Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
DPRIEDITIS
Vazists
Topic Author
Posts: 7
Joined: 24 Mar 2016, 20:18
Automašīna: Vaz 21093
Location: Talsi

Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 18:15

Sveiki vīri! Jau ilgaku laiku biju lasījis par vaz būvniecībām forumā, bet tā isti neatradu labako variantu sportam, pašlaik esmu palicis pie 1.7 ņivas motora tikai nevaru izlemt kuru ar karbuli vai šprici.
Cik saprotu ņivas bloks padodas borešanai uz 84mm virzuļiem kurus butu arī gatavs stellet iekšā, viena topikā manīju ka šajā variantā kloķene un galva paliek tā pati cik saprotu, slīpejas pa lielam bloks kā arī to nosēdina, varsti protams lielāki, līdz ar to galvas kanāli, bet nav isti skaidrības kas tālāk:
1) vai ņivas motors der uz kronšteiniem 1:1?
2) kuru būtu labāk izvēlēties karbuli vai šprice, ar šprici mazāks čakars, bet vai tas butu labakais variants jaudai?
3) uz ņivas bloku varbut labāk sēdināt 21011 galvu jo biju dzirdējis ka tai labāka kompresija, vai reali der virsū?
4) vai iespejams pielikt 4-2-1 zirnekli
5) kāda butu aptuvenā motora jauda šādām projektam?
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3379
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 18:33

Sveiks!
Kādam sportam? vispirms ir jāiepazīstas ar konkrētās sporta disciplīnas nolikumu, kādi tilpumi ir atļauti,  kādas drīkst būt un kādas nedrīkst būt pārbūves!
Varianti kā būvēt motoru ir daudzi, minēji par lielajiem vārstiem tātad saprotu, ka budžets motora būvēšanai ir nopietns. Šoreiz jāsāk ar budžeta apspriedi jo kad sāk diskusiju par tehnisko pusi tad 99% viss atduras, ka cilvēks nav iedomājies, ka uzbūvēt žiguļa astoņvārtstīgo motoru ar 120-140zs ~200nm izmaksās 5000erio un vairāk!
1. Der 1:1
2. čakars ar šprici būtu lielāks, jo tādam motoram vajadzēs programmējamo vadības bloku un cilvēku kurš regulēs. Ar karburatoru ir vienkāršāk, bet arī šajā gadījumā ir vairāki varianti un tik un tā vajadzēs speciālistu kas to visu nokomplektēs un saregulēs.
3. Tautā runā, ka 2101 galva ir ar mazākām degkamerām, bet praksē esmu pārliecinājies, ka var būt visādi, labāk izmantot to pašu Ņivas 1.7 galvu tā ir izturīgāka par 2101, 21011.
4. ir iespējams.
5. Plaša tēma.
Ja ir kāda brīvā klase vai pļavas klase, būtiskākais kas maina jaudu, maina tilpumu un griezes parametrus ir kloķvārpsta, tirgū ir pieejamas kloķvārpstas ar dažādiem gājieniem.
Jebkurā gadījumā motors ir jārēķina pēc pielietojuma, attiecīgi jāsaprot kāda kloķvārpsta, klaņi, virzuļi utt...
 
DPRIEDITIS
Vazists
Topic Author
Posts: 7
Joined: 24 Mar 2016, 20:18
Automašīna: Vaz 21093
Location: Talsi

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 18:40

Sveiks!
Kādam sportam? vispirms ir jāiepazīstas ar konkrētās sporta disciplīnas nolikumu, kādi tilpumi ir atļauti,  kādas drīkst būt un kādas nedrīkst būt pārbūves!
Varianti kā būvēt motoru ir daudzi, minēji par lielajiem vārstiem tātad saprotu, ka budžets motora būvēšanai ir nopietns. Šoreiz jāsāk ar budžeta apspriedi jo kad sāk diskusiju par tehnisko pusi tad 99% viss atduras, ka cilvēks nav iedomājies, ka uzbūvēt žiguļa astoņvārtstīgo motoru ar 120-140zs ~200nm izmaksās 5000erio un vairāk!
1. Der 1:1
2. čakars ar šprici būtu lielāks, jo tādam motoram vajadzēs programmējamo vadības bloku un cilvēku kurš regulēs. Ar karburatoru ir vienkāršāk, bet arī šajā gadījumā ir vairāki varianti un tik un tā vajadzēs speciālistu kas to visu nokomplektēs un saregulēs.
3. Tautā runā, ka 2101 galva ir ar mazākām degkamerām, bet praksē esmu pārliecinājies, ka var būt visādi, labāk izmantot to pašu Ņivas 1.7 galvu tā ir izturīgāka par 2101, 21011.
4. ir iespējams.
5. Plaša tēma.
Ja ir kāda brīvā klase vai pļavas klase, būtiskākais kas maina jaudu, maina tilpumu un griezes parametrus ir kloķvārpsta, tirgū ir pieejamas kloķvārpstas ar dažādiem gājieniem.
Jebkurā gadījumā motors ir jārēķina pēc pielietojuma, attiecīgi jāsaprot kāda kloķvārpsta, klaņi, virzuļi utt...
Šaja gadījumā nebūvēšu pec kada nolikuma, tīri ielai, sprintiem, pagaidu varianta ir ideja bloku uz 82-84mm virzuļiem, par parejo ideju pagaidam nav, ir kadi ieteikumi, lai butu mazāks čakars detaļu atrašanai?
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3379
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 18:47

Negribu apvainot, bet ja nav saprašanas vai motors der tad ir ļoti garš ceļš priekšā, sākot ar teorētisko izglītošanos!
Sāksim ar to, ka standarta 1.7l bloks ir 82mm tātad tāds 82-84 neder, urbj 84.
Ar daļu atrašanu čakara nav, maksā un būs. Ir veikali, kur var pasūtīt, ir privātpersonas, kuras ved uz Latviju. Sadabūt tas ir sīkums, galvenais zināt ko būvēt, to visu salikt un saregulēt, tam vajag speciālistu.
 
DPRIEDITIS
Vazists
Topic Author
Posts: 7
Joined: 24 Mar 2016, 20:18
Automašīna: Vaz 21093
Location: Talsi

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 19:02

Negribu apvainot, bet ja nav saprašanas vai motors der tad ir ļoti garš ceļš priekšā, sākot ar teorētisko izglītošanos!
Sāksim ar to, ka standarta 1.7l bloks ir 82mm tātad tāds 82-84 neder, urbj 84.
Ar daļu atrašanu čakara nav, maksā un būs. Ir veikali, kur var pasūtīt, ir privātpersonas, kuras ved uz Latviju. Sadabūt tas ir sīkums, galvenais zināt ko būvēt, to visu salikt un saregulēt, tam vajag speciālistu.
Par bloka urbšanu sajuka rakstot, doma bija no 82 uz 84mm, par detaļu veikaliem sportam esmu iepazinies gan arī fb un ss privatos manījis kas ieved detaļas, bet nav ideju kadu piemeram sadaleni vajag jo ir vairaki piedavajumi mana variantā 10.5 lidz 11,45, tikai nezinu kuru izvēlēties, par kloķeni iesākumā ir ideja atstāt to pašu ņivas, par galvas sastavdaļam gan ideju nav
 
DPRIEDITIS
Vazists
Topic Author
Posts: 7
Joined: 24 Mar 2016, 20:18
Automašīna: Vaz 21093
Location: Talsi

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 19:04

Motora pagaidu variants atrasts,
Vaz 21213, 2002 gads, 1.7 karburators
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3379
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

04 Feb 2020, 19:14

Negribu apvainot, bet ja nav saprašanas vai motors der tad ir ļoti garš ceļš priekšā, sākot ar teorētisko izglītošanos!
Sāksim ar to, ka standarta 1.7l bloks ir 82mm tātad tāds 82-84 neder, urbj 84.
Ar daļu atrašanu čakara nav, maksā un būs. Ir veikali, kur var pasūtīt, ir privātpersonas, kuras ved uz Latviju. Sadabūt tas ir sīkums, galvenais zināt ko būvēt, to visu salikt un saregulēt, tam vajag speciālistu.
Par bloka urbšanu sajuka rakstot, doma bija no 82 uz 84mm, par detaļu veikaliem sportam esmu iepazinies gan arī fb un ss privatos manījis kas ieved detaļas, bet nav ideju kadu piemeram sadaleni vajag jo ir vairaki piedavajumi mana variantā 10.5 lidz 11,45, tikai nezinu kuru izvēlēties, par kloķeni iesākumā ir ideja atstāt to pašu ņivas, par galvas sastavdaļam gan ideju nav
Nevajag specializētus sporta veikalus, veikals Lienes ielā 2 sarunāt var praktiski visu, privātie vedēji arī ir vairāki, katram savs uzcenojums, viens par kloķeni ar gājienu 90mm prasa 400eiro, cits 600eiro, tāpat ir vairāki ražotāji un varianti, čuguna un tērauda.
Motors ir jārēķina, te nav kleita jāizvēlas kas piestāv! motora darbību būtiski ietekmē sadales vārpstas grādi, pacēlums ar kādu kloķvārpstu tā ir komplektā, kādas ģeometrijas virzuļi utt...
 
normunc
Vazists
Posts: 49
Joined: 29 Jan 2009, 00:06

Re: Vaz 2105 būvēšana ielai/sportam ar 1.7

05 Feb 2020, 08:31

Man jau domāt, ja taisa savam priekam, tad oriģinālais dzinējs skatei un priekam vw 1,8- 2,0 dzinēju ar flanci uz oriģinālo kārbu. 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests