Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
User avatar
Bezmiegs
Vazists
Topic Author
Posts: 42
Joined: 25 Apr 2011, 19:55

1,5 dzinēja atsvaidzināšana

16 Nov 2011, 23:53

Sveiki!
Tātad, ir žigulīts, iekšā 1,5 motors no 2103. Bet jaudas šķiet nedaudz par maz.
Ir doma drīzumā pārlasīt visu motoru, nedaudz pieslīpēt galvu, kā arī nograuzt no bloka augšas nost kādu mm.
Pirmais jautājums, cik daudz drīkst slīpēt nost no tā bloka augšas?
Tālāk, ko man darīt ar galvu? Virsū ir orģinālā galva ar 21011 kodu, bet mājās mētājas viena diezgan pasvaiga 2101 galva. Kura būtu labāka šim motoram?
Un vēl jautājums par eļļas sūkni, lasīju forumus, bet tā arī gudrs netiku. Kā lai palielina tam eļļas sūknim ražību?
Pagaidām laikam viss, 5dien sākšu jaukt, gan jau radīsies vēl 101 jautājums.
...bet zilu žiguļu jau nav. :D
 
User avatar
Bezmiegs
Vazists
Topic Author
Posts: 42
Joined: 25 Apr 2011, 19:55

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

16 Nov 2011, 23:55

P.s. dzinējs domāts vairāk vai mazāk lauku gonkām. :brauc:
...bet zilu žiguļu jau nav. :D
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

17 Nov 2011, 10:45

UNREAD_POST
Tātad, ir žigulīts, iekšā 1,5 motors no 2103. Bet jaudas šķiet nedaudz par maz.
Ir doma drīzumā pārlasīt visu motoru, nedaudz pieslīpēt galvu, kā arī nograuzt no bloka augšas nost kādu mm.
Pirmais jautājums, cik daudz drīkst slīpēt nost no tā bloka augšas?
=================================
Principā nomēri "ņedohodu" virzulim līdz bloka augšējai virsmai un slīpē nost, līdz virzuļa galva ir līdz ar bloka virsmu.

Tālāk, ko man darīt ar galvu? Virsū ir orģinālā galva ar 21011 kodu, bet mājās mētājas viena diezgan pasvaiga 2101 galva. Kura būtu labāka šim motoram?
==============================
Sākotnēji lika galvas ar kodu 2101, vēlāk visiem modeļiem sāka likt unificēto 21011, ar drusku lielāku tilpumu, jādomā, ka
nav vajadzības mainīt, ja ņem nost no bloka. Ir vēl galvas ar "rāmīti", kur 21011-xxxxxxx ir apkārt rāmītis, tām tilpums ir
kā 2101 galvai.

Un vēl jautājums par eļļas sūkni, lasīju forumus, bet tā arī gudrs netiku. Kā lai palielina tam eļļas sūknim ražību?
==============================
Ražību vienkārši palielināt nevar, var vienīgi pieslīpēt korpusu, lai samazinātu spraugas zobratu galos + pieslīpēt redukcijas
vārstu un palikt "šaibīti" zem atsperes, parasti ~1.00 mm biezu vai drusku vairāk. Ražībai jau ir nopietnāki paņēmieni! Normāli ar VAZmotora sūkņa ražību pilnīgi pietiek arī tīrasiņu sacīkšu motoram.
 
plaza
Vazists
Posts: 420
Joined: 12 Apr 2009, 11:50

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

21 Nov 2011, 12:03

UNREAD_POST
Tātad, ir žigulīts, iekšā 1,5 motors no 2103. Bet jaudas šķiet nedaudz par maz.
Ir doma drīzumā pārlasīt visu motoru, nedaudz pieslīpēt galvu, kā arī nograuzt no bloka augšas nost kādu mm.
Pirmais jautājums, cik daudz drīkst slīpēt nost no tā bloka augšas?
=================================
Principā nomēri "ņedohodu" virzulim līdz bloka augšējai virsmai un slīpē nost, līdz virzuļa galva ir līdz ar bloka virsmu.

Tālāk, ko man darīt ar galvu? Virsū ir orģinālā galva ar 21011 kodu, bet mājās mētājas viena diezgan pasvaiga 2101 galva. Kura būtu labāka šim motoram?
==============================
Sākotnēji lika galvas ar kodu 2101, vēlāk visiem modeļiem sāka likt unificēto 21011, ar drusku lielāku tilpumu, jādomā, ka
nav vajadzības mainīt, ja ņem nost no bloka. Ir vēl galvas ar "rāmīti", kur 21011-xxxxxxx ir apkārt rāmītis, tām tilpums ir
kā 2101 galvai.

Un vēl jautājums par eļļas sūkni, lasīju forumus, bet tā arī gudrs netiku. Kā lai palielina tam eļļas sūknim ražību?
==============================
Ražību vienkārši palielināt nevar, var vienīgi pieslīpēt korpusu, lai samazinātu spraugas zobratu galos + pieslīpēt redukcijas
vārstu un palikt "šaibīti" zem atsperes, parasti ~1.00 mm biezu vai drusku vairāk. Ražībai jau ir nopietnāki paņēmieni! Normāli ar VAZmotora sūkņa ražību pilnīgi pietiek arī tīrasiņu sacīkšu motoram.
Nu kā nu nevar pacelt ražību :lol: Metinam pārplūdes vārsta caurumu ciet un ražība būs super :angel: var arī palikt dažas sveces paplāksne zem atsperes un paskatīties lai vārsts labi pieguļ . Ielejam piemēram 10W60 eļļu un viss notiekas un tu Ruu gribi teikt ka ražība nebūs lielāka. Gribam vēl ko labāku tad varam saslīpēt, tikai ziemā sagatavojiet eļļas filtrus :D
2 mm no bloka nost noslīpējam :D ar standarta sadales vārpstu un standarta sadalītāju -- gatavojam jaunu virzuļu komplektu :lol:
http://www.race-parts.eu Sporta rezerves daļas VAZ a/m
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

23 Nov 2011, 08:20

Nu kā nu nevar pacelt ražību :lol: Metinam pārplūdes vārsta caurumu ciet un ražība būs super :angel: var arī palikt dažas sveces paplāksne zem atsperes un paskatīties lai vārsts labi pieguļ . Ielejam piemēram 10W60 eļļu un viss notiekas un tu Ruu gribi teikt ka ražība nebūs lielāka. Gribam vēl ko labāku tad varam saslīpēt, tikai ziemā sagatavojiet eļļas filtrus :D
---------------------------------------------
Principā tā var pacelt spiedienu noteiktās robežās.Sūkņa ražību konkrētos apgriezienos nosaka zobratu zobu "ietvertais"
eļļas daudzums. Kaut bezjēgā kāpināt spiedienu arī nav īpašas jēgas. Ar ražību savulaik spēlējās VAZ sporta auto būvētāji,
reālu sūkni ar lielāku ražību bija sakonstruējis tāds sacīkšu braucējs Boriss Kotello. Tomēr niknākie viņa veidotie sacīkšu
dzinēji jau bija ar "sauso karteri".HVZ, manā praksē allaž ir pieticis ar max 3 atmosfēru spiedienu, bet stabilu, žmiegt no
sūkņa laukā 4 - 5 atm nav bijis nepieciešams.
 
User avatar
Bezmiegs
Vazists
Topic Author
Posts: 42
Joined: 25 Apr 2011, 19:55

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

11 Dec 2011, 02:04

Paldies par info!
Esmu jau nedaudz sācis būvēties, tikai gaidu, kad būs vairāk laika, lai var pa riktīgam ķerties klāt.
Nu, cik sapratu no teiktā,tad bloku labāk neaiztikt :D
Esmu jau sadabūjis 2101galvu, bet ir nelielas problēmas. Konkrētak, ar vārstiem. Vārstus vēl neesmu izņēmis ārā. Mēģinot viņus iespiest iekšā, kādi 4 vai 5 vārsti vienkārši nekustas, tb. nav iespiežami uz iekšu. Savukārt pārējos 3 var iespiest iekšā normāli. Kas pie tā varētu būt vainīgs? Nevarētu būt vārsti salocīti?
Un kā vispār dabūt vārstus ārā? Obligāti jāpērk instruments, vai arī var izlīdzēties ar garāžā atrodamām lietām?
Tālāk, kas varētu būt vainīgs pie tā, ka motors tukšgaitā raustās? Karburators itkā nolikts tā kā vajag, aizdedzi varu grozīt cik gribu, labāk nepaliek.
P.s. bezkontaktu aizdedze.
...bet zilu žiguļu jau nav. :D
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

11 Dec 2011, 11:12

Esmu jau nedaudz sācis būvēties, tikai gaidu, kad būs vairāk laika, lai var pa riktīgam ķerties klāt.
Nu, cik sapratu no teiktā,tad bloku labāk neaiztikt :D
=========================
Kāpēc ne, to ''ņedohodu", ko virzuļi neaiziet līdz bloka augšas plaknei, var ņemt nost, nebūs jāņem
nost no galvas.

Esmu jau sadabūjis 2101galvu, bet ir nelielas problēmas. Konkrētak, ar vārstiem. Vārstus vēl neesmu izņēmis ārā. Mēģinot viņus iespiest iekšā, kādi 4 vai 5 vārsti vienkārši nekustas, tb. nav iespiežami uz iekšu. Savukārt pārējos 3 var iespiest iekšā normāli. Kas pie tā varētu būt vainīgs? Nevarētu būt vārsti salocīti?
Un kā vispār dabūt vārstus ārā? Obligāti jāpērk instruments, vai arī var izlīdzēties ar garāžā atrodamām lietām?
===========================
Hmm, vārstu atsperes jau ir nost? Resp. vai "plikus" vārstus nevar dabūt laukā? Papriekš vajag noņemt atsperes,
tad jāskatās, kāpēc , teiksim , grūti nāk laukā - pie vainas uzdegums vai kas cits. Locās vārsti parasti jau zem
vadīklas, tas it kā izņemšanu neapgrūtina ... Dabūt atsperes nost var arī bez specuzpariktes - uzliek uz "šķīvīša"
metāla caurulīti un uzsit ar āmuru - "suhari" izlec laukā un paliek caurulītē, kurā savukārt jāiebāž lupatiņa vai
gabaliņš porolona, lai suhari neaiziet pa gaisu. Salikšanai gan vajadzēs jebkādas konstrukcijas atsperu saspiedēju ...

Tālāk, kas varētu būt vainīgs pie tā, ka motors tukšgaitā raustās? Karburators itkā nolikts tā kā vajag, aizdedzi varu grozīt cik gribu, labāk nepaliek.
P.s. bezkontaktu aizdedze.
==========================
Parasti jau sāk ar aizdedzes svecēm, seko vadi, ja tas nelīdz, pieļauju, ka jātīra tukšgaitas sistēma karburatorā (ar
to ir visērtāk sākt vispār) - izskrūvē tukšgaitas sistēmas elektrovārstu karburatora sānos, izņem no tā dīzi, provē
iztīrīt to un izpūst kanālus pa vārsta skrūvējamo caurumu... Ja nelīdz, jāķeras pie elektrības :)
 
User avatar
Bezmiegs
Vazists
Topic Author
Posts: 42
Joined: 25 Apr 2011, 19:55

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

11 Dec 2011, 21:35

Nu labi, par to bloku vēl padomāšu.
Vārstu atsperes vēl virsū.
Hmm, itkā jau mēģināju pēc šis metodes, bet suhari kā nenāk tā nenāk ārā.
...bet zilu žiguļu jau nav. :D
 
User avatar
homers
Vazists
Posts: 328
Joined: 30 Mar 2009, 22:25
Location: Liepājas rajons

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

11 Dec 2011, 22:29

Pa visam vienkāršs štrums ar kuru jaucam un stellējam.
Image
Uzsist vajadzēs tā pat, pirms lieto šito.
 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: 1,5 dzinēja atsvaidzināšana

11 Dec 2011, 22:36

Nu labi, par to bloku vēl padomāšu.
Vārstu atsperes vēl virsū.
Hmm, itkā jau mēģināju pēc šis metodes, bet suhari kā nenāk tā nenāk ārā.
Vajag ar asu sitienu!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests