Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
User avatar
Micuks
Vazists
Topic Author
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

27 Jul 2014, 22:15

Vairākus gadus bija plānots kādu žiguļa motoru izmantot stendam, lai var remontēt, regulēt un dabiskos apstākļos pārbaudīt karburātorus, degvielas sūkņus, ģenerātorus un citas ierīces. Piemēram, degvielas sūknim izmērīt spiedienu darba apstākļos, kad tas ir sakarsis no dzinēja.
Tāpat arī, lai var paeksperimentēt, uztādīt kompresoru, turbīnu, paspēlēties ar iešprici un citas interesantas lietas.

Beidzot plāns sāk piepildīties, diemžēl vai par laimi iepriekš sportam paredzēto VAZ-2103 pārdevu, palika dažas detaļas tai skaitā "nokautais" motors.

Motors tika izjaukts un konstatēts, ka ir bojātas kloķvārpstas un klaņu šāles, pēc ekspertīzes tika secināc, ka benzīna sūknis bija sūknējis benzīnu motorā klāt pie eļļas.
Image
Pēc mērījumiem kloķene vairs nebija slīpējama, slīpēt nebija vajadzības jo bija cita vesela, laba standarta izmēra 2103 koķene:
Image
Image

Bloks tika iztīrīts no rūsas cik nu tas bija iespējams:
Image
Image

Salikšanas process:
Image

Ēļļas sūknim interesants "tūnings" :D
Image
Image
Iespējams arī tas bija iemesls eļļas badam.

Zem redukcijas vārsta eksperimentālā kārtā tika paliktas divas šeibiņas no svecēm, kopējo biezumu norādīšu vēlāk, lai nebūtu maldīga informācija paskaidroju, tas nepadara sūkni ražigāku, bet palielina spiedienu pie lielākiem apgriezieniem!
Image
Image

Un uzreiz nopirku priekšējo vāku ar kronšteinu holla devējam, tas tālākiem plāniem jo uz ši motora grasos notestēt iešprici:
Image

Apakša, bloks ir salikts un nokrāsots ar "Hamerite" krasu:
Image

Tālāk brīvākā brīdi ķeršos klāt galvai un pārējām detaļām.

Sākumā plānoju motoru iebūvēt statiskā rāmī, bet šobrīd ir plānots to izmantot mazam traktoriņam, bet ar vieglu pieeju pie agregātiem, piemēram dzeses radiātors būs noņemams un uzliekams bez šķidruma noliešanas.
Lūkums šejieniešiem, lai process ātrāk ritētu vajag daudz dažādus tērauda leņķus, caurules un līdzigus matreālu rāmja būvei, būtu ļoti priecīgs ja kāds par saprātīgām summām varētu pārdot kādus metriālus :)

Pagaidām viss, turpinājums sekos!
 
DMLV
Vazists
Posts: 8
Joined: 28 Oct 2013, 18:02
Automašīna: VAZ 2103
Location: Iecava

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

14 Aug 2014, 00:57

Ratiņus dzinējam pats meistaroji? Un kā ir ar svaru, notur arī dzinēju pilnā komplektācijā?
 
User avatar
Миша
Vazists
Posts: 1412
Joined: 30 Aug 2009, 21:13
Location: Universe

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

14 Aug 2014, 08:42

Doma dzineju ari slogot?
Power is nothing without quattro
 
User avatar
Micuks
Vazists
Topic Author
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

14 Aug 2014, 21:06

Jaa ir doma slogot, buushu pie datora uzrakstiishu siikaak.
Statiivs pashtaisiits, bez stresa tur 6cyl dzineejus pilnaa komplektaa.
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

15 Aug 2014, 08:29

Vispār statīvs tiešām izskatās solīds, man personīgi gan labāk patīk tādi, kur dzinēja
bloku stiprina pie "podušku" vietām sānos, tad nav problēmu uzstādīt arī spararatu ar sajūgu
utt..
VAZ motors izskatās labi, tas "lupats" eļļas sūknī gan bija smieklīgs, bet nu, kā stāsta, dakteri
arī aizmirst pacientiem vēderos visdažādākās mantiņas :D :D :D
Viena lieta: mani savulaik nopietni mācīja, ka dzinēja vākus, kuros ir blīvslēgi, ir jāpievelk tikai
tad, kad vietā ir ievietota detaļa, pret kuru strādā blīvslēgs - tad vāks/blīvslēgs labāk iecentrējas.
Var jau būt, ka sīkums, bet ir redzēti blīvslēgi, kuri acīmredzami nav strādājuši "pa centru",
nevienmērīgi nodilušas darba šķautnes. Nu bet tas tā 8-)
 
User avatar
Micuks
Vazists
Topic Author
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

15 Aug 2014, 21:25

Vispār statīvs tiešām izskatās solīds, man personīgi gan labāk patīk tādi, kur dzinēja
bloku stiprina pie "podušku" vietām sānos, tad nav problēmu uzstādīt arī spararatu ar sajūgu
utt..
VAZ motors izskatās labi, tas "lupats" eļļas sūknī gan bija smieklīgs, bet nu, kā stāsta, dakteri
arī aizmirst pacientiem vēderos visdažādākās mantiņas :D :D :D
Viena lieta: mani savulaik nopietni mācīja, ka dzinēja vākus, kuros ir blīvslēgi, ir jāpievelk tikai
tad, kad vietā ir ievietota detaļa, pret kuru strādā blīvslēgs - tad vāks/blīvslēgs labāk iecentrējas.
Var jau būt, ka sīkums, bet ir redzēti blīvslēgi, kuri acīmredzami nav strādājuši "pa centru",
nevienmērīgi nodilušas darba šķautnes. Nu bet tas tā 8-)
Šis statīvs bija būvēts konkrētiem mitsubishi dzinējiem, piemēroju žiguļa dzinējam, bet ir otrs universālais statīvs, par abiem būves gaitu var atrast šeit http://motoentuziasti.lv/forum/pasizgat ... s-t77.html ga neiet lapa nospiežam refleš.
Image
Image
Image

Cilvēki teica ka lodīte neturēs, bet mazā saskarsmes virma notur 6cyl dzinējus horizontālā stāvoklī bez problēmām :)
Image

Par dzinēja vāku, vienmēr vispirms tiek nocentrēts ar skriemeli un tad pievilkts arī šajā gadījumā, vienkārši skriemelis tika noņemts.
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

16 Aug 2014, 12:25

Par dzinēja vāku, vienmēr vispirms tiek nocentrēts ar skriemeli un tad pievilkts arī šajā gadījumā,
vienkārši skriemelis tika noņemts.
==================
OK, skaidrs, viss, kā teiktu mūsu austrumkaimiņi, "gramotno" :-) Lai RŪC!!! :D
 
User avatar
Micuks
Vazists
Topic Author
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

21 Aug 2014, 00:45

Paldies!
Ar sadaleni un tās korpusu arī ir interesanti, pēc visa spriežot iepriekšējā sadalene eļļas bada dēļ ieēdusies un vietā ielikta cita vesela sadalene:
Image
Image
Image
Image
Image

Sadalene ir kāda rūpnieciski ražota, bet neoriģinālā, nav neviena seškanša, grādi jāmēra, bet pēc acs izskatās, ka standarta :Nezinu: apstrādāta labāk kā rūpnīcā :think:
Image
Image
Image
Image
Image

Motoram ir vairāk agregāti nākuši klāt, bet nu ir jāķerās pie galvas :)
Tas pagaidām viss, turpinājums sekos!
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

21 Aug 2014, 09:57

Sadalene ir kāda rūpnieciski ražota, bet neoriģinālā, nav neviena seškanša, grādi jāmēra,
bet pēc acs izskatās, ka standarta :Nezinu: apstrādāta labāk kā rūpnīcā :think:
====================
Šī sadales vārpsta 100% nav VAZ rūpnīcas oriģināldetaļa. Krievijā ir vairāki ražotāji, kuri
ražo "aftermārketa" detaļas, tostarp sadales vārpstas un rokerus, gan no čuguna, gan
no tērauda. Tīri no berzes viedokļa čuguns ir labāks, tērauda vieglāk izgatavot. Sešskaldnis
uz sadalenes liecinot par materiālu - tēraudu.Oriģinālajai vārpstai nekad neieraudzīsi virpas
griežņa pēdas starp "kulaciņiem", tur ir "dzimtā" presformas atstātā virsma pēc kalšanas.
Otr, kas mulsina, ir rupjas slīpripas pēdas uz vārpstas priekšējā, "zvaigznītes" flanča - kaut
kā neatminu, ka oriģinālajām tik labi redzamas būtu bijušas ...
Sadales vārpstas gultņu korpusu silti iesaku iegādāties jaunu! Šis izskatās visai nožēlojams.
 
User avatar
Micuks
Vazists
Topic Author
Posts: 3377
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: VAZ-2103-(1.5L)-Dzinējs-Stendam

21 Aug 2014, 15:44

Priekšai ir vēl atšīrība salīdzinot ar standarta:
Image

Korpuss noteikti būs vesels.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests