kopikas
ok vel tads jautajums ari es neemsu tos vaz motorus skruvejis gadu demsitus tapeec vai visiem klasikas dzineaajiem 82mm ieskaitot naak presetaas caulas vAI arī tās nāca tikai pirmajiem modeļiem kā 2101 un 2103?
liekas jau ka visiem nez varbut kludos.
=======================
Tādi dzinēji (2101) bija tikai neliela daļa pirmajos pāris gados: kamēr čugunlietuvi palaida ar
pilnu jaudu, daļu motorbloku piegādāja no Itālijas. Pēc itāļu tehnoloģijas cilindru augšdaļā,
tieši gredzenu darba zonā, bija iepresētas cietsakausējuma čuguna čaulas, kuras praktiski
vispār nedila. Bet šādu cilindru bloku bija maz, no ārpuses tie nebija atšķirami, un apjausma,
ka viņa auto tāds ir, īpašniekam radās tikai tad, kad kaut kādu iemeslu dēļ nācās "drāzt"
bloku uz remontizmēru (tolaik 0.2) - vīri, kuri izvirpoja blokus, spļaudījās un piesauca visas
iespējamās mātes, jo parastie "pobedīta" griežņi to čaulas materiālu "neņēma". Tad parasti
mainīja vai nu bloku, vai visu motoru - pirmajos gados 2101 dzinējs galīgi nebija deficīts,
atšķirībā no citiem, brīvi bija nopērkams Kirova (tagad Elizabetes) ielas autoveikalā, un maksāja,
ja pareizi atminu, ~900 rubļu...