju jau kādu laiku, jo tikai tā var saprast no kā tās TOP mašīnas sastāv :D Tiek spiegots arī sacensību laikā, bet nav jau neviens labdaris, kas pielaistu klāt aplūkot tehniskus risinājumus, kā saka darbojās sacensību intriga, arī šādā sportā :D  Šobrīd tieši mēģinu izzināt kuzava stiprināšanu, glāžu atsaite, amartizātoru augšējo balstu stiprināšana un sliekšņi itkā skaidrs bet tālāk ? 

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 14:40
by Micuks
Tā labā galva ir nosacīti laba, ja 2101 un 21011 ir pilnīgs standarts tad atšķirība degkameras tilpumāir maza kad biju mērījis, bet samērīšu vēl kad būs iespēja. Pieņemsim, ka 2101 ir standarta (neslīpēta virsma) bet 2101 būs noslīpēta (degkameras tilpums mainīsies no tā cik daudz slīpēta) tātad slīpētā 21011 būs ar mazāku degkameru un kompresijas pakāpe būs lielāka.

Nezinu kā tur ir ar tehniskajiem noteikumiem, bet vienmēr ir iespēja samazināt degkameru iemetinot vairāk "gaļas" vienīgi tas jādara ar prātu, lai nesamazina vārstu efektīvo zonu!

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 15:32
by LadaRX2107
Tā labā galva ir nosacīti laba, ja 2101 un 21011 ir pilnīgs standarts tad atšķirība degkameras tilpumāir maza kad biju mērījis, bet samērīšu vēl kad būs iespēja. Pieņemsim, ka 2101 ir standarta (neslīpēta virsma) bet 2101 būs noslīpēta (degkameras tilpums mainīsies no tā cik daudz slīpēta) tātad slīpētā 21011 būs ar mazāku degkameru un kompresijas pakāpe būs lielāka.

Nezinu kā tur ir ar tehniskajiem noteikumiem, bet vienmēr ir iespēja samazināt degkameru iemetinot vairāk "gaļas" vienīgi tas jādara ar prātu, lai nesamazina vārstu efektīvo zonu!
 Ar galvu ir tā:
Cilindru bloka galva -sērijveida.
Atļauts izmantot tikai 2101, 21011, 2105 modifikāciju dzinēju galvas.
Atļauta apstrāde tikai saskares plakņu izlīdzinašanai.
Minimālais galvas kopējais biezums/augstums 111.50 mm.
Aizliegta ieplūdes un izplūdes kanālu jebkāda apstrāde.
Vārstu atsperes un montāžas daļas – sērijveida.
Aizliegta vārstu vadīklu apstrāde.
Vārstu ligzdu materiāls – sērijveida.
Vadīklas –sērijveida.
Vārsti-sērijveida.
Sviras (rokeri)-sērijveida.
Sadales vārpstas korpuss-sērijveida.
Korpusa minimālais montāžas augstums / biezums 61.00mm. Pielaide +/- 0.10mm
Cilindru bloka galvas blīvējums -sērijveida.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 29 Sep 2017, 16:02
by Micuks
Skaidrs!
Vēl kompresijas pakāpe atkarīga cik dziļi degkamērā sēž vārts un cik liela cepure, kāda vārstu sēža. Bet te ir tā robeža, ka vieglāki vārsti ir labāki, bet to var kompensēt pielasot vienāda spriegojuma un spēcīgākas OEM atsperes.