Page 2 of 3

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 02 May 2012, 23:28
by Juris
kopš motormuzejs ir zem csdd viss ir loogjiski :brauc:

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 03 May 2012, 23:18
by zvirbulis
te tuvaakam ieskatam kas tas par zveeru.Cik es saprotu ar VS jau tikai pa svetdienaam var izbraukt :mrgreen: .Un piemeram, ja slieksni pirms krasosanas nopuusti ar grubuli VS diskaabelis ...
Kā iegūt statusu “Vēsturiskais Spēkrats”? [0]

Kārtība, kādā transportlīdzeklim piešķirams vēsturiskā spēkrata statuss.

I Vispārīgie noteikumi

1. Vēsturiskais spēkrats ir mehāniskais transportlīdzeklis, kurš:

1.1. ir vismaz 30 gadus vecs;

1.2. ir saglabāts un uzturēts vēsturiski korektā stāvoklī;

1.3. netiek lietots kā ikdienas transportlīdzeklis;

1.4. kuram ir kultūrvēsturiskā vērtība un kas ir daļa no tehnikas un kultūras mantojuma;

1.5. atbilst spēkā esošiem FIVA starptautiskajiem tehniskajiem noteikumiem (FIVA International Technical Code).

FIVA noteikumi: http://www.ivvcc.ie/FIVA%202010%20technical%20code.pdf
2. Transportlīdzekļa atbilstību vēsturiskā spēkrata statusam pārbauda un lēmumu par vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanu (turpmāk – Lēmums) pieņem ekspertu komisija, kuras sastāvu apstiprina CSDD direktors (turpmāk – Komisija).

3. Komisija ir rīcībspējīga, ja tajā piedalās ne mazāk kā puse Komisijas locekļu. Komisija, vadoties no lietderības apsvērumiem, atsevišķu iesniegumu izskatīšanai var pieaicināt speciālistus ar atbilstošām zināšanām.

4. Lēmuma projektu sagatavo elektroniskā formā un informāciju par vēsturiskā spēkrata piešķiršanu ievada Vēsturisko spēkratu reģistrā tiešsaistē ar Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru.

5. Komisija lēmumu pieņem un apliecinājumu par vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanu (pielikums Nr.1) izsniedz 10 dienu laikā pēc ekspertīzes veikšanas.

6. Vēsturiskā spēkrata statusu piešķir uz pieciem gadiem.

7. Par vēsturiskā spēkrata statusa piešķiršanu iekasē maksu atbilstoši CSDD noteiktam cenrādim.

II Iesniedzamie dokumenti

8. Lēmuma pieņemšanai transportlīdzekļa īpašnieks (valdītājs) CSDD Rīgas Motormuzejam iesniedz:

8.1. iesniegumu;

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 04 May 2012, 18:10
by Artis
Vairāk vai mazāk tā ir taisnība, bet daudzi nolikumu neievēro tik dzelžaini kā uz papīra.
Šomēnes volgai iešu VS un šo to esmu noskaidrojis no paziņām kuri to dara regulāri.
Ja Tu tiec VS statusā tad ko nozīmē ikdienas auto? Ja es ar autiņu braucu 365 dienas gadā un piemēram uz vienu mēnesi nolieku garāžā, tad tā nav ikdienas lietošana. To var ļoti stiept uz visām pusēm, bet domāju ka pamata doma ir vienkārša, lai autiņš netiktu nobraukts. Bet pieļauju lielai daļai VS transports ir kā vasaras auto un līdz ar to - brauc kaut visus trīs mēnešus ikdienā, līdz asfalts kļūst sāļš. Beigu beigās, kurš tad Tev sekos kad brauc un kad nē. :)

Par modifikācijām uz papīra ir rakstīts 95% ir jābūt autentiskiem. Baltu ādas salonu un superdžārdžerotu V8 neakceptēs, bet, piemēram, citu karburatoru, modernāku aizdedzi vai ko tehniski tamlīdzīgu akceptēs. Šeit ir jāredz tā robeža pašam kad ir tie procenti un kad nē.

Vizuāli autiņam gan jābūt perfektam. Rūsa nedrīkst būt nekur. Par buktēm nezinu, bet virsbūvei jābūt labai. Necels uz stenda un nekratīs Tev viņu vai nelīdīs apakšā un nepētīs cik kārtīgi ir sametināta grīda, bet tehniski ir jābūt kārtībā.

Visam šim VS statusam ir viens liels klupšanas akmenis.
Kad dabū sertifikātu ar apstiprinājumu ka šis ir kultūras/vēstures mantojums, tad kurš izsekos ko un kā esi autiņam pēc tam darījis. Stutē kaut to pašu mustanga V8 dzinēju iekšā un nosēdini līdz kliņķim to aparātu. Pēc pieciem gadiem tik atkal būs jāsakārto oriģinālā stāvoklī, lai dabūtu sertifikātu.

Artis

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 01 Aug 2016, 12:34
by pukainais
to vai brauc ikdienā var ļoti viegli nokontrolēt paskatoties spidometrā nobrauktos kilometrus!

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 01 Aug 2016, 16:45
by Ogre
Pilnīgas muļķības! Nekur nav atrunāts, kas ir "ikdienas braukšana" un cik kilometrus tu drīksti gadā braukt. Papildus tam, kilometrus piefiksē zēni no tehniskās apskates, kuriem pilnīgi vienalga vai tu brauc katru dienu vai reizi gadā ar to auto. Pat ja tu brauc katru dienu un pat, ja tev kaut kādā veidā piesienās kāds par nobrauktajiem kilometriem, vari visus atšūt sakot, ka braucu uz vēsturisko auto salidojumu Polijā un VISS.

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 01 Aug 2016, 17:13
by Micuks
Galvenais pēc statusa iegūšanas nenokarināt auto ar tūningu! kādi tehniski uzlabojami kā elektroniskā aizdedze, pieļaujami. Citādi izmantot tikai dēļ nodokļa neesamības un notūnēt pēc tam ir amorāli!

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 26 Oct 2016, 10:13
by spraits
Bet vai tad saņemot vs statusu tev tehniskā apskate arī nav jāiet tur pie viņiem motormuzejā? Līdz ar to arī viņi redz cik daudz tu ar to mašīnu nobrauc gada laikā, vai es arī kaut ko jaucu?

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 26 Oct 2016, 16:10
by 2101
Tu jauc gan kaut ko. TA notiek ierastā kārtībā.

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 23 Jan 2017, 10:42
by kurmis
Nesaprotu, kā šads eksemplārs ir ticis pie VS??? Manuprāt, absolūta VS statusa diskreditēšana...

https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars ... gbngm.html

No pēdējās TA:
Kods   Novērtējums    Trūkumi vai bojājumi
[justify]621      2          Stiprību ietekmējoši virsbūves (kabīnes) bojājumi. Priekšējā daļa.[/justify]
[justify]621      2          Stiprību ietekmējoši virsbūves (kabīnes) bojājumi. Aizmugurējā daļa.[/justify]
[justify]601      1          Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi.[/justify]
[justify]601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Labais slieksnis.[/justify]
[justify]601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Grīda. Priekšā labā puse.[/justify]
[justify]601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Grīda. Aizmugure kreisā puse.[/justify]
601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Bagāžnieka grīda.

Re: Vēsturiskais statuss

Posted: 23 Jan 2017, 12:45
by jan4uxx
Nesaprotu, kā šads eksemplārs ir ticis pie VS??? Manuprāt, absolūta VS statusa diskreditēšana...

https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars ... gbngm.html

No pēdējās TA:
Kods   Novērtējums    Trūkumi vai bojājumi
[justify]621      2          Stiprību ietekmējoši virsbūves (kabīnes) bojājumi. Priekšējā daļa.[/justify]
[justify]621      2          Stiprību ietekmējoši virsbūves (kabīnes) bojājumi. Aizmugurējā daļa.[/justify]
[justify]601      1          Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi.[/justify]
[justify]601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Labais slieksnis.[/justify]
[justify]601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Grīda. Priekšā labā puse.[/justify]
[justify]601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Grīda. Aizmugure kreisā puse.[/justify]
601      2          Virsbūves korozijas bojājumi. Bagāžnieka grīda.
Sapuva uzreiz pēc sertifikāta iegūšanas :D :D :D