Čau visiem! kas šajā mobilo tehnoloģiju laikā vēl ir uzticīgi vecajam labajam forumam
Vairākus gadus var teikt, ka sapņoju un plānoju par Ņivas iegādi, bet tā kā "autoparks" bija pārāk liels ar pirkumu nesteidzos. Ņiva vizuāli man vienmēr ir patikusi, mazs, viegls un tehniski vienkāršs džipiņš
Biju apskatīt vairākus eksemplārus, bija arī maiņas varianti. Dzīvē apskatot sapratu, ka saimnieku prasītā naudas summa neatbilst auto stāvoklim, visi vairāk vai mazāk ir jāmetina. Bija eksemplāri par atbilstošu cenu, bet tie tika nopirkti zibenīgi. Tāpēc mainīju savus nosacījumus un izlēmu, ka ir jāmeklē virsbūve ar dokumentiem. Laba vai remontējama bez nozīmes, komplektācijai arī nebija būtiska nozīme.
Ieliku sludinājumus vairākās whatsapp grupās un galu galā informācija nonāca līdz pazīstamam cilvēkam, kuram kā bija konkrētais auto. Ņivu pirka detaļām, uzskatīja, ka nav vērts atjaunot, saprātīgi domājot tā arī būtu, bet ne manā gadījumā Sarunas sāku pagājušā gada nogalē, bet skatīties braucām šogad janvārī. Ar čomu izpētījām, ka ir "ceļama" un pēc dažām nedēļām braucām pakaļ. Laiks trāpījās "īstais" apledojuši un apsniguši ceļi, autoevakuators ar ""lisjē" riepām, kurš uz katra metra iespolējas un vēl jāstumj Ņivai aizmugurējie riteņi ieklemējuši. Virsū uz autoevakuatora uzvilka ar viņču, nost pie mājas vilku ar Jeepu, arī pagalmā ar vilkšanu. Bet es to uztvēru pozitīvi kā piedzīvojumu, visumā konkrētais auto ļoti patīk neskatoties uz kopējo agregātstāvokli. Iepazinos arī ar iepriekšējo saimnieku pēc "Latvenergo", juridiskais īpašnieks, bija interesanti parunāt un cilvēks sekos līdz Ņivas turpmākai dzīvei.
Auto pielietojums ir paskaidrots pievienotajā video, bet dažos rakstiskos vārdos, auto būs bezceļiem ar iespēju braukt par koplietošanas ceļiem, Jeeps man ir ikdienai ar iespēju iebraukt bezceļos. Tas gan nenozīmē, ka auto būs hlams, būs labā tehniskā stāvoklī un iespēju robežās arī vizuālā.
Auto ar nobraukumu
Par auto:
Marka:......................... VAZ-Ņiva
Modelis:....................... 21213
Dzimis:........................ 1995g.
Virsbūves tips:................ Apvidus (Džips)
Durvju skaits:................. Divas + bagāžnieka nodalījuma durvis
Stūres novietojums:...........Bardačoks ir tur kur jābūt
Dzinējs:........................ 1.7l (213) Karburātors
Jauda:.......................... 78,9hp/ 5200rpm
Grieze Griezīte................ 127ņergas/3400rpm
Pārnesumu kārba:............. Pieciniece
Piedziņa:........................ Īstā /4x4/AWD/
Krāsa:........................... Sarkana
Un te arī vizuālais materiāls:
Iepirktas pirmās detaļas:
Ir un būs arī video dienasgrāmatas:
Ja kāds šaubās par iznākumu tad ar Jeepu man bija šādi:
Metināšana:
Kārbas Swaps- Pirmā Daļa
Kārbas Swaps- Otrā Daļa
Kārbas Swaps- Trešā Daļa
Kārbas Swaps- Ceturtā Daļa
Tuvākie plāni:
1. Pārmetināt londžronus, sliekšņus un citas puvušās vietas, apakšu apstrādāt ar pretkorozijas materiāliem, virsbūvi pārkrāsot.
2. Salikt jaunas bremzes, bremžu diski, trumuļi, loki, kluči. Suportu vecās daļas kas ir darba kārtībā atstāt veicot apkopi.
3. Pārlasīt kārbas un tiltus. Bija doma uzreiz meklēt tiltus ar 24 šlicēm, bet sapratu, ka viss process ievilksies tāpēc savedīšu kārtībā to kas ir. Perfekti būtu Ielikt bloķus abos tiltos vai vismaz aizmugurē.
4. Sagatavot riteņu diskus, apgriezt centrus uz otru pusi, nokomplektēt ar dubļu riepām.
5. Bija doma uztaisīt spēka bamperus priekšā un aizmugurē, bet baigais svars nāks klāt tā kā droši vien atstāšu oriģinālos ar modifikācijām viņčām un jāuztaisa panna priekšai zem motora.
6. Uztaisīt ekspedīciju jumta bagāžnieku.
7. Uzstādīt diožu prožektoru uz ekspedīciju tipa bagāžnieka kad tas būs.
8. Uztaisīt un uzstādīt ražīgu gaisa kompresoru.
9. Izdarīt vēl 101 sīkumu saistībā ar uzlabojumiem un remontiem.
10. Viss ko aizmirsu vai vēl nezinu.
Turpinājums sekos............