Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
Ralfy1337
Vazists
Topic Author
Posts: 1
Joined: 25 Feb 2021, 20:53

Kā nevajag taisīt žiguli, jeb 2106 atdzīvināšana

26 Feb 2021, 02:37

Sveiki biedri,  :wave:
Mazliet pastāstīšu par savu primo (ne pēc modeļa :D) žiguli, kurš tika iegādāts 2019 gadā, ap septembra beigām.  :thumbup:

Šāds nu viņš izskatijās, tikko nogādāts mājās, maigi sakot, mazliet saguris nabags:    :D

Image

Image

Image

Image

Mājās ticis atgādāts, tad nu bija jāsāk ar dabūšanu "dziesmā"
Ieliku aķīti un situ dziesmā, un protams nekā  :D kāds bija uzlicis sekretku uz spoles plusa vada, to atkožot, dabūju dzirksteli, un lejot neadekvāti daudz benzīnu karbiķī pierūcās,
protams, kā beidz liet, tā noslāpst. Tad ķēros pie bākas, kur bija visādi gremlini sakāpuši iekšā un nosprostojuši uzsūkšanas trubiņu, to iztīrot tas pats - kā nerūc, tā nerūc.  :problem:
Ok, ķēros klāt pie degvielas sūknīša, kuram membrāna bija pārvērtusies putekļos, no vairākiem saliekot vienu, sāka pumpēt.
Vēlreiz daudz degviela karbiķī un aiziet, raustoties un kratoties, sāk pats turēt apgriezienus  :clap: 

Otrais atdzīvināšanas solis bija - metināšana (sliekšņi,grīda, arkas, viss standarts) un daudz slīpēšana:

Image

Image

Neliels ieskats nākotnē:  :shifty:

Image

Image

Image

Metināšanas bildes maz, jo nevēlos balvu - "Pasaulē labākais metinātājs"  :lol:

Trešais solis - krāsošana:

Image

Image

Image

Image

Salikti jauni aizmugurējie lukturi un priekšā pagriezieni, nu jau sāk parādīties auto izskata pazīmes  :)
Un šeit visi paneļi sastellēti kopā:  :angel:

Image

Ceturtais solis - tik galā ar motoru, lai tas dara motora lietas - rūc:

Tā kā esmu ļoti spraigās attiecībās ar karburātoriem (ideju saprotu, realitātē karburātori negrib draudzēties ar mani  :lol: )
Sāku medīt visas sastāvdaļas - VW Golf 3 1.8l monošprice, gāzes trosīte, Hola devējs (VW Polo), Ford Mondeo aizdedzes spole, Audi A3 degvielas filts ar iebūvētu 
4 bar spiediena regulātoru (tālāk info kādēļ), 044 tip degvielas sūknis (aizmirsu ielikt bildē :roll:) un pats svarīgākais, lētākais koniskais sporta filtrs, kurš sasūks tāpat visas mušas un zirnekļus dzinējā  :brauc:

Image

Uztaisītas lietas, lai mazliet pārtaisot oriģinālo sadalītāju, varētu ar holu nolasīt dzinēja pozīciju un ātrumu

Image

Un kā arī pašas smadzenes - regulējams vadības bloks, lai vadītu monošpici, spoles un vēl pāris lietiņas:

Image

Tad nu sākam visu ņemt nost, mazliet pagraizīt un stutēt virsū jaunos motora un motortelpas iemītniekus:  :clap:

Image

Divu uzgriežņu metode un špiļkas ārā

Image

Mazliet pieslīpējam monošprices gumiju

Image

Tests 

Image

Tā kā dažreiz esmu nepārāk pacietīgs uzrasēt flanci, tad nu meklēju pagaidu risinājumu gumijas nostiprināšanai  :lol:
Karburātora starplika kā paraugs

Image

Pāris caurumi

Image

Par šo soli nelepojos, bet dažreiz Viktors izpalīdz:  :lol:

Image

Image

Tad nu liekam virsū: 

Image

Un monošprice ir sapārota ar žiguļa dzinēju  :D

Image

Kā jau zināms, karburātoram no bākas atnāk viena trubiņa, un baigi negribējās vēlvienu "atbratkas" trubiņu vilkt no motortelpas uz aizmuguri, bāku, bet oriģināli monošpricei 
"atbratka" ir vajadzīga, tad nu pashēmoju un nācu pie apgaismības, kādēļ neielikt degvielas filtru pie bākas, kuram ir 3 trubiņas - pienākošā, aizejošā un "atbratka", kā arī 
iebūvēts spiediena regulātors. Tad nu tā arī dariju, no bākas izejošā aiziet uz sūkni -> no sūkņa uz filtru -> filtra izejošā pievienojas pie žiguļa oriģinālās, kas aiziet uz motortelpu
 un "atbratka" tepat atpakaļ bākā.

Image

Līdz ar to, monošpricei ir vajadzīga tikai degvielas ieeja, un tajā spiediens būs konstanti 4 bāri.

Image

Image

Sāku vilkt vadus vadības blokam:
Image

Pievienota trosīte un daži pievilkti vadi:

Image

Image

Piestiprināta spole:

Image

Salikts sadalītājs ar holu:

Image

Image

Un nu jau savilkti vadi un atliek tik visu pieštekerēt:

Image

Un ir pienācis laiks rūcināt  :yahoo: (skaņa slikta, jo nemāku turēt telefonu un aizspiedu mikrofonu :D)
Mazliet samelojos, biju jau dzinēju pierūcinājis un sapratu, ka uzsilstot nav eļļas spiediens  :(
Ko nu vairs, jāceļ ārā dzinējs un uz stenda  :roll:

Image

Galva nost
Image

Karteris nost 

Image

Uun atklājās kas šāds - starp kakliņu un šāli spīdīgs metāla gabaliņš ko tautā dēvē par foliju  :rofl:

Image

Iztrūkst pāris bildes, bet motors nojaukts līdz 0, gredzeni labi, viss samazgāts un satīrīts, jauna ķēde, spriegotājs, mierinātājs, blīves saļņiki
samērīts un sašaibots eļļas sūknis un tiek likts atpakaļ kopā

Image

Nu ja jau izcelts, tad varbūt vajag mazliet dinamiskāku uztaisīt  :rofl:
Karterī iemetināta eļļas atplūde

Image

Lokācijas meklēšana

Image

Laikam saies, un sākts metināt izplūdes kolektoru, arī tajā nepārāk pareizajā veidā  :D

Image

Iecelts atpakaļ 

Image

Un daudz maz viss sakārtots:

Image

Bikse ar zondes vietu

Image

Sāku regulēt, mazliet paspēlējos un aizrāvos ar 2-step/lauch-control, un rezultāts:  :rofl:


Image

Laikam pozitīvs spiediens uz plānu plastmasu un lielu laukumu nav tas labākais :D
Preojekts mazliet iepauzēts, ieplūdes trubas izveides dēļ  :think:  :D
 
User avatar
pusautomats
Vazists
Posts: 642
Joined: 12 Jul 2013, 11:36
Automašīna: VAZ-21061, Golf MK3
Location: Rīga

Re: Kā nevajag taisīt žiguli, jeb 2106 atdzīvināšana

27 Feb 2021, 17:08

Super! Tiešām interesanti! gaidu turpinājumu!
Kas ar Žiguli nav braucis, auto vadīt nemāk.
 
kapeika
Vazists
Posts: 145
Joined: 08 Jan 2008, 22:47

Re: Kā nevajag taisīt žiguli, jeb 2106 atdzīvināšana

06 Mar 2021, 17:56

Forši, ka Jelgavā paliek arvien vairāk turbo žiku!👍
Kautkad būs jāatjauno arī manas kapeikas topiks.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests