Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
User avatar
LadaRX2107
Vazists
Topic Author
Posts: 104
Joined: 28 Sep 2017, 21:07
Automašīna: 2107
Telefons: 22020343

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

22 Dec 2017, 23:49

Man ļoti patīk šāds setups: 
Priekšā Ņivas priekšējās atsperes (der 1:1)
Aizmugurē -50mm sēdinātās atsperes

Šobrīd noteikti varētu atrast labākus risinājumus par standarta atsperēm (nav vairs PSRS gadi ar izteikto preču deficītu), taču neviens nopietns sporta auto būves uzņēmums mūsdienās nebūvē žiguļus. Līdz ar to netiek izmēģināti dažādi jauni risinājumi un tehnoloģijas tieši žigulim un visi turpina braukt ar 70 gadu tehnoloģijām. 

Jāšpiko idejas no Selholm tuning, kas nopietni pārbūvē veco Volvo piekares!
Tev šitais setups bija tieši uz RX žiguļa vai citai disciplīnai? 
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 186
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

23 Dec 2017, 22:06

Man ļoti patīk šāds setups: 
Priekšā Ņivas priekšējās atsperes (der 1:1)
Aizmugurē -50mm sēdinātās atsperes

Šobrīd noteikti varētu atrast labākus risinājumus par standarta atsperēm (nav vairs PSRS gadi ar izteikto preču deficītu), taču neviens nopietns sporta auto būves uzņēmums mūsdienās nebūvē žiguļus. Līdz ar to netiek izmēģināti dažādi jauni risinājumi un tehnoloģijas tieši žigulim un visi turpina braukt ar 70 gadu tehnoloģijām. 

Jāšpiko idejas no Selholm tuning, kas nopietni pārbūvē veco Volvo piekares!
Tev šitais setups bija tieši uz RX žiguļa vai citai disciplīnai? 
Šis ir vasaras setups (asfalts + grunts) autosprintiem.  RX tas nederētu jo RXā drīkst izmanot tikai standarta atpseres.
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3304
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

23 Dec 2017, 22:12

 (asfalts + grunts)
Grunts ir ūdenstilpnei :)
Image
 
User avatar
LadaRX2107
Vazists
Topic Author
Posts: 104
Joined: 28 Sep 2017, 21:07
Automašīna: 2107
Telefons: 22020343

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

23 Dec 2017, 23:05

Man ļoti patīk šāds setups: 
Priekšā Ņivas priekšējās atsperes (der 1:1)
Aizmugurē -50mm sēdinātās atsperes

Šobrīd noteikti varētu atrast labākus risinājumus par standarta atsperēm (nav vairs PSRS gadi ar izteikto preču deficītu), taču neviens nopietns sporta auto būves uzņēmums mūsdienās nebūvē žiguļus. Līdz ar to netiek izmēģināti dažādi jauni risinājumi un tehnoloģijas tieši žigulim un visi turpina braukt ar 70 gadu tehnoloģijām. 

Jāšpiko idejas no Selholm tuning, kas nopietni pārbūvē veco Volvo piekares!
Tev šitais setups bija tieši uz RX žiguļa vai citai disciplīnai? 
Šis ir vasaras setups (asfalts + grunts) autosprintiem.  RX tas nederētu jo RXā drīkst izmanot tikai standarta atpseres.
Oi pareizi. Laikam tiešām jāpiesprauž pie sienas nolikums un jāizlasa pirms uzdodu jautājumu. Skaidrs atsperu tēma mani tad vairs neinteresē :D
 
User avatar
robs
Vazists
Posts: 186
Joined: 12 May 2013, 15:21
Automašīna: VAZ 2106 racing edition
Location: Rīga - Valmiera

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

24 Dec 2017, 00:02

Rob, tu salīdzini nesalīdzināmo, kādas konstrukcijas piekare ir žigulim un kādas konstrukcijas piekare ir ap 2010 gadu Fords WRC autiņiem! Kādu brīdi esmu pastrādājis ar rallija Mitsubishi EVO, atkarībā no seguma mainās ne tikai amortizācija, bet arī bremzes.

Kāpēc likt neprāts es rakstīju iepriekš! Piekares komplektēšana ir individuāls proces, katram segumam konfigurācija atšķiras. Esi reāli samērījis kaut dažus atsperu komplektus? zini, ka pat savstarpēji atsperes nav vienādas. Un būtisks ir auto izsvarojoms!

P.S.
Nepiesārņosim cilvēkam tēmu, gribi padiskutēt raksti privāti!
Noslēgšu savu domu par atsperēm. 
RWD auto paātrināšanos nosaka tikai un vienīgi aizmugurējo riteņu saķere. Jo saķere labāka, jo ātrāks paātrinājums. Jo piekare aizmugure ir mīkstāka, jo saķere labāka. RX Touringcar klases (2.0 motors +RWD) amortizācijas tendences tieši to arī parāda -  priekšā liek stingrākas atsperes un stabilizātoru, kas notur auto stabilu  līkumos (šķērssvārtībās), bet aizmugurējā piekare pielāgota TIKAI paātrinājumam, tātad ļoti mīkstas atsperes, lai aizmugurējie riteņi vienmēr būtu kā pielipuši segumam.
Šādu amotrizācijas setupu raksturo šādi skati:VOLVO un RX8 - priekša gaisā un pakaļa burtiski velkas pa zemi, bet līdz ar to arī nodrošina, maksimālu svara pārnesi un aizmuguri, tātad maksimāli labu saķeri. 
Kā ir ar žiguli? Parasti ir pilnīgi pretēji - pakaļa ir gaisā. Uztaisīju testu: uzsēžos uz sava žiguļa bagāžnieka un žigulim aizmugure pat nenosēžās par 1 cm (ar standarta atsperēm) pie mana 100kg svara, Kādēļ tā? Būvejot žiguli, rūpnīca ir plānojusi, ka aizmugurē sēdēs 3 pieaugušie + 2 kartupeļu maisi bagāžniekā :), tātad aptuveni 300kg uz katru atsperi. Mana atvieglinātā žiguļa aizmugures KOPĒJAIS svars ir ap 300kg!! Sanāk, ka es reāli braucu tikai ar 20-30% noslogotām atsperēm aizmugurē (atsperes ir pārāk cietas atvieglinātajai aizmugurei), kaut gan vajadzētu būt tā, kā iepriekšminētajās bildēs, kad atspere darbojas pilnā tās garumā un brīžiem noslogojās par 90-95%.
Es ceru, ka spējāt izsekot manam domu gājienam.
Ļoti gribētu pamēģināt savam žigulim aizmugurē 2x mīkstākas atsperes par standarta. Rezultātam būtu jābūt ievērojami labākam. Problēma tā, ka šādas atsperes neviens neražo un tās ir speciāli jāpasūta ražotājam.

Info par Žiguļu atsperu parametriem: https://www.drive2.ru/b/288230376152302095/
Piedod autor par atkāpi no topika tēmas! 
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3304
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

24 Dec 2017, 00:51

Tieši tā, tas ir tavs domu gājiens nevis realitāte! diemžēl daļēji aplams, daļēji tāpēc, ka ziemā mīkstāks atsperes par standarta, žigulim nevajag! Bet vismaz Tu saproti, ka arī cietāks nevajag ko daudzi, ar putām uz lūpām, cenšas pasludināt par faktu.
Neaizmirsti, ka aromatizācijā strādā arī amortizatori. Tiem auto linkos piekares nav tik vienkāršas kā aprakstīji, speciāli būvēta "progresīvā" amortizācija, tikai ar mīkstām atsperēm uz pirmajiem tramplīniem ar visu virsbūvi atsitīsies pret zemi.

Ar žiguļa raksturojumu arī nebūs precīzi, auto paraudzēti ģimeni, vecākiem un bērniem, ne vairāk kā pieciem cilvēkiem. Ja aizmugurē sēdēs trīs pieaugušie tad jau tie būs reketieri :D
Saķere ir atkarīga ne tikai no amortizācijas, bet arī no riepām un no izsvarojuma. Žigulim uz aizmugurējā plaukta bagāžniekā, kārtīgi jānostiprina, jāpieskrūvē (vēlams dzelzs plāksnes) ap 80kg, kā atkarīgs kas vēl atrodas bagāžniekā, akumulators utt.... Jādara tas ir uz svariem un ne jau tolmeta ;)
Image
 
User avatar
LadaRX2107
Vazists
Topic Author
Posts: 104
Joined: 28 Sep 2017, 21:07
Automašīna: 2107
Telefons: 22020343

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

24 Dec 2017, 11:46

Rob, tu salīdzini nesalīdzināmo, kādas konstrukcijas piekare ir žigulim un kādas konstrukcijas piekare ir ap 2010 gadu Fords WRC autiņiem! Kādu brīdi esmu pastrādājis ar rallija Mitsubishi EVO, atkarībā no seguma mainās ne tikai amortizācija, bet arī bremzes.

Kāpēc likt neprāts es rakstīju iepriekš! Piekares komplektēšana ir individuāls proces, katram segumam konfigurācija atšķiras. Esi reāli samērījis kaut dažus atsperu komplektus? zini, ka pat savstarpēji atsperes nav vienādas. Un būtisks ir auto izsvarojoms!

P.S.
Nepiesārņosim cilvēkam tēmu, gribi padiskutēt raksti privāti!
Noslēgšu savu domu par atsperēm. 
RWD auto paātrināšanos nosaka tikai un vienīgi aizmugurējo riteņu saķere. Jo saķere labāka, jo ātrāks paātrinājums. Jo piekare aizmugure ir mīkstāka, jo saķere labāka. RX Touringcar klases (2.0 motors +RWD) amortizācijas tendences tieši to arī parāda -  priekšā liek stingrākas atsperes un stabilizātoru, kas notur auto stabilu  līkumos (šķērssvārtībās), bet aizmugurējā piekare pielāgota TIKAI paātrinājumam, tātad ļoti mīkstas atsperes, lai aizmugurējie riteņi vienmēr būtu kā pielipuši segumam.
Šādu amotrizācijas setupu raksturo šādi skati:VOLVO un RX8 - priekša gaisā un pakaļa burtiski velkas pa zemi, bet līdz ar to arī nodrošina, maksimālu svara pārnesi un aizmuguri, tātad maksimāli labu saķeri. 
Kā ir ar žiguli? Parasti ir pilnīgi pretēji - pakaļa ir gaisā. Uztaisīju testu: uzsēžos uz sava žiguļa bagāžnieka un žigulim aizmugure pat nenosēžās par 1 cm (ar standarta atsperēm) pie mana 100kg svara, Kādēļ tā? Būvejot žiguli, rūpnīca ir plānojusi, ka aizmugurē sēdēs 3 pieaugušie + 2 kartupeļu maisi bagāžniekā :), tātad aptuveni 300kg uz katru atsperi. Mana atvieglinātā žiguļa aizmugures KOPĒJAIS svars ir ap 300kg!! Sanāk, ka es reāli braucu tikai ar 20-30% noslogotām atsperēm aizmugurē (atsperes ir pārāk cietas atvieglinātajai aizmugurei), kaut gan vajadzētu būt tā, kā iepriekšminētajās bildēs, kad atspere darbojas pilnā tās garumā un brīžiem noslogojās par 90-95%.
Es ceru, ka spējāt izsekot manam domu gājienam.
Ļoti gribētu pamēģināt savam žigulim aizmugurē 2x mīkstākas atsperes par standarta. Rezultātam būtu jābūt ievērojami labākam. Problēma tā, ka šādas atsperes neviens neražo un tās ir speciāli jāpasūta ražotājam.

Info par Žiguļu atsperu parametriem: https://www.drive2.ru/b/288230376152302095/
Piedod autor par atkāpi no topika tēmas! 
Lab info! Lasu un iztēlojos, ja kādreiz iestātos "rutīna" LadaRX sacensībās varētu atvērt nolikumu uz atsperēm, būtu baigi interesanti kā izmainās laiki un palielinātos ātrums. Atsperes arī nav no dārgajām detaļām, lai viņas neatvērtu standartam, kaut gan uzreiz priekšā vēl izteiktāk būtu visi tie kam ir iespējas sagatavot jaudīgāku dzinēju. Bet vispār piekrītu domu gājienam, jo tas ir tikai loģiski. 
 
User avatar
Nissans
Vazists
Posts: 21
Joined: 04 Dec 2014, 14:09
Automašīna: Nissan Sunny
Location: Jaunolaine

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

24 Dec 2017, 23:11

 (asfalts + grunts)
Grunts ir ūdenstilpnei :)
“If you think you know everything; you know nothing..."
  • Zemes virskārtas ieži; iežu sistēma, ko izmanto par pamatni, vidi vai materiālu būvniecībā;
  • Materiāla slānis, ko uzklāj pirms virsmas krāsošanasemaljēšanas vai cita veida pārklāšanas.
  • Ūdenstilpne ir pudele, kanna, baļļa; 
  • Ūdenstilpe ir ezers, dīķis, ūdenskrātuve.
Mans vectēvs reiz teica: "Es esmu tavs vectēvs"
 
Kartingists
Vazists
Posts: 87
Joined: 11 Aug 2013, 22:52
Automašīna: Vaz 2101
Telefons: 26605422
Location: Sigulda

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

31 Dec 2017, 02:58

Mans redzējums:
Primāri saliec to žiguli tā, lai viņš labi turas pie seguma, un darbojas ilgspēlējoši ar stock motoru. Paeksperimentē ar amortizatoriem, buksēm, šķērstieni priekšā, diskiem, flančiem, riepu spiedieniem, sagāzumiem, garengāzumiem utt. Ja esi braucis kartingā, tad zini cik svarīgi ir tas, lai karts viegli skrien līkumos, lai nelēkā, lai stūrējas un lai bremzējas max efektīgi. Bremže spēku regulatoru ieliec salonā pa rokai. Bremzes saregulē, lai abas ass riteņi ņem vienādi un, lai nav mīksts bremžu pedālis. Kad būsi sezonu nobraucis, noteikti būs kādi secinājumi. Kad žigulis ies pa trajektorijām tavu kustību vadīts un turēsies arī pie trases, tad vari sākt tikai domāt par Trauberga motoriem, vai pašam būvēt. Vienu gan es ieteiktu stock motoram: karterim iemetini starpsienas vai nopērc gatavu tādu karteri. Līkumos paliksi bez eļļas un slīdgultņus (šāles) ātri vien aprausi eļļas bada dēļ.
 
User avatar
LadaRX2107
Vazists
Topic Author
Posts: 104
Joined: 28 Sep 2017, 21:07
Automašīna: 2107
Telefons: 22020343

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

31 Dec 2017, 12:31

Šonakt beidzot saliņš Tukuma pusē. No rīta pāris apļus notestēti amortizatori. Tāds nieks, bet prieks neizmērojams! Žiguli vieglāk savākt un palicis arī kontrolējamāks, pa bedrēm kluss un nekur nekas nesitas,arī palicis cietāks.  Amortiņu korpusi karsti, tā kā ir ko pastrādāt pa sasalušajām špūrēm.
Image