Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, wipers

 
badbone72
Vazists
Posts: 58
Joined: 20 Sep 2010, 17:23
Location: Rīga, ķengarags

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

04 Oct 2010, 19:57

:D
Last edited by badbone72 on 18 Nov 2010, 19:56, edited 1 time in total.
Спор на форуме, всё равно что олимпиада среди умственно лишенных, даже если ты победил, ты все равно д...боёб.
 
Vihur's
Vazists
Posts: 56
Joined: 20 Aug 2010, 21:13

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

04 Oct 2010, 22:10

Ko tu Losit te jaucies, ja pats nesajedz neko... runa neiet par par secibu un speku ar kadu pievilkt sadaleni, bet par to ka ar dazadu panjemienu pielitoshanu panakt to lai sadalene pievilkta stavokli bez rokeriem grieztos viegli bez aizkjershanas... tracina ka pats neko nejedz bet visgudro telo
 
User avatar
elf
Vazists
Topic Author
Posts: 906
Joined: 06 Mar 2009, 11:10
Automašīna: Lada 4x4 , Ņiva
Telefons: 26526521
Location: Alūksne
Contact:

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

24 Jan 2011, 14:13

Pilnā versija http://www.laf.lv/laf/?cat=28/

Vēsturiskās šosejas automobiļu ŽIGUĻI klases tehniskie noteikumi

1.PANTS: DEFINĪCIJA
sērijveida Automobīļi
- VAZ -2I0I, 2I0II, 2I0I3, 21016, 2102, 21021-01, 21021-02.
21033, 21035, 2104, 2105, 21051, 21063, 21072, 21031.

- VAZ -21023, 2103, 21043, 21053, 2I06, 21061, 2I07, 21074,
2.PANTS: SĒDEKĻU SKAITS
Automobiļos jābūt vismaz četrām vietām saskaņā ar Tūrisma automobiļiem (A grupas) noteiktajiem izmēriem.

3.PANTS: ATĻAUTĀS VAI OBLIGĀTĀS IZMAIŅAS TO TERMINI UN SKAIDROJUMI
SĒRIJVEIDA - daļa vai detaļa tādā veidā, kādā tā iebūvēta rūpnīcā – ar viena auto markas ražotāja dažādu modeļu daļu vai detaļu iespējamu savstarpēju aizvietošanu, bez jebkādas mehāniskas, ķīmiskas, termiskas vai cita veida apstrādes. Visām detaļām kuras ir pielietotas ar terminu sērijveida, pēc tehnisko komisāru pieprasījuma ir jāspēj uzrādīt un paskaidrot šīs detaļas ražotāja un oriģinālā modeļa izcelsmi.
NAV IEROBEŽOTS - attiecīgā daļa vai detaļa drīkst tikt jebkādi pārveidota vai nomainīta pret citu; pilnīga brīvība arī attiecībā pret attiecīgās vai attiecīgo detaļu materiālu, formu un skaitu. Iespējama arī šīs detaļas demontāža, ja tas nav pretrunā ar drošības nodrošināšanas noteikumiem.
Uz visām daļām vai darbībām, uz kurām netiek attiecināts termins "nav ierobežots", spēkā ir termins "sērijveida" vai arī "nav atļauts".
Visas izmaiņas, kuras nav viennozīmīgi atļautas šajos noteikumos, ir aizliegtas.
Atļauta izmaiņa nedrīkst saturēt sevī neatļautu izmaiņu.
Atļauto izmaiņu un papildinājumu apjoms noteikts zemāk.
Jebkur automobilī jebkuru bultskrūvi, uzgriezni vai skrūvi drīkst nomainīt ar jebkādu citu bultskrūvi, uzgriezni vai skrūvi ar nosacījumu, ka tās izgatavotas no tādas pašas materiālu saimes un tām ir tāds pats diametrs un vītne kā oriģinālajai detaļai, un ka tām ir jebkāda veida pretatskrūvēšanās ierīce (paplāksne, kontruzgrieznis utt.).
Minimālā automobiļa masa, ieskaitot pilotu un pilnu viņa aprīkojumu, ir:
- 950 kg automobilim.
Šīs minimālās masas jāievēro visu sacensību laiku, jo sevišķi tad, kad automobilis šķērso finiša līniju.
Atļauts papildināt automobiļa masu ar vienu vai vairākiem balastiem ar nosacījumu, ka tie ir stingri un viengabala bloki, kas nostiprināti ar instrumentu palīdzību un ir noplombējami, novietoti uz kabīnes vai bagāžas nodalījuma grīdas, redzami un Tehnisko komisāru noplombēti.

4.PANTS: MATERIĀLI :
Titāna, keramisko materiālu, magnija vai kompozītu un šķiedru materiālu izmantošana ir aizliegta šasijas balstiekārtās, kā arī virsbūves nesošajās konstrukcijās.

5. PANTS: DROŠĪBAS PRIEKŠRAKSTI
Piemērojami J pielikuma 253.nodaļā paredzētie drošības priekšraksti.
5.1 Papildus fiksatori
Gan motora, gan bagāžas nodalījuma pārsegs jāaprīko ar diviem papildus drošības fiksatoriem.
Oriģinālie slēgmehānismi jāpadara nefunkcionējoši vai jādemontē.
5.2 Pilota sēdeklis
Oriģinālais pilota sēdeklis jānomaina ar kausveida sporta sēdekli (standarts 8855/1999), kuram veikta FIA homologācija, ar piecām (5) atverēm drošības jostu sistēmas jostām.
Sēdekļa lietošanas termiņš ir 5 gadi no izgatavošanas dienas, kas norādīta uz obligātās birkas.
Izgatavotājs drīkst pagarināt šo termiņu par 2 gadiem, un tam jābūt norādītam uz papildus birkas.
Pieļaujama piedalīšanās ar šķiedras karkasa sēdekļiem, kuru homologācijas termiņš ir beidzies ne vairāk kā piecus (5)gadus pēc tā homologācijas beigu termiņa, par katru konkrēto gadījumu lemj sacensību tehniskā komisija.
Sēdeklim jābūt stiprinātam ar vismaz četrām (4) 10.9 kvalitātes M8 bultskrūvēm ievērojot J pielikuma 253.-16.pantu.
5.3 Sēdekļa stiprinājumam jāatbilst J pielikuma 253. punkta nosacījumiem

5.4 Drošības jostu sistēma
Obligāta drošības jostu sistēma ar pagriežot atbrīvojamu sprādzes sistēmu un pieciem (5) stiprinājuma punktiem. Jostas un to uzstādīšana atbilstoši FIA standartiem J pielikuma 253-6 punktam.




5.5 Drošības karkass
Obligāts drošības karkass, kas atbilst J pielikuma 253-8 punkta nosacījumiem.
Aizsargpolsterējumam jāatbilst 253-8.3.5. apakšpunkta nosacījumiem.
5.6 Ugunsdzēšanas aparāti – ugunsdzēšanas sistēmas
Obligāti vismaz četru (4) kg ietilpības manuāli darbināmi ugunsdzēšanas aparāti, un to uzstādīšana atbilstoši
J - pielikuma 253.- 7. punkta priekš nosacījumiem, min. divām metaliskām skavām ar ātri atslēdzamu slēdzeni. Tiem jābūt obligāti aprīkotiem ar spiediena pulksteni un skaidri saredzamu lietošanas termiņu.
Atļauti un ieteicami automātiska ugunsdzēšanas sistēma, atbilstoši J pielikuma 253-7.apakšpunkta nosacījumiem.
5.7 Aizsargsieti
a) Siets:
Aizsargsiets ir obligāts, tam jāatbilst šādām prasībām:
Sietam jābūt izgatavotam no vismaz 19 mm (3/4’’) platām, austām lentām.
Sieta acīm jābūt ne mazākām par 25x25 mm un ne lielākām par 60x60 mm. Austajām lentām jābūt nedegošām un sašūtām kopā katrā krustošanās vietā. Siets nedrīkst būt pagaidu rakstura.
b) Stiprināšana:
Sietam jābūt nostiprinātam pie drošības karkasa virs pilota loga ar ātras noņemšanas sistēmu, kas darbojas arī tad, ja automobilis apgāžas.
Sietam jābūt noņemamam ar vienu roku.
Lai nostiprinātu sietu vai tā balsteni pie drošības karkasa, atļauti tikai skrūvju savienojumi. Nav pieļaujamas drošības karkasa izmaiņas.
5.8 Pilota ekipējums
a) Kombinezons, galvas maska, apavi, cimdi, atbilstoši
FIA 8856 - 2000 standartam.
b) Apakšveļa atbilstoši FIA 86 - standartam, vai
FIA 8856 - 2000 standartam - stingri rekomendēta.
c) HANS sistēma - stingri rekomendēta.
d) Ķivere - atbilstoši FIA technical list N.25.
6.PANTS: DZINĒJS
6.1. Atļauts izmantot tikai sērijveida VAZ dzinējus ar darba tilpumu līdz 1300ccm(7.klase) vai līdz 1600ccm(8.klase)

6.2. Dzinēja kartera ventilācija - Ārpus motora drīkst uzstādīt eļļas/gaisa atdalītāju (minimālais tilpums 2 litri) atbilstoši attēlam Nr. 255-3.
Eļļai no uztvērēj tvertnes uz motoru jātek tikai gravitācijas spēka ietekmē.
6.3. Gaisa filtrs un tā korpuss – serijveida, var neizmantot
6.4. Karburators – sērijveida. Maksimālais skaits - viens. Droseļvārstu diametra precizitāte ±0,1mm . Ir atļauts atvienot un nomontēt aukstās palaišanas sistēmu , otrās kameras atvēršanas mehānisma vakumpievadu drīkst aiztāt ar mehānisko sistēmu.
6.5. Karburatora droseļvārsta pievads – standarta, tam jābūt apgādātam ar pietiekami spēcīgu atsperi piespiedu aizvēršanai pievada bojājuma gadījumā.
6.6. Ieplūdes kolektors - sērijveida, atļauta mehāniska apstrāde, atļauta kanālu mehaniska apstrāde
6.7. Izplūdes kolektors – sērijvieda, atļauta mehāniska apstrāde, atļauta kanālu mehaniska apstrāde
6.8. Izpūtējs - nav ierobežots, izputējām jābeidzas virsbūves gabarītos gala atverei jāatrodas ne dziļāk, kā 100 mm no automobiļa virsbūves sāna vai aizmugures
ar nosacījumu, ka noteiktais 103 dB(A) pie 4500 apgr./min. trokšņa līmenis, kas mērīts atbilstoši FIA trokšņa mērīšanas metodei, nav pārsniegts.
6.9. Cilindru bloks – sērijveida. Atļauta apstrāde saglabājot tā parametrus.
6.10. Cilindru bloka galva – sērijveida. Atļauta ieplūdes - izplūdes kanālu apstrāde pēc sekojošas formulas: diametra palielinājums maks. 4%.
Vārstu vadīklu materiāls nav ierobežots. Vārstu ligzdu materiāls - sērijveida.
6.11. Cilindru bloka galvas blīvējums - sērijveida.
6.12. Kloķvārpsta -VAZ sērijveida, atļauta tikai kakliņu slīpēšana remontizmēru ietvaros. Atļauta svara izlīdzināšana, ja tās izpildījums nerada aizdomas par atvieglināšanu.
6.13. Klaņi – VAZ sērijveida, atļauta to apstrāde .
6.14. Virzuļi, to gredzeni, pirksti – nav ierobežoti.
6.15. Sadales vārpsta- nav ierobežota.
6.16. Vārsti un to pievada detaļas – vārsta kāts serijveida-8,00 mm,Ieplūdes vārstu diametrs: 35.00 mm, Izplūdes vārstu diametrs: 30.50 mm jāsaglabā sērijveida. Vārstu atsperes nav ierobežotas. Rokeriem, rokeru vārpstām, to fiksācijas elementiem un atsperēm ir jāpaliek savā sērijveida izskatā neizmainītiem.
6.17. Eļļošanas sistēmas sūknis – Brīvs , bet jāsaglabā tā atrašanās vieta dzinēja eļļas karterī ar mehanisku pievadu. Dzinēja kartera vākā atļauts iemetināt starpsienas . Atļauts uzstādīt deflektorus motora eļļošanas sistēmas karterī. Eļļas radiatori un to savienojumi nav atļauti.
6.18. Aizdedzes sistēma – sērijveida korpusā.
6.19. Dzesēšanas sistēma - nav ierobežota, papildus radiatorus izvietot salonā nav atļauts. Sūknim jābūt sērijveida, tā piedziņa nav ierobežota. Radiatora ventilatori nav reglamentēti.
6.20. Dzinēja plombēšana - jābūt nodrošinātai iespējai noblombēt dzinēju starp vārstu vāku un dzinēja galvu izslēdzot jebkādu tā atvēršanas iespēju. Katru konkrēto gadījumu lemj tehniskais komisārs.
6.21. Motora stiprinājumi:
Motora stiprinājumu elastīgos elementus drīkst nomainīt ar citiem neatkarīgi no to materiāla un skaita ar nosacījumu ka motora un pārnesumu kārbas atrašanās vieta netiek izmainīta.
7.PANTS TRANSMISIJA
7.1 Pārnesumu kārba
Atļautas tikai sērijveida VAZ ātrumu pārnesumu kārbas ar 4 pārnesumiem uz priekšu.
Pārnesuma attiecībām jābūt sērijveida
Atļautas tikai 3 veidu pārnesumu kārbas :

2101 I-3,74 II-2,29 III-1,49 IV-1
2105 I-3,67 II-2,10 III-1,36 IV-1
2106 I-3,24 II-1.99 III-1,29 IV-1
7.2. Atpakaļgaita
Atpakaļgaitas pārnesumam jābūt vienmēr un pilotam jāspēj to ieslēgt, sēžot savā sēdeklī ar piesprādzētu drošības jostu sistēmu.


7.3. Spararats
Oriģinālo spararatu drīkst padarīt vieglāku, tikai noņemot materiālu, ar nosacījumu, ka oriģinālais spararats joprojām ir identificējams.
Startera zobu vainags nedrīkst atšķirties no oriģinālā.
Stiprinājuma bultskrūvju skaits un izvietojums uz spararata -sērijveida
7.4. Sajūgs
Sajūga diska izmēri standarta.
Sajūga izspiešanas mezgls -sērijveida
Piespiedējdiska ārējais diametrs drīkst būt mazāks nekā oriģinālā, bet ne lielāks.
7.5
Galvenais pārvads.
Diferenciālis – sērijveida, atļauti 4 modeļi:
2106 3,9 zobu skaits 11/43 (10 riteņa apgriezieni, 19.5 kardāna apgriezieni)
2103 4,1 zobu skaits 10/41 (10 riteņa apgriezieni 20.5 kardāna apgriezieni)
2101 4,3 zobu skaits 10/43 (10 riteņa apgriezieni 21.5 kardāna apgriezieni)
2102 4,44 zobu skaits 9/40 (10 riteņa apgriezieni 22.5 kardāna apgriezieni)
Nav atļauts izmantot ierobežotas berzes diferenciāli.

7.6. Piedziņas vārpstas
Kardāna pievads starp kārbu un diferenciāli - sērijveida.
8.PANTS BALSTIEKĀRTA
8.1 Priekšējā ritošā daļa
Savienojumu materiāls drīkst atšķirties no oriģinālā (piem., cietāki sailentbloki, alumīnijs, Uniball šarnīri utt.).
Pagriešanās punktos rotācijas ass atrašanās vietu nedrīkst pārvietot pret rotācijas ass oriģinālo atrašanās vietu.
Oriģinālajai balstiekārtas detaļai nedrīkst veikt nekādus pārveidojumus, izņemot cirkulāru rievu izveidošanu atduru uzstādīšanai, ekscentrisku bukšu griešanās bloķēšanas ierīču (iestatīšanas skrūves, tapskrūves, bultskrūves un tml.) uzstādīšanai un šarnīru stiprināšanas konisko atveru apstrādāšanu ar darbmašīnu, lai pārveidotu tās par cilindriskām atverēm, kuru diametrs atbilst oriģinālo konisko atveru lielākajam diametram.
Tas nozīmē, ka pēc balstiekārtas jaunās detaļas demontāžas iespējams uzstādīt oriģinālo balstiekārtas detaļu un ka iespējams atjaunot balstiekārtas oriģinālās detaļas darbību.
Ja savienojuma oriģinālais korpuss nav cilindrisks, atļauta korpusa apstrāde ar darbmašīnu, lai iegūtu cilindrisku formu.
Ja balstiekārtā sākotnēji bijis ievalcēts savienojums, pēc jaunā savienojuma noņemšanas jābūt iespējamai oriģinālā savienojuma ievietošanai tās korpusā.
Tomēr nav nepieciešams atjaunot balstiekārtas oriģinālās detaļas darbību
Balstiekārtas lodbalstus, kas atrodas uz apakšējā trijstūra svirām riteņa pusē drīkst brīvi mainīt ar nosacījumu, ka netiek pārveidoti stiprinājuma punkti uz sviras.
Jaunā rotācijas punkta atrašanās vietu nedrīkst pārvietot pa visām asīm attiecībā pret sākotnējo rotācijas punktu.
Stūres stiepņi, stūres savienojumi un tos savienojošās daļas – sērijveida.
Virsbūves pārveidojumi nav atļauti, bet amortizatora montāžas augšējā padziļinājumā (glāze) ir brīva ar nosacījumu ka ir saglabāta oriģināla amartizatora augšējā atrašanās vieta. Balstiekārtas daļu montāžas atveres drīkst izveidot virsbūves, rāmja vai priekšējās šķērssijas stiprināšanas vietās, ja tās ir oriģinālās daļas.
Šīm atverēm jāatrodas ne tālāk par 10 mm no oriģinālajām stiprināšanas vietām, mērot taisnā leņķī pret automobiļa šķērsasi un paralēli tai.
.
.
8.2 Aizmugurējā ritošā daļa:
Savienojumu materiāls drīkst atšķirties no oriģinālā (piem., cietāki sailentbloki, alumīnijs, Uniball šarnīri utt.).
Jaunajiem stiprinājuma un rotācijas punktiem jāatrodas oriģinālajiem stiprinājuma un rotācijas punktu vietās.
Oriģinālajai balstiekārtas detaļai nedrīkst veikt nekādus pārveidojumus, izņemot cirkulāru rievu izveidošanu atduru uzstādīšanai un ekscentrisku bukšu griešanās bloķēšanas ierīču (iestatīšanas skrūves, tapskrūves, bultskrūves un tml.) uzstādīšanai.

8.3 Oriģinālās balstiekārtas daļas drīkst pārveidot, lai padarītu iespējamu regulēšanu.
Materiāla pievienošana jāveic, izmantojot materiālu, kas kopē oriģinālās daļas formu un ir kontaktā ar to.
Nedrīkst izmainīt atsperes un amortizatora oriģinālo kombināciju un standarta stiprinājumu, kā arī oriģinālo attālumu starp ritošās daļas rotācijas asi un riteņa statnes centrālo asi.
8.4 Aizmugurējā ritošā daļa - vispārīgi:
Jebkādi citi virsbūves pārveidojumi, izņemot atļautos aizmugurējās ritošās daļas pārveidojumus, ir aizliegti.
8.5 Ģeometrija:
Ritošās daļas ģeometrija nav ierobežota oriģinālo regulēšanas iespēju robežās, kas dotas šajos noteikumos.
8.6 Stabilizatori:
Stabilizatora stienis-brīvs, to nostiprināšanas konstrukcijas nav ierobežotas, bet tiem jāpaliek oriģinālajā vietā (uz priekšu no priekšējo riteņu centru līnijas, un uz aizmuguri no aizmugurējās riteņu centru līnijas). Stabilizatoru jaunajiem stiprinājumiem nedrīkst būt nekāda cita funkcija.
Stabilizatoriem jābūt izgatavotiem no dzelzs materiāla, un tie nedrīkst būt regulējami no kabīnes.
8.7 Gramba
Grambas nav reglamentētas. Riteņa disku starplikas(gramba) stiprinājumam pie rumbas ar caurejošu tapskruvi max. biezums 25 mm. Virs 25 mm nepieciešams dalits stiprinājums. Grambas materiāls-metālisks.
8.8 Pastiprinājumi:
Balstiekārtas daļu un balstiekārtas stiprinājuma punktu pastiprināšana, pievienojot materiālu, ir atļauta ar nosacījumu, ka izmantotais materiāls kopē oriģinālās daļas formu un ir kontaktā ar to.
Balstiekārtas pastiprinājumi nedrīkst radīt dobas sekcijas un nedrīkst ļaut savienot divas atsevišķas daļas, izveidojot vienu.
8.9 Riteņu gultņi:
Riteņu gultņi sērijveida.
8.10 Sailentbloks - savienojums:
Sailentbloku, kas paredzēti rāmju un/vai siju stiprināšanai, materiāls drīkst atšķirties no oriģinālā (piem., cietāki sailentbloki, alumīnijs, neilona gredzeni), ja vien rāmja un/vai siju stāvoklis attiecībā pret virsbūvi saglabājas oriģinālais visās trīs (3) atskaites asīs.
Šāda rīcība nekādā gadījumā nedrīkst būt saistīta ar rāmja un/vai siju, virsbūves un oriģinālo stiprinājuma punktu pārveidojumiem.
Oriģinālajai balstiekārtas daļai nedrīkst veikta nekādus pārveidojumus, izņemot cirkulāru rievu izveidošanu atduru uzstādīšanai.
Tas nozīmē, ka, noņemot neierobežotās stiprinājuma daļas, var tikt uzstādītas oriģinālās stiprinājuma daļas (piemēram, oriģinālie sailentbloki) un rāmjus un/vai sijas var uzstādīt atpakaļ oriģinālajās vietās pie šasijas vai virsbūves, un tās var ieņemt oriģinālās vietas.
8.11 Balstiekārtas gājiena ierobežotājs:
Katrai balstiekārtai drīkst piestiprināt gājienu ierobežojošas jostas vai troses. Saistībā ar tām virsbūvē un balstiekārtā drīkst izveidot urbumus, kuru diametrs nepārsniedz 8,5 mm.
8.12 Spirālatsperes:
Spirālatsperes nav ierobežotas ar nosacījumu, ka tās atbilst šādiem nosacījumiem:
- To skaits ir sērijveida un ka to tips atbilst oriģinālo atsperu tipam.
- Atsperu balstu forma, izmēri un materiāls nav ierobežots.
- Atsperu balstus var izveidot regulējamus, ,ja regulējamā daļa ir balsta daļa un atšķirama no citām oriģinālajām balstiekārtas un šasijas daļām (to iespējams noņemt). tās stiprinājuma vieta –sērijveida
8.13 Lokšņu atsperes:
Garums, platums, biezums un vertikālais izliekums nav reglamentēts, jāsaglabā oriģinālās stiprinājuma vietas.
8.14 Citi nosacījumi:
Atļautas daļas, kas novērš atsperu pārvietošanos attiecībā pret to stiprināšanas punktiem.
8.15 Amortizatori
Nav ierobežoti ar nosacījumu, ka to skaits, tips (teleskopiskie), darbības princips (hidrauliskie) un stiprinājuma punkti saglabājas.
Ar gāzi pildīti amortizatori tiks uzskatīti par hidrauliskajiem amortizatoriem.
Amortizatoru tvertnes nav atļautas.
8.16 Pastiprinājumi
Konkrētās ass balstiekārtas stiprinājuma punktos pie virsbūves vai šasijas drīkst uzstādīt pastiprinājuma stieņus katrā automobiļa garenass pusē.
Attālums starp balstiekārtas stiprināšanas punktu un stieņa stiprināšanas punktu nedrīkst būt lielāks par 100 mm, ja vien stienis nav šķērsstienis, kuram veikta homologācija ar drošības karkasu.
Augšējo šķērstatņu montāžas gredzenus drīkst piemetināt virsbūvei.


9.PANTS RITEŅI UN RIEPAS
9.1 Nokomplektēts ritenis
Riepas izmērs ............ R13, tips-koplietošanas ceļu riepa,atbilstoši MK noteikumiem ..... Marku skatīt sacensību gada nolikumā.
Protektoru mehāniska apstrāde ir aizliegta..Lēmumu par atbilstību pieņem sacensību tehniskais komisārs.

Maksimālie riteņu izmēri (diski + atloki) ir 7 x 13”, un to masa nedrīkst būt mazāka par 5 kg.
Riteņa diska ārējās un iekšējās malas līmenī izmērītajiem diametriem jābūt identiskiem ar pielaidi +/-1,5 mm.
Citādos aspektos riteņi nav ierobežoti ar nosacījumu, ka tie izgatavoti no metāla un ir viengabala.
Riteņu stiprināšanas bultskrūves drīkst aizstāt ar stiprināšanas tapskrūvēm un uzgriežņiem ar nosacījumu, ka stiprināšanas punktu skaits un vītņoto daļu diametri saglabājas nemainīti.
Tapskrūves un to uzgriežņi nedrīkst izvizīties tālāk par riteņa diska ārējā loka gabarītiem.
Nokomplektēta riteņa augšējai daļai (atloks + disks +riepa), atrodoties vertikāli uz riteņa rumbas tās centrā, jābūt virsbūves nosegtais, mērot vertikāli.
Putu vai jebkāda citāda sistēma, kas ļauj automobilim pārvietoties bez gaisa riepās, ir aizliegta.
Visas spiediena regulēšanas sistēmas ir aizliegtas.
9.2 Rezerves ritenis
Automobilī aizliegts vest rezerves riteni.
10.PANTS KLĪRENSS
Neviena automobiļa daļa, izņemot diskus un riepas, nedrīkst skarties pie zemes, kad gaiss izlaists no visām vienā automobiļa pusē esošām riepām.
Lai to pārbaudītu, tiek izņemti visu vienā automobiļa pusē esošo riepu gaisa ventiļi.
Šis tests jāveic uz līdzenas virsmas.
11.PANTS BREMZES

11.1. Priekšējo un aizmugurējo bremžu suporti un bremžu disku maksimālais izmērs sērijveida konkrētā modeļa.
Atļauta bremžu disku apstrāde - darba virsmas izlīdzināšanai, ventilācijas un pašattīrīšanās īpašību uzlabošanai.
Oriģinālo stāvbremzies sistēmu var pārvietot.
Ja automobilis oriģinālajā versijā bijis aprīkots ar bremžu vakuma pastiprinātāju, šo ierīci drīkst atvienot vai demontēt.
Bremžu galvenais cilindrs un/vai pedāļu kārba ir sērijveida.
Bremzēšanas spēku sadalījuma regulēšanu starp priekšējo un aizmugurējo tiltu pilots drīkst veikt tikai:
- nepastarpināti iedarbojoties uz proporcionālu vārstu, kurā aizmugurējā kontūra ieejas spiedienu regulē iepriekš noslogota atspere, ko iespējams regulēt, izmantojot manuālu savienojumu sistēmu (principu skatīt attēlā 263-9).









Visas citas sistēmas ir aizliegtas, ieskaitot inerces mehānisko sistēmu.
Bremžu cauruļvadus drīkst aizstāt ar aviācijas kvalitātes bremžu cauruļvadiem, to atrašanās vietas nav reglamentētas ar nosacījumu, ka tiek ievēroti J pielikuma 253. -3. punkta nosacījumi. Atļauta bremžu disku apstrāde - darba virsmas izlīdzināšanai.
Minimālais diska biezums 7.00 mm.Oriģinālo stāvbremzies sistēmu var pārvietot un demontēt.

Disku aizsargplāksnes drīkst demontēt vai izmainīt to formu.
12.PANTS: VIRSBŪVE
12.1 Ārpuse
Atļauti tikai tādi aerodinamiskie elementi,:
- priekšējais spoilers
- riteņu arku paplatinājumi ievērojot sekojošas robežas















Riteņu dekoratīvie pārsegi jādemontē.
Priekšējie spārni sērijveida.
Drīkst noņemt skaņas izolācijas materiālus un pretkorozijas aizsardzības materiālus.
Jādemontē ārējie dekoratīvie moldingi.
Virsbūvi aizliegts atvieglināt ( noņemot metālu - urbjot, griežot ut.ml.) nesošās konstrukcijas , izņemot vietas, kas saistītas ar drošības karkasa un citu sistēmu uzstādīšanu.Ja izmantota virsbūve ar jumta lūku, lūkas atvere jāaizmetina, izmantojot tērauda plāksni, ne plānāku par jumta materiālu ar maksimālo attālumu starp metinājuma punktiem (vietām) 30 mm.
Durvis sērijveida, aizliegts izmantot cita materiāla durvis.
Automašīnas priekšā un aizmugurē jāaprīko ar vilkšanas cilpām. Tām jābūt labi redzamām vai norādītām ar simbolu (bultiņa) dzeltenā, sarkanā vai oranžā krāsā. Vilkšanas āķi nedrīkst izvirzīties ārpus automašīnas gabarītiem.
Dzesējošā gaisa pievadīšanai drīkst izmantot oriģinālās atveres virsbūvē.
Oriģinālās atveres tiek definētas kā esošas atveres virsbūvē, kuras ir vaļējas vai daļēji, vai pilnīgi nosegtas ar noņemamām daļām (piem., miglas lukturi, pārsegi, ventilācijas režģi, dekoratīvie režģi utt.).
Lai padarītu iespējamu dzesēšanas gaisa piekļuvi, noņemamās daļas drīkst noņemt vai atvērt ar nosacījumu, ka oriģinālās daļas ārējais izskats nemainās.
Gaisa kanālu stiprinājumi pie oriģinālajām atverēm nav reglamentēti ar nosacījumu, ka atveres netiek pārveidotas.
Ja automobilim nav oriģinālo atveru, priekšējā buferī atļauts izveidot divas (2) apaļas atveres, kuru diametrs nepārsniedz 100 mm.
Virsbūves apakšdaļas aizsargu uzstādīšana nav atļauta.
Pneimatiski domkrati nav atļauti, bet ja tādi ir tie ir jādemontē. Atļauts saglabāt to stiprinājumu kronšteinus un tiem paredzētās atveres virsbūvē.
Saspiestā gaisa padeves savienojums jādemontē.
Pilota pusē jābūt vismaz vienai strādājošai stikla slotiņai.
Automobiļiem obligāti jābūt salona atpakaļskata spogulim. Automobīlim jābūt aprīkotam ar atpakaļskata spoguļiem kreisajā un labajā pusē, to forma nav reglamentēta, bet katra spoguļa atstarojošajai virsmai jābūt bez izteiktiem defektiem ar vismaz 90 cm2 laukumu, kurā jāievietojas kvadrātam ar malas garumu 6 cm.
Neizmantotus papildaprīkojuma balsteņus (piem., rezerves riteņa, termovairoga utt.), kas atrodas uz šasijas/virsbūves, drīkst demontēt.
Vējstiklam obligāti jābūt vairākslāņu (Triplex tipa).
Sānu un aizmugurējais stikls, kā arī atpakaļskata spoguļi jāpārklāj ar caurspīdīgu, bezkrāsainu drošības plēvi, kuras biezums nepārsniedz 100 mikronus, lai novērstu stikla lausku šķīšanu sadursmes gadījumā.
Tie var būt sērijveidā tonēti, bet aizliegta stiklu papildus aptumšošana.
12.2 Kabīne
Pasažiera sēdeklis un pakaļējais(-ie) sēdeklis(-ļi) jādemontē.
Obligāti jādemontē visu izolējošo un skaņas izolācijas materiālus, kā arī oriģinālās drošības jostas un paklājus.
Drīkst demontēt priekšējo durvju apdares paneļus.
Tie var būt oriģinālie vai izgatavoti no vismaz 0,5 mm biezas metāla loksnes, no vismaz 1 mm biezas oglekļa šķiedras vai vismaz 2 mm bieza cita cieta un nedegoša materiāla.
Paneļiem pilnībā jānosedz durvis, to rokturi, slēdzenes un stiklu pacelšanas mehānismi.
Elektriskos pacelšanas mehānismus atļauts aizstāt ar manuāliem.
Pakaļējo stiklu pacēlāji nav reglamentēti.
Papildaprīkojums, kas neatstāj ietekmi uz automobiļa uzvedību, tāds kas padara automobiļa interjeru estētiskāku vai komfortablāku (apgaismojums, apsilde, radio utt.) ir atļauts ar nosacījumu, ka tas nekādā mērā, pat pastarpināti neiespaido motora, stūres iekārtas, transmisijas, bremžu vai stabilitātes uz ceļa raksturlielumus.
Oriģinālās apsildes iekārtas drīkst aizstāt ar citām.
Iekšējās apsildes ierīces ūdens pieplūdi nedrīkst bloķēt
Tikai neizmantotus balsteņus, kas atrodas uz grīdas, drīkst demontēt.
Visām vadības ierīcēm jābūt izgatavotāja piegādātām.
Tās drīkst pielāgot, lai atvieglotu to lietošanu vai piekļuvi tām; piemēram, pievienot pagarinātāju stāvbremzes svirai vai paplašināt bremžu pedāli.
Šādas daļas ir atļautas:
Skaņas signāls nav reglamentēts;
Sēdekļu pārvalki, ieskaitot tādus, kas rada kausveida sēdekli, nav reglamentēti;
Stūres rats nav reglamentēts, bet tam jābūt noslēgtam. Pretaizdzīšanas sistēmas slēgmehānismu jāpadara nefunkcionējošu.
12.3 Mēraparātu panelis
Apdares paneļus, kas atrodas zemāk par mērinstrumentu paneli un nav tā sastāvdaļas, drīkst demontēt.
Atļauts demontēt daļu centrālās konsoles, kas nesatur ne apsildi, ne instrumentus (skatīt attēlu 255-7).
Mērinstrumenti nav reglamentēti. Tomēr to instalācija nedrīkst saturēt nekādu risku.
Standarta slēdžus drīkst aizstāt ar citādas konstrukcijas slēdžiem un izvietot citur mērinstrumentu panelī vai centrālajā konsolē. Jebkādas atveres, kas saistītas ar šādiem pārveidojumiem, ir jānosedz.
12.4 Bagāžas un motora nodalījums
Drīkst demontēt bagāžas nodalījuma skaņas izolācijas un apdares materiālus. Drīkst demontēt motora pārsega skaņas izolācijas materiālu un ap motoru esošos dekoratīvos materiālus.
Nav atļauts uzstādīt uz motora pārsega nekāda veida aerodinamiskās ventilācijas palīgierīces.
Neizmantotus akumulatoru baterijas un rezerves riteņa balsteņus drīkst demontēt.
Motora nodalījuma apakšējo aptecētāju (aizsargu)drīkst pastiprināt, demontēt vai pārveidot apgriežot.
13.PANTS: ELEKTROIEKĀRTA
13.1 Galvenais masas slēdzis.
Galvenajam masas slēdzim jāpārtrauc visas elektriskās ķēdes (akumulatora, ģeneratora vai dinamo, gaismas, skaņas signālu, elektrisko vadības ierīču utt.) un motora darbība.
Tam jābūt dzirksteļdrošam modelim un pieejamam no vieglās automašīnas iekšpuses un ārpuses.
Slēgtu automašīnu ārpusē slēdža iedarbināšanas sistēmai jāatrodas vējstikla stiprinājuma zemākajā daļā.
Tas jāapzīmē ar sarkanu dzirksteli zilā trijstūrī ar baltu malu; trijstūra pamatnei jābūt vismaz 12 cm garai.
Prasība pēc ārpusē esošas slēdža iedarbināšanas sistēmas attiecas tikai uz slēgtām automašīnām.
13.2 Vadi
Motora vadu kūlis nav reglamentēts.
Citi elektrības vadu kūļi nav reglamentēti ar nosacījumu, ka tie atbilst šādiem nosacījumiem.
13.3 Akumulatoru baterija
Akumulatoru baterijas(-u) marka un ietilpība nav reglamentēta.
Jebkurā brīdī jābūt iespējai iedarbināt motoru, izmantojot automobilī esošo akumulatoru bateriju.
Katrai akumulatoru baterijai jābūt droši nostiprinātai un nosegtai, lai izslēgtu īssavienojumu vai noplūdi.
Jāsaglabā automobiļa izgatavotāja paredzētais akumulatoru bateriju skaits.
Ja akumulatoru baterija jānostiprina vietā, kas atšķiras no oriģinālās, tā jānostiprina pie virsbūves, izmantojot metāla pamatni un divas metāla skavas ar izolējošu pārklājumu, kuras stiprinās pie grīdas ar bultskrūvēm un uzgriežņiem.
Šo skavu piestiprināšanai jāizmanto vismaz 10 mm bultskrūves un zem katras bultskrūves vismaz 3 mm biezas starplikas ar laukumu vismaz 20 cm2 virsbūves metāla pretējā pusē.
Akumulatoru baterijai jābūt nosegtai ar sūcesdrošu plastmasas kasti, kas stiprinās neatkarīgi no akumulatoru baterijas.
Tās novietojums nav reglamentēts; tomēr kabīnē to drīkst novietot tikai aiz priekšējiem sēdekļiem. Tādā gadījumā aizsargkastei jāsatur gaisa ieplūdes atveri un izplūdes atveri, kas izvada gaisu ārpus kabīnes (skatīt attēlus 255-10 un 255-11).
Ja kabīnē esošā akumulatoru baterija ir sausā baterija, tai jābūt elektriski aizsargātai ar vāku, kas to pilnībā nosedz.
Jebkāda enerģiju atjaunojoša sistēma, ko nenodrošina motora darbība, ir aizliegta.



13.4 Ģenerators
Drīkst uzstādīt jaudīgāku sērijveida ģeneratoru.
Piedziņas skriemeli un siksnu drīkst nomainīt ar citu.
13.5 Apgaismošana
Jāsaglabā oriģinālā apgaismošanas sistēma, tai jābūt funkcionējošais visu sacensību laiku izņemot pagriezienu rādītājus, un tālās gaismas.
Galveno lukturu augšējās un apakšējās šķautnes drīkst aizklāt ar līmlentu.
Tomēr vismaz 4 cm platai joslai, kas sakrīt ar plakni, kura paralēla automobiļa šķērsasij, un ir simetriska pret spuldzes centru, jāpaliek brīvai visā galvenā luktura platumā.
Miglas lukturu obligāti jādemontē.
Atveres drīkst izmantot saskaņā ar 13.1 panta nosacījumiem.
Ja tas netiek darīts, atveres hermētiski jānoslēdz.
Atpakaļgaitas lukturi drīkst uzstādīt ar nosacījumu, ka tas ieslēdzas tikai tad, kad tiek ieslēgts atpakaļgaitas pārnesums, un ka tiek ievēroti attiecīgi likumi.

13.6 Drošinātāji
Elektriskās ķēdes drīkst papildināt ar drošinātājiem.
Drošinātāju kasti drīkst demontēt vai pārcelt uz citu vietu.




14.PANTS: BAROŠANAS SISTĒMA

14.1. Barošanas sistēma Nav ierobežota.
Atļauts izmantot tikai brīvā tirdzniecībā pieejamu degvielu.
14.2 Degvielas tvertne
Nav atļauta oriģinālā degvielas tvertni.
Atļauts uzstādīt FT3 1999, FT3.5 vai FT5 degvielas tvertnes, kas atbilst FIA J – 253.- 14. panta specifikācijām.
Ieteicams FT3 1999, FT3.5 vai FT5 degvielas tvertnes piepildīt ar MIL-B-83054 vai D-Stop tipa drošības putām.
Uzstādītajām degvielas tvertnēm jāatrodas bagāžas nodalījumā starp aizmugurējām riteņa arkām ,ne tuvāk par 30 cm no aizmugurējā panelis, neizmainot virsbūves nesošās konstrukcijas.
Degvielas tvertne ir atļauts izgatavot no min. 3 mm (alumīnijs,tērauds) bieza materiāla,kas nosegts ar hermētisku konteineru.
Nosegtajam konteineram jābūt papildus ventilācijai no tvertes uz āru.
Uzpildes atveru atrašanās vieta nav reglamentēta, izņemot logu paneļus, un tās nedrīkst izvirzīties ārpus virsbūves perimetra.
Degvielas tvertņu kopējais tilpums nedrīkst pārsniegt 40 litrus.
Visos gadījumos starp kabīni un bagāžas nodalījumu jābūt ugunsdrošai un šķidrumdrošai starpsienai.
Atveri, kas paliek pēc oriģinālās degvielas tvertnes demontāžas, drīkst nosegt ar paneli, kuram ir tādi paši izmēri kā degvielas tvertnes atverei.
14.3 Benzīna cauruļvadi
Benzīna cauruļvadu uzstādīšana nav reglamentēta ar nosacījumu, ka tiek izpildīti J pielikuma 253-3.apakšpunkta nosacījumi.
14.4 Benzīna sūkņi
Nav ierobežoti

15. AUTOMOBIĻU KOPSKATS
Automobilim jābūt bez izteiktiem vizuāliem un konstruktīviem defektiem (rūsa, stipri deformētas virsbūves daļas, stipri saplaisājuši stikli tiešās redzamības zonā utml.), kuri var jebkādā veidā ietekmēt sacensību drošību vai radīt negatīvu iespaidu par tām.
Automobiļa krāsojumam ierobežojumu nav, izņemot sacensību Nolikumā minētās prasības.
Katram automobilim jābūt apgādātam ar starta numuriem un sacīkšu Nolikumā reglamentētajiem uzrakstiem (reklāmu), ko nodrošina Organizators.
Durvju, motora pārsega, spārnu utt. saskares vietas ar virsbūvi aizlīmēt nav atļauts.

16.PANTS: NOBEIGUMS
Tehniskajos noteikumos var tikt ieviesti papildinājumi vai precizējumi neskaidrām situācijām, kurus rakstiski apstiprina LAF Šosejas komisijas divas nedēļas pirms to stāšanās spēkā. Braucēja pienākums ir pierādīt automobiļa atbilstību šiem noteikumiem.
Par neskaidriem jautājumiem tiek rekomendēts konsultēties LAF Šosejas komisijā.
17.PANTS: VALODA
Domstarpību gadījumā noteicošā ir šo noteikumu versija Latviešu valodā.
 
User avatar
girts.bricis
Vazists
Posts: 361
Joined: 13 Dec 2010, 17:45

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

24 Jan 2011, 18:59

nez kapē šis pagāsgad nebija, bet raxtīts, ka ielikts 2010 gada 13. 14. septembrī.
Cietais rieksts Image

What dya mean it doesn't fit? Gimme the big F@#! *!# hammer and the torches from my bench!!

ĢIRTS divi astoņi astoņi nulle viens seši pieci viens
 
Pēteris
Vazists
Posts: 163
Joined: 07 Jul 2008, 17:30

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

07 Feb 2011, 20:31

Cerams ka šogad būs vairāk dalībnieki... par noteikumiem-patīk ka daudz kas ir atstāts sērijveida, arī spārni un durvis un transmisija. Starpcitu, kura kārba un reduktors priekš standarta ir tas optimālākais variants priekš biķerniekiem?
 
klievis
Vazists
Posts: 535
Joined: 10 Jan 2009, 10:29

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

07 Feb 2011, 23:02

ļoti labi tehnniskie noteikumi...varēja vēl max kompresiju iekļaut-tad vispār būtu labi;)
 
plaza
Vazists
Posts: 420
Joined: 12 Apr 2009, 11:50

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

07 Feb 2011, 23:20

ļoti labi tehnniskie noteikumi...varēja vēl max kompresiju iekļaut-tad vispār būtu labi;)
Tātad tā kompresija ir atļauta brīvi , tikai kārtējo reizi stulbeņi kas dok rakstīja par jaunu to nopublicēja ar kļūdām ,jo reāli kompresiju nav iespējams izmērīt tad priekš kam tādu ciparu vajag vispār minēt. Tajā šos komisijā sēž bezsmadzeņu aborigēni, kas nespēj pat dokumentu normāli pārdukāt no jauna, bet gan vecajā ceic labojumus un tad paliek arī daudz kas neizmainīts.
http://www.race-parts.eu Sporta rezerves daļas VAZ a/m
 
klievis
Vazists
Posts: 535
Joined: 10 Jan 2009, 10:29

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

07 Feb 2011, 23:47

kapēc Tu plaza domā kad nevar kompresiju nomērīt?
es gan tā parlasiju tos noteikumus man liekas kad ok! ko Tu tur tādu ačgārnu saskati -pastāsti -jo es nevēlos uzkāpt uz grābekļa:)
 
User avatar
girts.bricis
Vazists
Posts: 361
Joined: 13 Dec 2010, 17:45

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

20 Mar 2011, 18:26

kapēc Tu plaza domā kad nevar kompresiju nomērīt?
es gan tā parlasiju tos noteikumus man liekas kad ok! ko Tu tur tādu ačgārnu saskati -pastāsti -jo es nevēlos uzkāpt uz grābekļa:)

2.PANTS: SĒDEKĻU SKAITS
Automobiļos jābūt vismaz četrām vietām saskaņā ar Tūrisma automobiļiem (A grupas) noteiktajiem izmēriem.

12.2 Kabīne
Pasažiera sēdeklis un pakaļējais(-ie) sēdeklis(-ļi) jādemontē.

par 2 pantu-ja tas ir domāts ka jāpiedalās mašīnai kurai ir no rūpnīcas ir 4 vietas(nevis ka jābūt 4 sēdekļiem iekšā), tad kas par na***? kuram vazam (no tiem ar kuriem ir atļauts piedalīties )nav 4 vietas?
Cietais rieksts Image

What dya mean it doesn't fit? Gimme the big F@#! *!# hammer and the torches from my bench!!

ĢIRTS divi astoņi astoņi nulle viens seši pieci viens
 
Pēteris
Vazists
Posts: 163
Joined: 07 Jul 2008, 17:30

Re: Ar Vaz Dzintara volga pasākumā !

20 Mar 2011, 21:37

ja nemaldos,tad šis punkts varētu būt izņemts no citas ieskaites klases,iespējams no nacionālās klases,bet par šo punktu nevajag uztraukties,kur nu vēl rakstīt šeit...
ja ir kāds jautājums,tad tu droši vari rakstīt man,jo esmu diezgan kārtīgi viņus izstudējis ;)

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests