Page 2 of 3

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 12 Apr 2016, 00:45
by Ogre
Diemžēl nesanāks, līdz vasaras vidum dzīvojos pa ārzemēm, ātrākais pasākums varētu būt tikai Jūlijā.  :Latvija:

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 12 Apr 2016, 10:08
by Ruu@uto
Ogre
Cik es esmu dzirdējis no visādiem gudriniekiem, tad kombi vispār skaitās nevis universālis, bet gan hečbeks.
=====================
Tieši tā arī ir, pirmais padomju hečbeks! :)

Vēl bieži dzirdu par to, ka Iževska, kur tika radīts arī šis brīnums bija labākā rūpnīca, kur ražoja Moskvičus,
jo tā bija tanku rūpnīca, kurā bija salīdzinoši daudz mazāk brāķi un darbs tika veikts kvalitatīvāk nekā citur.
====================
Diezi vai, prakse rādīja ko citu. IŽAvto liela daļa strādnieku bija t.s. brīvi nometinātie, arī "strojbats" netika
smādēts.  :D IŽMašam ar tankiem nebija un nav nekāda sakara, tā kopā ar Tulas rūpnīcu kompleksu bija
galvenās strēlnieku ieroču ražotājas PSRS. Iževsku zināmā mērā izvēlējās arī tāpēc, ka relatīvi netālu bija
UMZ Ufā, kur ražoja M-412 dzinējus.

 Lielākas problēmas ar visu dzesēšanas sistēmu, tā bija pilnībā aizaugusi ar kaut kādu zampu, kuru var
redzēt uz čaulām, tas izskaidro kāpēc pie lielas slodzes un motors gribēja nedaudz uzkarst un arī to kāpēc
salona apkure strādāja tad, kad viņai ienāca prātā.
=====================
Skaidrs, ka tas auto ir braukts ar ūdeni, nevis antifrīzu - tā zampa ir kaļķakmens kopā ar rūsu. Šai sakarā silti
iesaku kārtīgi iztīrīt abus radiatorus un ūdeni turpmāk nelietot!!!!

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 12 Apr 2016, 21:03
by Ogre
Paldies par noderīgo informāciju, iespējams, ka biju sajaucis tankus ar ieročiem. 
Varētu būt, ka braukts ar ūdeni, tas tikai pārāda to, ka ziemā visticamāk tiešām nav braukts, jo tas būtu diezgan sarežģīti.

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 26 Aug 2016, 10:54
by Ogre
Sveiki forumieši. Prezentēju Iž Kombi stāsta turpinājumu. Jāsāk ar to, ka dabūts sekjošs papīrs, kas paver daudz, jo daudz iespējas dažādiem piedzīvojumiem. 
Image
Pēc VS iegūšanas iestājās neliels dzīves nogurums un Kombi līdz Jūnija beigām krāja putekļus, ja godīgi, tad nebija pat doma viņu vilkt ārā no tā tumšā, siltā stūrīša, kurā viņš gulēja. 
Viss mainījās vienā dienā, kad saņēmu piedāvājumu no mākslas filmas Paradīze 89 veidotājiem, viņi meklēja vecas mašīnas priekš 89.gada kadru atainošanas. Es aizsūtīju savu piedāvājumu ar savām mašīnām un, ka tavu brīnumu, vislielākā interese viņiem bija tieši par Iž Kombi (jo žiguļi viņiem jau esot daudzi). 
Piecu minūšu garajā telefona sarunā ar filmas auto koordinatori tiek izteikts oficiāls piedāvājums man, kuram es arī piekrītu. Tas sevī ietver būšanu 29.jūlijā Cēsīs 7:30 ar pilnībā strādājošu Iž Kombi.
Nākošais darāmo darbu sarakstā-tehniskā apskate. Ja pareizi atceramies, tad kombītim pārjaukts motors un braukts viņš vispār nav. Ar tādu pašu, 28.jūlija pievakarē, dodos uz tehnisko apskati, kur man inspektors vēstī, ka izglāba VS statuss, jo bremžu šļaukas rīvējas viena gar otru, priekšējās lampas ir "amerikāņu" un stūres pirksts jāmaina. Bet laimīgi dabūju apskati uz gadu un braucu uzpucēt mašīnu, jo rītā jau 5:30 jāizbraucu no Rīgas uz filmēšanas laukumu Cēsīs.
Brauciens uz Cēsīm skaistā vasaras rītā ļoti baudāms, ripinos lēnām, uz 80km/h, jo jāpiebraukā motors un, jo diagonālās riepas virs 82km/h nenormāli vibrē. Tehnisku problēmu nebija, strādāja kā pulkstenis, pat atpakaļceļā, kad lija lietus un bija ļoti neforšs laiks.
Filmēšanos un Kombi lielo slavas brīdi izbojā lietus, kura laikā nevar filmēt un tiek pavadīta visa diena gaidot, kad nožūs asfalts (pirmie kadri tika filmēti sausā laikā, tāpēc arī sekojošajiem bija jābūt tādiem pašiem). Beigās viss brauciens uz Cēsīm veltīgs, jo uzfilmēts tā arī nekas netika, tik vien cik labi pavadīts laiks ar vēl diviem retro entuziastiem, kas gan nebija atbraukuši no Rīgas, bet gan no vietējās sādžas. 
Dažas bildes no ši pasākuma, mašīnām tika uzkabināti virsū veco nummuru replikas un uzlīmētas veco laiku tehniskās apskates uzlīmes.
Image
Image
Uz šī nelielās sarūgtinājuma nots, kombi atkal tika iedzīts stūrītī un domāju, ka tā arī vairs šovasar neizbraukšu, bet tad uzradās vēl viens piedāvājums no tās pašas filmas veidotājiem, šoreiz tā bija Baltijas Ceļa rekonstrukcijas aina, kurā vajadzēja pēc iespējas vairāk padomju auto, autobusus, smagās mašīnas un, pats galvenais, cilvēkus.
Ilgi plānota šāda pasākuma loģistika un beigās sameklēti pietiekami daudz interesenti, kopā 12, lai uz Cēsīm šoreiz varētu doties jau 3 mašīnu konvojs, protams, ar Kombi priekšgalā. 
Pasākums izvērtās ļoti emocionāls un tiešām varēja noķert to sajūtu, kāda bija tālajā 1989.gadā, paši bijām arī piestrādājuši pie apģērbiem, lai būtu maksimāli interesanti piedalīties filmēšanas procesā. 
Šoreiz arī neizpalika Kombi zvaigžnu brīdis, tas jau pašā sākumā tika nostādīts ļoti tuvu galvenajai kamerai un vēlāk pat tika tiekts, ka vienā no ainām Kombi būs jābrauc un jāpieparkojas maliņā. Tā kā tas ietvēra stāvēšanu ceļa vidū, kombi ievērtēt varēja katrs, kuram nebija slinkums. Pateicoties tam arī visās pasākuma bildēs var redzēt stalti stāvam kombī.
Image
Image
Image
Ekrānšāviņi no sociālajām vietnēm un TV.
Image
Image
Image
Image
Paši arī bijām redzami vairākos TV kadros tā kā 5 sekundes ar "slavu" arī dabūjām.
Nobeigumā skaistumbildītes no fotogrāfa Laura Galsona. Paldies viņam par fantastisko fotosesiju. 
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Paldies par uzmanību, tiekamies ielās!!!

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 26 Aug 2016, 15:02
by Micuks
Super, interesanti palasīt  :thumbup:
P.S.
Baltijas ceļu atceros, visām pārējām emocijām klāt nāca bailes par dzīvību jo bija iespēja, ka visu to pasākumu izdzenās armija vai un milicija ar attiecīgām sekām ;) piekrītu par sajūtām, bet tajā laikā tās tomēr bija citādākas nekā tas ir šodien.

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 26 Aug 2016, 18:30
by kurmis
Foršs stāsts un foršs pasākums!
p.s. trešajam žigulim aizmugurē uzlikts nepareizs numura formāts. garos (melnos) lika tikai priekšā, aizmugurē kvadrātus.

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 27 Aug 2016, 10:34
by Belka
Milicija nekad masu pasakumus neizdzenaja. Pat gumijas nujas toreiz nebija.

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 27 Aug 2016, 20:20
by kurmis
Nostaļģijas pārņemtajiem vajadzētu painteresēties par gadījumiem, kad padomijas bloka valstīs masu pasākumus izdzenāja ar tankiem...

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 27 Aug 2016, 22:22
by Ogre
Foršs stāsts un foršs pasākums!
p.s. trešajam žigulim aizmugurē uzlikts nepareizs numura formāts. garos (melnos) lika tikai priekšā, aizmugurē kvadrātus.
Tas tāpēc, ka filmēšanas grupa vienkārši lika pa virsu nummurus oriģinālajiem, lai būtu mazāks čakars. 
Nostaļģijas pārņemtajiem vajadzētu painteresēties par gadījumiem, kad padomijas bloka valstīs masu pasākumus izdzenāja ar tankiem...
Grūti gan iedomāties, ka ar tankiem var izdzenāt tik lielu cilvēku daudzumu, tik garā ceļa posmā. 
Jebkurā gadījumā, tā kā esmu dzimis pēc 1989.gada, bija interesanti piedzīvot nepiedzīvoto. Līdzīgi ir arī ar žigulēšanu, izdzīvoju nostaļģiju par laikiem, kurus nekad neesmu pat piedzīvojis. 

Re: Ogre ИЖ-2125 Комби

Posted: 27 Aug 2016, 23:44
by Micuks
Mierīgi, būtu gaļas mašīna un pārējie aizbēgtu.
Negribu ar politiku te pierakstīt, palasi pļāpu sadaļā.