Page 5 of 5

Re: Spararats

Posted: 06 Jan 2015, 22:29
by al83
viens VAZ tuninga daļu i-shops ziņo, ka originālais spararats sver 7,2kg un piedāvā pārdošanā atviegloto 5,2kg

http://tuningsport.ru/catalog/mahovik-o ... 2101-1621/

Re: Spararats

Posted: 07 Jan 2015, 13:26
by Micuks
Tas, ka spararati šķīst liecina par "tūneru" kļūdu, nav jau tie laiki, ka pašiem jāekspeimentē.

Re: Spararats

Posted: 08 Jan 2015, 07:39
by Ruu@uto
meršažigulis
nju spararats nespēs tikt līdz tavām kājām!priekšā ir kārbas zans,primārā vārpsta un kuzava torpēda!
-----------------------------
Nu, nu ... savulaik "Socvalstu kausa" sacīkstē Biķerniekos nu jau nelaiķim Guntaram Judeikam plīsa
spararats bremzējoties pirms "Apendicīta". Pa kājām dabūja diezgan smagi, dažas šķembas pat "torpēdai"
cauri bija tikušas. Nu, no apakšas auto vispār kā pēc rokas granātas sprādziena izskatījās. Primārā
vārpsta gan bija vietā, tāpat, kā spararata vidiņš, bet viss perimetrs bija aizgājis pa gaisu, sajūga kurvis
izskatījās kā propellers savērpts. Gabalu no vainagzobrata mehaņjori vēlāk atrada zem pedāļiem...

Re: Spararats

Posted: 27 Jan 2015, 23:00
by meršažigulis
meršažigulis
nju spararats nespēs tikt līdz tavām kājām!priekšā ir kārbas zans,primārā vārpsta un kuzava torpēda!
-----------------------------
Nu, nu ... savulaik "Socvalstu kausa" sacīkstē Biķerniekos nu jau nelaiķim Guntaram Judeikam plīsa
spararats bremzējoties pirms "Apendicīta". Pa kājām dabūja diezgan smagi, dažas šķembas pat "torpēdai"
cauri bija tikušas. Nu, no apakšas auto vispār kā pēc rokas granātas sprādziena izskatījās. Primārā
vārpsta gan bija vietā, tāpat, kā spararata vidiņš, bet viss perimetrs bija aizgājis pa gaisu, sajūga kurvis
izskatījās kā propellers savērpts. Gabalu no vainagzobrata mehaņjori vēlāk atrada zem pedāļiem...

jā protams ka var būt visādi! ganjau ka Judeikam bija žiletveidīgs spararats!

jautājums Ruu@uto?!
kādreiz biķeros pa koļcu gāza vaz 2105 ar numuru 13 ar pārbūvētu vējstiklu? vai atceras kāds kas brauca ar to?

Re: Spararats

Posted: 28 Jan 2015, 00:04
by Ogre
spečuki apgaismojioet lūdzu.

Kā ir ar to spraratu, tas, cik ātri apgriezieni aug vai krīt ir atkarīgs no spara rata masas vai no viņa radītā inerces momenta lieluma? gribu izprast to būtību vienkārši

Re: Spararats

Posted: 28 Jan 2015, 08:06
by Ruu@uto
Ogre
spečuki apgaismojioet lūdzu.
Kā ir ar to spraratu, tas, cik ātri apgriezieni aug vai krīt ir atkarīgs no spara rata masas
vai no viņa radītā inerces momenta lieluma? gribu izprast to būtību vienkārši
-------------------------
No spararata inerces momenta, kurš automātiski saistīts ar spararata masu, bet ir viena
nianse - būtiski, atvieglojot spararatu, ir tas, kādā attālumā no centra to dara, punkta
inerces momenta aprēķināšanā rotējošam ķermenim formulā radiuss ir KVADRĀTĀ! Tātad katrs
grams, noņemts max tuvu zobvainagam, iespaido inerces momentu daudz vairāk, kā
grams, noņemts tuvāk spararata centram.

Re: Spararats

Posted: 29 Jan 2015, 09:10
by Ruu@uto
meršažigulis
jā protams ka var būt visādi! ganjau ka Judeikam bija žiletveidīgs spararats!
===================
Vispār nebija jau gan :-) Konkrētajam dzinējam bija "tēraudnieks", gan krietni vieglāks
par sērijas čugunnieku. Jāsecina, ka pie vainas varēja būt materiāla iekšējais defekts.
Rakstu šo tāpēc, ka mēnešus 3 pirms tā gadījuma satikāmies pie nu jau nelaiķa Vitolda
Šnepa dēla RPI darbnīcās Ausekļa ielā - viņš bija tolaik labākais Latvijā cilindru bloku
virpošanā / slīpēšanā un kloķvārpstu slīpēšanā un balansēšanā... Mēs tolaik paši
eksperimentējām ar alumīnija spararatiem, nekas, bija viegli, bet neplīsa gan :-)

jautājums Ruu@uto?!
kādreiz biķeros pa koļcu gāza vaz 2105 ar numuru 13 ar pārbūvētu vējstiklu? vai atceras
kāds kas brauca ar to?
=====================
Es tā miglaini atminu kaut ko tādu, liekas entuziasti bija izmantojuši VAZ-2108 vējstiklu...
Tam daiktam gadījumā nebija 2 durvis uztaisītas? bet kas tādu bija "sacerējis, sit nost,
neatceros ... :?

Re: Spararats

Posted: 17 Feb 2015, 22:40
by plaza
To Ruu .
Atceries Vazam bija eksperimentālā sērija 05 bundža ar 08 stiklu priekšā un 2 durvīm un piedevām priekšā vēl makfersons no 08 bet ne sviru piekare tās bija ja nemaldos kaut kāds 86 vai 87 gads kad sākās 5 grupa , bet reāli visi jau vinnēja ar Brunzas VFTS jo jaunradītie hibrīti nespēja tikt līdz finišam.

Par spara ratiem -- ja būs par vieglu tad standarta dzinējam pārslēdzōties būs problēmas , jo nokritīsies par daudz apgriezieni

Re: Spararats

Posted: 18 Feb 2015, 08:54
by Ruu@uto
plaza
To Ruu .
Atceries Vazam bija eksperimentālā sērija 05 bundža ar 08 stiklu priekšā un 2 durvīm un piedevām priekšā vēl makfersons no 08 bet ne sviru piekare tās bija ja nemaldos kaut kāds 86 vai 87 gads kad sākās 5 grupa , bet reāli visi jau vinnēja ar Brunzas VFTS jo jaunradītie hibrīti nespēja tikt līdz finišam.
----------------------------------
Vispār es atminu visvisādus hibrīdus tur VAZā, entuziastu netrūka :-)Kaut ko līdzīgu Tevis minētajam
es atminu redzējis darbnīcā pie Borisa Kotello, bija tāds pazīstams autokrosists, reizēm arī rallijā
izgāza. Tikai Kotello bija gājis vēl tālāk - viņam tas 2105 bija arī ar neatkarīgo piekari aizmugurē,
bet nu, cik tālu viņš ar to rīku tika, neatminu. 1982. gadā Grupa 5 beidza eksistēt, kā visas, to vietas
FIA klasifikācijā ieņēma Grupas N, A un B, pēdējās likteni mēs zinām ... Kāds bija šito hibrīdu liktenis -
neesmu interesējies, atminu vien, ka Boriss pilnībā pārslēdzās uz Samaras 4x4 būvi un savu lolojumu,
16V galvu. Starp citu, neslikti gāja tas auto, Boriss ne reizi vien "atzīmējās" Eiropas Čempionāta
posmos :-)

Par spara ratiem -- ja būs par vieglu tad standarta dzinējam pārslēdzōties būs problēmas , jo nokritīsies par daudz apgriezieni
-------------------------------
Tas tiesa, atvieglots, bet ar dzinēju "sabalansēts" spararats prasa diezgan daudz darba ...

Re: Spararats

Posted: 27 Mar 2015, 21:51
by meršažigulis