Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, wipers

 
Kalnz
Vazists
Topic Author
Posts: 5
Joined: 13 Dec 2017, 09:32

Žiguļa iegāde

13 Dec 2017, 09:40

Iegādājoties žiguli, kam būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība?! Kādiem "mezgliem"?
Vai mūsdienās ir dabūnamas visas daļas jaunas vai tomēr ir kādi deficīti?
 
Edvards77
Vazists
Posts: 78
Joined: 17 Aug 2016, 22:55

Re: Žiguļa iegāde

13 Dec 2017, 18:34

Jebkuru detaļu var jaunu dabūt, nav tik antīka.

VAZā to mezglu nav tik daudz lai meklētu problēmas :D Ja rūc un brauc un slēdzās un negrab, tad jau jāņem. Tas jau atkarīgs ko gribi ;)
Iespējams pasūtīt jaunas rezerves daļas priekš VAZ. Iespējams pasūtīt arī citiem markas auto.
Piegāde caur Omnivu.
Rakstat uz whatsapp - 28390396
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Žiguļa iegāde

13 Dec 2017, 21:49

Viss atkarīgs kādam mērķim tiek auto iegādāts un kāds ir budžets. Šaubos vai gribēsi pirkt par lielu summu uzpucētu miskasti.
Uzmanība jāpievērš tam pašam kam arī citām mašīnām, galvenais, lai virsbūve ir vesela, pēc iespējas mazāk metināta un galvenais, lai nav lāpīta!
Auto labs vizuālais nenozīmē labu virsbūvi ir jāpārliecinās vai auto nav lāpīts ar ielāpiem kā to bieži vien dara ar sliekšņiem un grīdu.
Daļas ir nopērkamas kā specializētos padomju auto veikalos tā arī jebkurā autoveikalā. Pieejamas arī labu ražotāju daļas. Atkarībā no auto modeļa arī virsbūves daļas ir nopērkamas kā no veikaliem tā no veciem privātiem krājumiem. Pirmajiem, otrajiem, trešajiem žiguļiem ir daļas, kuras vairs neražo un ir grūtāk nopērkams kā bamperi, hromi, kādas salona daļas, 2102 aizmugurējās durvis un ar aizmuguri saistītās daļas. Sīkumos neiedziļināšos. Viss kas saistīts ar motoru un piekari ir brīvi nopērkams.

Tā kā motoram un piekarei var nepievērt īpaši lielu uzmanību, bet kā minēju, viss atkarīgs no cenas. Ja par žiguli, kuram ir problēmas ar motoru vai piekari prasa summu par, kuru var nopirkt auto bez problēmām tad protams šādu auto nebūs vērts pirkt. Auto virs 1000eiro visam ir jāstrādā.
 
Kalnz
Vazists
Topic Author
Posts: 5
Joined: 13 Dec 2017, 09:32

Re: Žiguļa iegāde

14 Dec 2017, 08:50

Žiguli meklēju svētdienas izbraucieniem, nostalģisku jūtu vadīts!
Noteikti NE nemitīgai skrūvēšanai, tapēc saprotu ka max svarīga ir virsbūve, lai nav rūsa un ideāli ka nebūtu jāpārkrāso!

Tāpēc, kuras ir tās "slimīgās" daļas kam pievērst uzmanību?! Kas visbiežāk ir izrūsējis?

Vai visi VAZ motori ir plug&play? Respektīvi paņemot, piemērm, 1.1 motoru tur bez problēmām var ielikt ņivas 1.7?
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Žiguļa iegāde

14 Dec 2017, 11:52

Nav tāda 1.1l motora, mazākais ir 1.2, jā motori ir savstarpēji aizvietojami.
Slimīgās vietas kā jau daudzām mašīnām, sliekšņi, aizmugurējās kabatas zem rezerves riteņa, zem, bākas, vieta virs izpūtēja bagāžniekā, grīda, lonžeroni, fartuki priekšā un aizmugurē.
Žigulis ir auto, kurš vienmēr būs jāskrūvē, kā manējais ir pārlasīts no jaunām detaļām, bet vienalga ir ko paskrūvēt. Žigulis ir no tiem retajiem auto, kuram OEM daļas ne vienmēr ir labākas par alternatīvajām un alternatīvās ir jāmeklē ne Krievijas tirgū. Ar pieredzi izfiltrēsies, kuras var pirkt un kuras nevajag.
 
User avatar
Nissans
Vazists
Posts: 22
Joined: 04 Dec 2014, 14:09
Automašīna: Nissan Sunny
Location: Jaunolaine

Re: Žiguļa iegāde

15 Dec 2017, 00:11

Nu te jau kungs ir pateicis, ka nevēlas kļūt par VAZ detaļu tirgus ekspertu. Un tas reāli nav vajadzīgs, ja ir plānotais pielietojums ir saulainas svētdienas, kaut lietainas, un kaut sestdienas, bet tas nebūs ikdienas auto. 
Uz kuru modeli sirds kļūst mīkstāka? Tehniskie mezgli jau visiem 01-07 modeļiem ir +/- vienādi. Pievērs uzmanību virsbūves stāvoklim, kārtīgi apskati un iztausti augstāk minētās vietas, vēl arī jāmin priekšējie spārni virs riteņu arkām kā uzmanības vērta apskates vieta, it sevišķi, ja auto nav paspārņu. 
Pacel paklāju, iztausti, vai nav slapja grīda. Pasažiera pusē pie kājām (zem paneļa) paskaties, jo tajā rajonā ir "pečkas" krāniņš, kas var būt tecējis, vai joprojām tek. Pamēģini, vai abi priekšējie sēdekļi bīdās uz priekšu un atpakaļu bez aizķeršanās. 
Kad šie pārbaudījumi izturēti, izbrauc pa dažāda seguma ceļiem.
Pārējais tiešām elementāri - ja braucot nav nekādu aizdomīgu trokšņu no piekares, tad, visticamāk, tā izturēs līdz 2018. gada rudenim, ar brīvdienu auto režīmu. Kārbai jāslēdzas viegli, bez krakšķiem, kloķim jānostājas smuki pa vidu, kad ieliec neitrālajā. Bremžu pedālis ciets, rokasbremze darbojas, sajūgs ir pedālim "pa vidu". Panelī deg visas apgaismojuma lampiņas, kā arī signālindikatori. Vēdlodziņiem jābūt ar aizvēršanas mehānismu, tie mēdz nokrist, jo ir līmēti. 
Dzinējs darbojas vienmērīgi, bez trokšņiem, bez "klak klak klak" vai "trr trrr trr" utt. Pamēģini pabraukt lēnām ar zemāku pārnesumu, un bez pārslēgšanās mēģini paātrināties - dzinējam nav jāraustās. Pagaidi, līdz tas uzsilst, pamēģini iedarbināt kā siltu, tā aukstu. Novērtē motortelpu vizuāli. 
Šis auto nav "cūka princeses ādā" - ja motortelpā valda bardaks, izolācijas lenta un drātis, ja salonā karājas vadi un tas Tevi vienkārši neuzrunā savas netīrības dēļ, droši ej ar līkumu tam auto, tas, vismaz šobrīd, vēl nav nekāds deficīts, lai nespētu izvēlēties ko tīkamāku. Neviens auto ar "nolaizītu" salonu un motortelpu nebūs remontēts "čerez žopu", nu tā dzīvē pierādījies. Tas parāda īpašnieka attieksmi. 
Pārējais jau nu gan būtu sīkums - lukturi, bamperi, riepas, diski, stikli. Nu, protams, atkarīgs, kuru modeli kāro. Kā jau minēts, ir modeļi, kam hroma bamperu par divām minimālajām mēnešalgām nenopirksi, tāpat arī te bija viens Jurijs G., kurš par sarkanu auduma salonu vēlējās saņemt minimālo mēnešalgu. Tas viss vizuālais jau "na ļubiķeļa".
Lai vai kā, auto, kas iztur vismaz 2/3 no šīm "pārbaudēm", viennozīmīgi maksās 4 ciparu skaitli. Bet tas nebūt nenozīmē, ka visi auto, kuri maksās 4 ciparu skaitli, izturēs 2/3 no šī testa. Esi uzmanīgs. Varbūt pārdesmit Eur, kurus iedosi kādam Vaz pazinējam par palīdzību auto novērtēšanā, nākotnē aiztaupīs Tev liekas galvassāpes un izdevumus.
Neklausies tajos šausmu stāstos, ka auto būs "visu laiku jāremontē", nu taču nav tā. Pēc iegādes veic standarta auto apkopi - nomaini gaisa un degvielas filtrus, ģeneratora siksnu, eļļu un filtu, dzesēšanas šķidrumu. Varbūt arī ūdenssūkni, lai nav jāatgriežas "tur lejā". Un sāc lietot auto pēc sava izvēlētā mērķa. Dilstošās detaļas dilst ikvienam auto, gumijas detaļas nolietojas tāpat. Un tās ir lietas, kuras nu nebūt nav jāsūta no sovjetu midzeņa. Rīgā ir vairāki veikali, no kuriem Lienes ielas detaļu veikals ir populārākais. Riteņu rumbu gultņi, bukses, bremžu cilindri, loki, uzlikas - tas viss ir uz vietas parasti. Tas arī viss, kas "bojāsies" proporcionāli saimnieka braukšanas paradumiem. Dzinējam būtu jāturpina darboties tikpat viemērīgi, kā sākumā. Ja tā nav, vai nu degmaisījums nesatiekas ar elektrību, vai elektrība ar degmaisījumu. Ieteiktu jau "startā" uzlikt bezkontaktu aizdedzi, jo kontaktu tomēr ir cimperlīga. Ieteiktu regulēt karburatoru un vārstu atstarpes vienu reizi sezonā (tās sākumā). Atkārībā no tā, kurā pasaules malā mitinies - šo darbiņu joprojām spēj paveikt gana daudz autoservisos visā Latvijā. 

Var jau rakstīt daudz un dikti, bet dzīvē nereti gadās tā, ka pie auto apskates pēkšņi galvā saskrien "urīns", jo, redz, "vectēvam bija tādā krāsā troika", vai "šitādā kapeikā pēc Dālderu zaļumenes Dzidrai iespraudu pirmo reizi", un tad vairs neinteresē nekāda rūsa, nekādi "klak klak klak", jo vienkārši vajag šito un viss :)
Noskati sev interesējošos variantus ss.lv un sāc kopā ar dēlu (ja tāds ir) pa darba dienu vakariem vai brīvdienām apbraukāt tos. Kaut kas jau paliks atmiņā no šajā portālā ieteiktā, bet tas jau tas pats kas Bioloģijas stundās - nu nenoliksi eksāmenu uz 5, ja tikai vienreiz izlasīsi teoriju:) 
Brauc, cīnies, jautā padomus te. Veiksmīgu pirkumu:)
Mans vectēvs reiz teica: "Es esmu tavs vectēvs"
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Žiguļa iegāde

15 Dec 2017, 00:43

Kamēr lielākā daļa mezglu nebūs samainīti, salaboti, "šausmu stāsts" būs grib vai negrib. Tas pats karburators, kad tas ir pārlasīts un saregulēts zinot ko dara, tikai tad varēs droši braukt, bet vienmēr būs iespēja, ka kas notiks, nolūzīs, iesprūdīs utt... Standarta lādēšanas releji nav uzticami, bieži mirst. Vaina gan pašos relejos, gan ģeneratora bojājumu dēļ. Ir ne mazums gadījumi kad mierinātāja stiprinājumi nolūzts. Un tā var turpināt.
Jo auto ilgāk stāv jo tam ir sliktāk, žigulis diemžēl ir viens no tiem auto, kurš var sabojāties vienkārši stāvot. Kā minēju kamēr lielākā daļa mezglu nebūs samainīti vai un salaboti ar labām daļām vienmēr kas var notikt.

Esot žiguļa īpašniekam būs vien jākļūst par žiguļu daļu tirgus ekspertu, pirmkārt, lai zinātu ko labāk pirkt un otrkārt, lai nepiečakarē privātie daļu tirgotāji, kuri bieži vien par lietotām vai jaunām daļām prasa vairāk kā maksā jaunas no veikala ar čeku!
 Tā visa ir realitāte, bet baidīties pirkt nevajag, tas ir to vērts!
 
Kalnz
Vazists
Topic Author
Posts: 5
Joined: 13 Dec 2017, 09:32

Re: Žiguļa iegāde

15 Dec 2017, 08:42

Paldies Nissan par izsmeļošu atbildi, tiešām noderīga informācija!
Gribas 2101 jeb kapeiku un jā saulauno svētdienu izbraucieniem u.tml auto glabāsies garāžā un tiks izbraukts retu reizi, tāpēc gribu šo reto reizi braukt, nevis skrūvēt! Kā arī svarīgs ir VS statuss, gan tāpēc lai nebūtu nodoklis jāmaksā, gan tāpēc ka tas auto to ir pelnījis!
Varbūt ir kādi reāli varianti, kuru var ņemt, kuru ne?!
Apzvanīju dažus iekš ss, cik no sarunas saprotami, tur "ņemami" sākas ar 2k eur

Piemēram:
1) https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... elfbl.html , esot vienā ģimenē kopš iegādes brīža ~40gadus! Nesen pārkrāsots, rūsas nav! Ir VS statuss un izskatās labi, bet šobrīd ieziemots Daugavpilī, kas apgrūtina tā apskati!

2) https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... doxdb.html , cena manuprāt laba! Tehniski vajadzīgs noregulēt kārdānu un jaunu akumulātoru, esot 6gadi nostāvējis nedarbonāts un tagad savests kārtībā! Rūsas nav, bet krāsa esot sliktā stāvoklī, vajag pārkrāsot... rēķinos ka tie varētu būt +/- 1000EUR?

3) https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... bjblh.html Pēdējos ~10 gadus pie viena saimnieka, atdošot pa 2k eur, rūsas neesot un krāsojums esot oriģināls un +/- labā stāvoklī! Tā kā atrodas Ropažos ir doma aizbraukt apskatīt!

4) https://www.ss.com/msg/lv/transport/car ... hfmdh.html šis ir mans favorīts! Izskatās ideāli, tieši tā kā gribas, bet cena arī atbilstoša! Ja cena būtu ap 2k eur būtu jāņem daudz nedomājot tikai no bildēs redzētā!

Īsumā, vēlos VAZ 2101 lai tam ir virsbūve BEZ rūsas un nebūtu jāpārkāso (jo tas prasa pārāk lielu darbu/iegūldījumu), kā arī lai ir iespēja vai jau ir iegūts VS statuss! Tehniskās lietas, lai kādas tās būtu ir labojamas! Un perfekti būtu silgtā krāsā (zaļš, zils, dzeltens u.tml) un melns ādas (dermantīna) salons!
 
AB_2101
Vazists
Posts: 93
Joined: 10 Jun 2009, 14:37

Re: Žiguļa iegāde

15 Dec 2017, 21:33

Nr. 4 esmu redzējis dzīvē. Bildēs izskatās ideāli, bet dzīvē tam uz katra paneļa gandrīz ir bijis mazs nobrāzums aptuveni mazā pirksta lielumā, kas ir kvalitatīvi piekrāsots mājas apstākļos ar oriģinālo krāsu. Paskaties ļoti uzmanīgi visas bildes, redzēsi, ka ir vietas, kur spīdums nav ideāls un izskatās, ka varētu būt krāsa uzburbusi, bet tas ir piekrāsojums. Domāju, ka cena ir pa augstu priekš tāda stāvokļa. Un pa 2K neados. Bet toties bez rūsas un ar oriģinālo krāsu un iespējams ar oriģinalo nobraukumu. Un vēl kartera blīve būs jāmaina.
 
kurmis
Vazists
Posts: 292
Joined: 16 Jun 2011, 21:07

Re: Žiguļa iegāde

16 Dec 2017, 13:56

Arī es savas 5 kapeikas pielikšu klāt.
Manuprāt, pats galveneais ir, lai auto ir sterila virsbūve un salons, jo viss pārējais maksā kapeikas. Pat tad, ja motors ir metams, tad par 70eur nopirksi citu. Beigta kārba? Par 50eur nopirksi citu. Savukārt, ja būs jāpārkrāso virsbūve, tad rēķinies ar 2500eur, jo krāsotājam ir vienalga vai krāso Audi vai Vaz. Ar salonu nav izmaksu stāsts, bet gan cits aspekts. Salona detaļas labā stāvoklī nav pieejamas, jo saloni labā stāvoklī stāv auto, kas ir labā stāvoklī, un tādus auto neviens pa detaļām nejauc. Par pārkrāsotu auto vispār aizmirsti! Kur garantija, ka pēc gada no krāsas apakšas nenāks laukā rūsa? Ja jau krāsoja, tad bija rūsejis! Nemaz nerunāsim par to, ka Vaz vērtība ir tikai tam esot oriģinālajā krāsā, jo tas nav rets auto un visādi citādi tam ar vēsturisko vērtību ir švaki, ja nu vienīgi tikai rūpnīcas oriģinālajā stāvoklī. Es teiku, ka attiecīga Vaza cena ir 2500eur un uz augšu.
Tevis minētie 1-3 ir nobraukti mēsli, 2.vispār raud pēc tolmeta. Neuzķeries uz VS sertifikāta esamību, jo, diemžēl, LV to dod visām mašīnām, kas ir gana vecas un riteņi nekrīt nost. Nekādu oriģinilitāti un labu stāvokli tas negarantē. Ceturto dzīvē neesmu redzējis, bet aizdomīgi ir sapindzelētie sliekšņi. Augstāk minētie piekrāsojumi par 99% ir likvidēti rūsas punktiņi. Starpcitu, pavasarī tam cena bija 2500eur.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests