Page 25 of 27

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 13:56
by Micuks
Grūti saprast, ka šosejā nebrauc tikai taisni? šosejā arī ir līkumi un tajos universālim ir priekšrocība :)
Raksti ir laba lieta ja tie ir patiesi nevis "dīvānspeciālistu" sarakstīti, bet vēl labāk ir prakse.
Atradu par šo tēmu https://www.youtube.com/watch?v=GKzqa55tyeM
Kā var saprast jau senos laikos būvēja lielos antispārnus un ne joka pēc ;)

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 14:36
by robs
Piedod, man tiešām ir grūti saprast tavu loģiku!
Es saprotu, ka šosejā mašīnas brauc arī pa līkumiem. Bet kustība līkumā no aerodinamiskā viedokļa nekādi neatšķiras no kustības pa taisni. Līkumā jau tev vējš pēkšņi nesāk pūst no sāniem :)
 Auto braucot pa taisni, aizmugurējie riteņi iet pa to pašu trajektoriju,kā priekšējie riteņi. Viss vienkārši. Līkumos arī ir tieši tā pat - aizmugurējie riteņi iet pa to pašu trajektoriju,kā priekšējie riteņi  - tātad ja trajektorijas neatšķiras ne uz taisnes ne līkumos, kur pēkšņi rodas priekšrocība universālim līkumos? Ja tāda priekšrocība būtu, tad tā būtu ne tikai līkumos bet arī uz taisnes. 
(Es, protams, te runāju par ātriem līkumiem ar lielu rādiusu kā jau šosejā)

Pagaidām trūkst pamatojuma tavam viedoklim.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 15:16
by Micuks
Nav mans viedoklis, bet fakts!
Astoņdesmitajos gados vācu speciālisti veica mērījumus vēja tunelī kas paredzēts aviācijai un konstatēja šo faktu. Tāpēc tolaik parādījās rallijos uz sedaniem lielie antispārni un tie tiešām palīdzēja! Airodinamika strādā arī mazos ātrumos, viss atkarīgs no konkrētās konstrukcijas ģeometrijas.
Paskaties vismaz video, tur nav viss, bet ir pietiekoši, lai saprastu, bet ja nesaproti vai negribi saprast tad es diemžēl palīdzēt nevarēšu.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 15:52
by LadaRX2107
Es atkal biju dzirdējis, kompotiem ir aizgūta pakaļejā piekare no e30 principa un tāpēc sākas problēmas ar vadību līkumos, bet vel neesu izpētījis vai tas tā reāli ir.  

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 16:21
by Micuks
Jā kompotam aizmugurējā piekare ir kā e30, reduktors der no e30 bet ir nianses ar pusasīm, tās atšķiras tāpēc mainot reduktorus jāpārliek izejas plaņči.
Man personīgi šķita, ka kompots stūrējās , vadās labāk kā e30 kupeja, bet sliktāk kā univesālis, ir bijuši šie auto. Tam iemesls ir e36 stūres reika un priekšējās piekares konstrukcijā. Bet kā minēju kompota aizmugurei ir tendence izslīdēt tāpēc ar to braukti ir grūtāk. Izsvarojams ir slikts un ja vēl ir 6cilindru motors svars uz priekšu ir pārāk liels, kas būtiski ietekmē vadāmību. Tautā ir uzskats, ka e30 aizmugurējā piekare ir labāka par e36 piekari.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 16:34
by Micuks
Saguglēju svaru visām virsbūvēm, visi ar 6cyl motoriem.
Kupeja 1330 kg.
Unītis 1365 kg.
Sedans 1330 kg.
Kompakts 1255 kg.

Atvieglināt var visus, bet visvairāk unīti, tālāk sedans, bet no kupejas daudz nav ko noņemt tāpat kā no kompota. kupejai ir grūtāk ar detaļām, savi priekšējie spārni, kapots, durvis utt... Tāpat arī kupejas lielākā izturība vairāk ir mīts.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 22:29
by LadaRX2107
Saguglēju svaru visām virsbūvēm, visi ar 6cyl motoriem.
Kupeja 1330 kg.
Unītis 1365 kg.
Sedans 1330 kg.
Kompakts 1255 kg.

Atvieglināt var visus, bet visvairāk unīti, tālāk sedans, bet no kupejas daudz nav ko noņemt tāpat kā no kompota. kupejai ir grūtāk ar detaļām, savi priekšējie spārni, kapots, durvis utt... Tāpat arī kupejas lielākā izturība vairāk ir mīts.
Skaidrs, es laikam palikšu pie kompota un ir atrasts viens ideāls 323i 170zs eksemplārs ar 2,5. Tīri vizuāli nespēju pieņemt universāli trasē. Vēl nesaprotu vai motoriem līdz 2.0 kompotiem ir kāda atšķirība bremzēs, stabilizātoros, pusrāmim un diferenciālim ja salīdzina ar 323i modeļiem. 

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 09 Apr 2019, 22:50
by Micuks
Pat sedans būs labāks par kompaktu. bet nu kā bieži vien dzīvē notiek ir pašam jāuzkāpj uz grābekļa :lol:
Ir atšķirības stabilizatoru stieņu diametrā, priekšā ventilējamie bremžu diski un parastie, aizmugurē ar disku bremzēm vai trumuļiem. Vēl tur bija kādas atšķirības.

Video kuru ieliku bija stāsts par autosportistu, kurš 70jos ziemas sprintos izvēlējās Vaz-2102 pārējie apsmēja un brīnījās, bet cilvēks ņēma pirmās vietas.
Es kādreiz kad, kur trasēs pamanīju unīšus uz to skatījos skeptiski un tāpat brīnījos, bet kad nopirku un sāku braukt ar e30 touringu sapratu kur fiška un meklēju infu, bet tā kā tas bija sen pirms vairāk kā desmit gadiem internetā nekas nebija. Nejauši atradu vecā "za ruļom" žurnālā par minēto krievu sportistu.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 10 Apr 2019, 07:00
by leo
Mums arī bija Bmw 320i kupeja e 36, ļoti labi iespaidi, ļoti stabila mašīna. Arī Bmw anotācijās uzsvērts par labāku izlīdzsvarojumu jau no rūpnīcas. Braucām ziemas un vasaras supersprintos.Viss bija ļoti labi, tikai vasarai pietrūka jaudas. :)))))Arī pēc pāris gadiem iegādājāmies kompactu un tiešām problēma ar aizmugures izslīdēšanu, pie tā var pierast un izdarīt dažus tehniskus risinājumus, bet fakts kā tāds. Svara ziņā arī tomēr dotu priekšroku kompaktam, un varbūt jāpameklē kāds antispārns. Par 2102 arī bija, un tiešām ziemā bija ļoti stabils, labu sa>eri, pat bez papildus svara.

Re: Lada 2107 gatavošana LadaRX un ziemas sacīkstēm *brīvā laika hobijs

Posted: 10 Apr 2019, 22:47
by Micuks
Tur tā lieta, ka kompakts ir vēl jaizsvaro, svaru likt klāt nav prātīgi jo citādi iegūst to pašu sedana/touringa svaru. Atliek pārnest akumulatoru, bet tie ir tikai ~20kg, pieliet un turēt pilnu bāku tas arī nerada lieku inerci. Labāk uzvedas kompakts ar 4cyl motoru M44 tā sauktais is, ziemā ar to pietiktu, bet vasarā ir par īsu.