Page 1 of 1

Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 27 Feb 2017, 01:31
by al83
Vēlējos padalīties ar pieredzi detonācijas devēja uzstādīšanā uz VAZ klasikas dzinēja. Nesludinu to kā pašsaprotamu katra forsētāja/tūnētāja nepieciešamību, bet pieredzi ar iespējamu diskusiju šajā tēmā. Par cik neatradu neko līdzīgu LV tīmeklī, tad paceļu šo jautājumu un ceru uz sakarīgu diskusiju, ar argumentētiem par vai pret, nevis tukšu d..., kas šeit bieži sastopama!

Pēc motora galvas uzlabojumiem un sadales vārpstas maiņas, bija nepieciešamība mainīt standarta aizdedzes raksturlīkni, lai nodrošinātu motora darbību bez detonācijas, ko arī veicu ar regulējot aizdedzi ar stroboskopa palīdzību pēc ieteiktiem regulēšanas uzstādījumiem. Kā papildus ierīci kontrolei jau senāk biju iegādājies ''knock gauge'', t.i. ierīce, kas ''mēra detonāciju''. Precizējot, detonācijas devēja signāls atkarībā no frekvences, ar mērītāju/signāla pārveidotāju, indicē ar gaismas diodēm uz mērītāja ''paneļa'' par detonācijas tuvošanos vai iestāšanos. 

Pats mērītājs tika iegādāts ebay (saite zemāk), kā pats tā tirgotājs, iespējams, arī izgatavotājs raksta , tad visiem motoriem detonācijas frekvence ir vienāda, bet ļaušos piebilst, ka visiem motora blokiem nav vienāda konstrukcija, materiāli, izmēri, detonācijas devēja novietojums, kā rezultātā pie bloka pieskrūvēts detonācijas devējs visos gadījumos nerādīs vienādu indikāciju t.i. frekvence pa bloku var izplatīties dažādi, tādēļ ražotājs ir paredzējis jutības regulēšanas/kalibrēšanas iespēju uz paša mērītāja, protams ir vidus pozīcija, ko ražotājs iestāda kā iespējamo optimumu. Uz klasikas motora to ''piekalibrēju'' pēc metodes (tobrīd vēl uz standarta dzinēja), ko klasikas dzinējiem iesaka, optimālās aizdedzes iestatīšanai, t.i. pēdējais pārnesums, vienmērīga braukšana ar ~ 50km/h, pedālis grīdā, pēc kā uz ~1 sek dzirdama detonācija. Vairākkārt ķerot šo detonāciju nedaudz paregulēju devēja jutību, pēc savas interpretācijas, lai pat mazliet ātrāk tiktu indicēts signāls ar sarkano-kritisko gaismas diodi, regulējums bija tuvu regulatora vidus punktam. 

Pašu devēju izvēlējos vienu no ieteiktajiem, un tā novietošanas vietu uz bloka izvēlējos ~vidus daļā, ja tā apskatīt, tad nav īsti citas sakarīgas plakanas vietas, kur to ''piekabināt''. Vieta kur kontaktēs devējs ar karteru, noslīpēju ar ripu + 320 smilšpapīrs, kontakta vietā plaknei jāatbilst noteiktam raupjuma parametram, ko specifikācijā paredz devēja izgatavotājs un arī tas jāpievelk ar noteiktu momentu. Tālāk lai runā dažas bildes.

Image

Image
Image

Detonācijas devēja pieslēguma shēma: 

Image
Rezumējums
šī palīgierīce var būt glābējs un ''briesmu vēstnesis'' gadījumos, kad radušās novirzes saistāmas ar aizdedzi, barošanu, degvielu. Kā arī var mēģināt ieregulēt galējos drošos uzstādījumus, lai iegūtu maksimālu atdevi no motora. Sevišķi aktuāli slodzes režīmos pie lieliem apgriezieniem. Protams gribētos domāt, ka tas izpildās pie nosacījuma, ja devējs būs ar optimālo regulējumu/kalibrējumu konkrētam motoram.

ebay saite; http://www.ebay.com/itm/Knock-gauge-for ... om&vxp=mtr
---------------------------------------------------------------

Papildus info par šo tēmu no krievijas tīmekļa: 

Pastāv arī ''Astro'' komutators ar detonācijas devēja ieeju. 
Simboliski, bet koriģē aizdedzi pie detonācijas: 
Image

Image
Image

#8 devēja atrašanās vieta 
Image
 arī šāds detonācijas devēja novietojuma variants, par novietojuma pareizību nespriedīšu... 

Image

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 27 Feb 2017, 08:45
by Миша
:thumbup: Labs materials.

P.S. tava gadijuma ari nav visaj korekts deveja novietojums.

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 27 Feb 2017, 12:26
by Micuks
Jebkurā gadījumā labs pribors, bet variants ar aizdedzes korekciju ir labāks  :thumbup:
Man neizdevās ar aizdedzes regulēšanu ar visu stroboskopu atbrīvoties no detonācijas, palīdzēja tikai aizdedzes sadalītāja centrbēdzes apsteidzes atsperīšu spriegojuma maiņa, liku īsākas un beigās labākais rezultāts ar cietākām.

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 28 Feb 2017, 02:06
by al83
Misha: ja motors būtu uz galda iespējams uzliktu tur pat, kur Ņivas motram, kā nekā rūpnīcas inženieru veikums. 
Vietas izvēle krita uz +/- bloka viduspunktu un arī no viedokļa, kā izveidot perpendikulāru urbumu un iegriezt vītni, ņemot vērā, motortelpas izmērus un iespējas tur operēt ar instrumentiem. 

Micuk: ar ''sportisko'' sadaleni būtiski ierobežot c.b. regulatora darba leņķi. Kā minēji to lietu var panākt ar cietām atsperēm, bet es tās neaiztiku vispār! P.s. Iespējams tam jautājumam vajadzīga atsevišķa diskusija ''saliekot visu pa plauktiem''...

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 28 Feb 2017, 07:35
by skalins
Tas variants kas nāk pie aizdedzes.
Viņs arī pats pieregulē aizdedzi?

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 28 Feb 2017, 12:32
by al83
Tas variants kas nāk pie aizdedzes.
Viņs arī pats pieregulē aizdedzi?
Jā! Ja detonē, tad atmet dažus grādus atpakaļ.

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 28 Feb 2017, 20:07
by skalins
Nav slikts variants!

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 04 Mar 2017, 18:36
by henrys
No kāda modeļa tev tas detonācijas devējs ir ??

Re: Detonācijas devējs un ''knock gauge'' uz Vaz Klasikas

Posted: 05 Mar 2017, 20:12
by al83
Audi/VW, der daudziem modeļiem. 
Bosch kods: 0 261 231 038
Augstāk redzamajā ebay saitē, ir minēti vairāku detonācijas devēju kodi, kuri savietojami ar šo mērītāju.