Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderator: Micuks

 
User avatar
Micuks
Vazists
Posts: 3237
Joined: 18 Sep 2008, 09:02
Automašīna: VAZ-21063
Telefons: 26737955
Location: Rīga
Contact:

Re: KristapsK VAZ 21013

28 Feb 2018, 11:20

Kartingists wrote:
Micuks wrote:
No kādiem avotiem tik precīza statistika?
Eksperimentēt var ar to kas nav zināms vai kas nav eksperimentēts, par deg kamerām bija zināšanas jau tad kad mēs vēl dzimuši nebijām ;)
Garākus klaņus liek, lai saglabātu tilpumu un novērstu virzuļa "недоход`u" līdz bloka augšai, jo nofrēzējot bloka virsmu tilpums samazinās! Un kas tad tavu prāt notiek ar deg kameru kad ir garāki klaņi?

Kristap, lai saprastu atšķirību vajadzēs izmēģināt motoru ar "pielabotu" un ar nepielabotu deg kameru, un korekts secinājums būs izmantojot tehniskās mērīšanas iespējas nevis dibenometru :D


Kādu tilpumu ar garākiem klaņiem tu domā saglabāt?

Bloka virsmas tilpums...Paskaidro sīkāk.

Starp citu, darba tilpumu veido kloķvārpstas gājiens*cilindra virsmas laukums. Noslīpējot blokam nedagājiena tiesu darba tilpums no tā nemainās. Tikai samazinās degkameras tilpums, un paaugstinās kompresijas pakāpe.

Garāki klaņi. Kāpēc:
1.Rod to stroke ratio. Īpaši jūtams uz garā gājiena kloķvārpstām(80,84), jo samazinās virzuļa ātrums pie AMP, un AMP virzulis pavada vairāk grādus. Attiecīgi pie platām sadales vārpstām mazāks degmaisījums nonāk ieplūdē/izplūdē. Var panākt labāku pildījumu. Vēl figurē termijs dwell time par šo pašu tēmu. Kas gribēs, atradīs sīkāku info.
2.Stock klaņi ir bez buksēm. Liela berzes pretestība. Pretestība pieaug eksponenciāli pieaugot apgriezieniem. Ņivas klaņi ir ar buksēm augšā, bet viņi tāpat ir daudz smagāki nekā, piem, vw audi klaņi, kaut gan vw audi klaņi ir par 8mm garāki. Un ņivas klaņi tāpat mēdz trūkt biezāk nekā vw klaņi. Tas liecina par nepareizu izgatavošanu/termisko apstrādi/materiālu kā tādu.

Micuk, ja arī vārstiem uztaisa atbrīvojumus degkamerā, vienmēr ir iespājams vēl nosēdināt galvu. Protams, gan atbrīvojumi, gan sēdināšana notiek ar ļoti smalku aprēķinu, nevis uz bui dui. Viens pozitīvs pluss, kas nāk līdzi papildus galvas sēdināšanai, ir atstarpes samazinajums starp virzuli un galvu. Liela atstarpe ir detonācijas perēklis, jo veidojas tā sauktās ēnas zonas. Ļoooti to jūt uz 2t motoriem.

Testējot pielaboto un nepielaboto degkameru degkameras tilpumus tikai sadzeniet vienādus. Nav jēga sasēdināt galvu, notestēt, izgrebt un tad testēt. Tad tiešām būs Micuka aprakstītais variants, ka jauda samazinās.

No prakses - labāk, ka kompresijas pakāpe ir nedaudz mazāka, nekā nedaudz par lielu. Detonācija apēd ļoti daudz jaudu+sit šāles, virzuļus un strauji samazina motora resursu.

Galu galā, Micuk, ja reiz tu runā par korektu tehnisko mērierīču izmantošanu, tu esi bijis uz stenda ar vienu un pašu galvu, kurai ir stock degkamera, un vēlāk kurai ir uztaisīti atbrīvojumi vārstiem+slīpēta galva līdz tādai pašai komp.pakāpei? Un tad vēl liekot galvu atpakaļ ir jāpārregulē zobrats, jo sadalene aizgriezīsies par pāris grādiem agrāka, jo plakne būs slīpēta.

Pucējiet kā gribiet - divu vienādu galvu nav un nebūs. Un galu galā arī manis pieminētā metode nav ideāla, jo tā būs cita testa diena, citi laikapstākļi, temperatūra, gaisa spiediens, relatīvais mitrums, kas arī iespaido pildījumu, aizdedzes regulāciju, karbuļa regulāciju...

No atsevišķiem motoru būvētājiem ir dzirdēts fakts, ka vislabāk motors elpo, ja gaisa filtra kastes akumulācijas telpa ir 15motora tilpumi. Dzīvē gan to ir grūti realizēt, un tas īsti neattiecas uz to kastes apgraizīšanu. Un par ieplūstošā gaisa temperatūras ietekmi un jaudu parunājiet ar turbo džekiem. Subāristi parasti šķendējas, ka starpdzesētājs uz motora cepinās.  Micuk, tas nav likums. Tas ir tikai "viena tante teica". Katrs lai pats ar savu galvu domā, un galvenais lai sāk izglītoties nevis forumos, bet grāmatās.

Ceru tas Jums palīdzēs.

Klau, ko es tev esmu "izēdis", ka pēdējā laikā uzkrītoši lec acīs ar "uzbraucošo toni"?
Šķiet, ka tu raksti tikai, lai kaut ko uzrakstītu..... cik žiguļa motorus esi uzbūvējis?

Vai tiešām ir jāskaidro sīkāk kā mainās cilindra tilpums samazinoties bloka augstumam?

Micuk, ja arī vārstiem uztaisa atbrīvojumus degkamerā, vienmēr ir iespājams vēl nosēdināt galvu. Protams, gan atbrīvojumi, gan sēdināšana notiek ar ļoti smalku aprēķinu, nevis uz bui dui. Viens pozitīvs pluss, kas nāk līdzi papildus galvas sēdināšanai, ir atstarpes samazinajums starp virzuli un galvu. Liela atstarpe ir detonācijas perēklis, jo veidojas tā sauktās ēnas zonas. Ļoooti to jūt uz 2t motoriem.


Nē nav vienmēr iespēja nosēdināt galvu, jo vairāk slīpē jo švakāka paliek, tālāk par "trepīti" slīpēt nevar! Un pareizāk, kā arī dara speciālisti, galvu neslīpē, kompresijas pakāpi palielina ar virzuļa palīdzību, tā saglabā motora izturību un resursu. Detonāciju nosaka ne tik vien atstarpes, bet arī deg kameras formas, virzuļa konstrukcija.

No prakses - labāk, ka kompresijas pakāpe ir nedaudz mazāka, nekā nedaudz par lielu. Detonācija apēd ļoti daudz jaudu+sit šāles, virzuļus un strauji samazina motora resursu.

Detonācija jebkuram iekšdedzes motoram ir nāvējoša, bet no tās var atbrīvoties.

Galu galā, Micuk, ja reiz tu runā par korektu tehnisko mērierīču izmantošanu, tu esi bijis uz stenda ar vienu un pašu galvu, kurai ir stock degkamera, un vēlāk kurai ir uztaisīti atbrīvojumi vārstiem+slīpēta galva līdz tādai pašai komp.pakāpei? Un tad vēl liekot galvu atpakaļ ir jāpārregulē zobrats, jo sadalene aizgriezīsies par pāris grādiem agrāka, jo plakne būs slīpēta. 


Un tu pats esi bijis? neesmu piedzimis ar zināšanām par žiguļa motora forsēšanu, mācos no speciālistiem, mācos no grāmatām, mācos no savas prakses.
Un ar to ko zinu padalos.

No atsevišķiem motoru būvētājiem ir dzirdēts fakts, ka vislabāk motors elpo, ja gaisa filtra kastes akumulācijas telpa ir 15motora tilpumi.
Micuk, tas nav likums. Tas ir tikai "viena tante teica". Katrs lai pats ar savu galvu domā, un galvenais lai sāk izglītoties nevis forumos, bet grāmatās.

Jā par tiem tilpumiem, kur youtube arī esmu dzirdējis, bet realitātē, katram motoram uz konkrētiem raksturlielumiem ir savs individuāls gaisa kastes tilpums, kurš ir smalki jārēķina :)
Bieži vien ir tā ir liela problēma, ka cilvēki paši uz savu galvu izdomā unikālus brīnumus kā deforsēt motoru.......

Šo to tev whatsappā aizsūtīšu par žiguļu motoriem un kompresijas pakāpi, varēsi pārliecināties, ka praksē bieži vien ir citādi kā "savās pareizajās teorijās" :)
ImageImageImage