Par dinējiem, kādreiz arī, kad vēl ar domām biju par vaz, labs risinajums ar maziem ieguldījumiem ir 21213 dzinējs 1.7 l. Viņam galva ir ar mazāku degkameru, pastiprināta, šādam dzinējam uzstādot standarta kloķvārpstu ar 84 mm iegūst dubultu efektu kompresijas pakāpi un tilpumu un nav nekas jāslīpē. Supersprintam vairak ir piemērots "traktotra dzinejs" protams ja ir iemaņas ar sporta dzinējiem, kuriem jauda ir pie apgriezieniem, tad cita lieta, bet bija tā iespēja novērot praksē. Kaspars Vaskāns uzbūvēja labu standarta žigulii un ar katru sacīksti uzrādīja arvien labākus rezultatus un bigās tiešām brauca ļoti labi. Tad izdomāja būvē nopietnu dzinēju sanāca ap 130 zs(precīzi hronoloģiju nezinu)
)), tas nav būtiski, bet atgriežoties jau ar jauno auto rezultāti bija slikti.???? Braukšana ir pavisam cita, mašīna pie maziem neceļ.
Sadales vāpsta i ļoti būtiska, bet ja skatamies uz izmaksām, tad var atstāt standara ņivas vai nopirkt Estoņec vai ko līzīgu, lai nav vjadzīgi speciali virzuļi. To pašu visu var darīt standarta 1 .6 dzinēja 84 mm kloķvārpstu un dubultieguvums.
ļoti svarīgi ir viss kas apkārt dzinējam, aizdedze, karburators, ieplūdes kolektors, izplūdes kolektors, spararats un vēl svarīgi nianse dzinēja izbalansēšana(kloķvārpsta kopā ar spararatu un sajūgu.
Ļoti, ļoti, ļoti svarīga aizdedze, dzirksteles padošanas spēks un moments, tam pakārtota detonācija un jauda. Ceļot spiedienu cilindros dzirkstelei jabūt spēcīgākai lai pārvarētu spiedienu, dagmaisījuma aizdedzināšanas laiks ir ilgāks. Aizdedzes sistemu velams bez sadalītaja jo arī pievades zobratos krievu ražojumos ir spēle kas noved pie aizdedzes apsteidzes izmaiņām 2-3 gradiem(aizdedze moments lekā). Bet ja nevar bez aizdedzes dalītaja tad aizdedzes sistēmu ar dieviem holla devejiem bez rotora, jo sadalītaja vaciņā ir lieli enerģijas zudumi un neprecīza un arī dzirksteļošana, kas noved pie defekta( pašiem tā bija)So sistemu redzēju aprakstīja agrāk Mičuks.Ja ir vecie Weber karburatori bez vakuma korektora tad nevajag viņu pievienot pie ieplūdes kolektora ka daudzi to dara ka tik vakums, bet atvienot vispar, bet tuksgaita uzstadīt apmēram 20 gradu apsteidzi, mazliet grūtak iedarbināt bet silts ir atsaucīgs uz pedali pie maziem apgriezieniem, bet tanī pašā laikā jāsavelk atsperes lai pie lieliem apgriezieniem aizdedze nav par agru.
Liela nozīme degmaisījumam 1:12-13 attiecība gaiss ar benzīnu. Karburators labs sportam vecais webers modificejot dīzes un mazliet pagrēkojot uz difuzoru diametru pavisam nedaudz, vai perkot jaunus ņivas karburatorus, var uzstadīt divus uz Tavrijas iepludes kolektoriem, vai ieplūdes kolektoru no 1.7 mono iešprices būs jāmetina karburatora stiprinājuma vieta. Karburatora dīzēm var spēlēties ļoti būtiski kamēr izdodas saglabat so attiecību un praksē var iegūt ļoti labus rezultātus no standarta.
Izplūdes kolektors arī ļoti būtisks elements, šeit pat gribetos ieteikt standarta ražojumus ar zirnekli 4:1 un gatavu izplūdi, krievija viņi nav tik dargi, bet var arī būvet pats.
Spararats saprata robežās atvieglinats iedos dzinejam asumu 1.5- 2kg.
Tie visi ieguldījumi neprasa lielus resursus un viss ir atkarīgs uz ko tiecies. Ja brauc RWD RWD open vai sports un gribi kapt uz pjedestāla tad jāperk uzreiz BMW, ja ar žigulīsiem tikai tad viss kartībā. Ar brāļiem Robertu un Jāni (ja runa par Smilteni) un vel dažiem braucejiem. Sev prieka pēc arī, kēpēc nē, skrūvēšanas(ķīmiķošanas) prieks arī ir būtisks aspekts(spriežu pēc sevis:););), vai ievads kaut kam lielākam nakotnē.
Arī augstāk minētas lietas ko pieminēja citi autori arī nemazāk svarīgi. Jāsaliek viss kopā un jaizvelk kopējais skatoties no naudas resursiem.