Page 4 of 4

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 15 Sep 2016, 14:44
by robs
Par max jaudu ko var izspiest no žiguļa motora ar turbo daudz pasaka VFTS Lada Samara Eva projekts: 
"The 1987 mid-engined Samara-EVA had a turbocharged 16-valve 1,860 cc (114 cu in) engine (with electronic fuel injection) of 300 hp (220 kW; 300 PS);The only thing left untouched was the original Zhuguli 2106 block."

Pat ar mūsdienu tehnoloģijām diez vai kāds varētu pārspēt VFTS rūpnīcas būvētā turbo motora parametrus.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 16 Sep 2016, 08:48
by kunkuls
tici vai nē, bet ņiva stabili ripoja un bremzes bija krietni labākas par žiguļa bremzēm :)
Es jau laiku atpakal vinam uzrakstiju vienkarsako variantu un ir par to informets ja butu izradijis interesi palidzetu un pastastitu sikak ko un kaa. ja nonaksu pie domas par jaunu projektu es noteikti paradisu ko un ka es darisu, jo tas bus mans pedejais pasakums ar ziguli - bish apnicis sitas auto.

Ja tas 2106bloks ar 160zs ir turbo motors, tad tu loti maldies, ka to būtu grūti pārspēt :) tur var ari vairak izcelt.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 16 Sep 2016, 10:07
by robs
Piedod, kunkul. Nenovērtēju tavas angļu valodas zināšanas, tādēļ pārtulkošu priekš tevis latviski:

"1987. gadā būvētajai Lada Samara Eva bija a/m vidū novietotos 1,890cm2  turbo motors ar elektronisko degvielas iešprici, kas spēja attīstīt 300zs (220Kw). Vienīgā lieta, kas motorā palika kā standarta detaļa bija 2106 Žiguļa bloks."

160ZS bija minēti par parasto VFTS dzinēju bez turbo

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 16 Sep 2016, 12:14
by Traktorist
Piedod, kunkul. Nenovērtēju tavas angļu valodas zināšanas, tādēļ pārtulkošu priekš tevis latviski:

"1987. gadā būvētajai Lada Samara Eva bija a/m vidū novietotos 1,890cm2  turbo motors ar elektronisko degvielas iešprici, kas spēja attīstīt 300zs (220Kw). Vienīgā lieta, kas motorā palika kā standarta detaļa bija 2106 Žiguļa bloks."

160ZS bija minēti par parasto VFTS dzinēju bez turbo
Viens cilvēks, kas strādaja tāja laikā ar Brundzu un Kivertu stastīja, kā bloks bija arī uztaisīts no jauna. Pa ...padsmīt milimetriem garāks, lai būtu attalums starp cilindriem lielāks. Vizuāli nevarēja to atšķīrt no oriģināla bloka, visi marķējumi izkatījas kā rupnīcas.  

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 16 Sep 2016, 16:26
by Micuks
Tad arī galva bija jābūvē no jauna, garāka, nu iespējas viņiem bija :)
Bija pirms daudziem gadiem vaz.ee publicēti dati par vaz dzinēja slodzēm, kurus deva rūpnīca, biju tos saglabājis, info ir tik daudz savākta, ka dienām būs jāmeklē un tā kā to tāpat nevienam nevajag tad nemeklēšu. Bet cik atceros jautājums bija ap 300zs ko tas bloks var izturēt, tā sakarā bija diskusijas, ka nav jēgas līdz tiem 300zs pastiprināt bloku ar plāksni kā to daži bija darījuši. Un tur vēl bija daudz nianšu par kloķenes izturību utt... Brundza tak izgatavoja savam zvēram daudzas daļs no nulles arī kloķenes....

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 16 Sep 2016, 21:29
by kunkuls
Esi labojis tekstu. Pirmit bija saprotams, ka 1.6 turbo 160zs. tagad tekstā vispār nav ne runas par 160zs. Kopē precīzāk tekstu.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 16 Sep 2016, 21:53
by Micuks
Nedrīkst aizmirst, ka sportā motoriem resurss ir mazs jo sevišķi, tiem, kuriem maksimāli izurbti cilindri, arī frēzētie bloki un galvas ir švakāki! Cilindros ir spiediens un darba taktī notiek sprādziens kas fiziski nogurdina un traumē metālus.

Ar turbo ir nedaudz savādāk jo kompresijas pakāpe ir mazāka, bet ir atkal otra monētas puse, ka cilindros ir lielāka temperatūra, no turbīnas pretspiediens. Jo neprecīzāks būs degmaisījums jo ātrāk izdegs vārsti, būs detonācija utt... Ar karburatoru, kurš paredzēts atmosfēriskam dzinējam dabūt atbilstošu maisījumu visā diapazonā ir praktiski nereāli tad ir jāķimiķo kas klāt ņemot talkā elektroniku, bet jebkurā gadījumā šāds variants nebūs ielas braukšanai.

Par turbo uz iešprici ir cita opera, ka jau minēju iepriekš, bet arī ar iešprici vajag iespēju regulēt vadības bloku, čaļi no citiem forumiem ņemās ar bembju motoru turbinizēšanu un tāpat tur detonē, izdeg virzuļi, var teikt kāpj uz tā paša grābekļa domājot, ka nu man jau sanāks bez vadības kaut kā ko tur salasot. Stabili un ar resursu strādā tikai tiem, kuri saprot pašu pamatu.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 19 Sep 2016, 20:39
by Micuks
"Я помню, когда нами была построена первая Лада с турбонаддувом. Автомобиль постоянно буксовал ведущими колесами, но работа двигателя была нестабильной и он развалился на первом спецучастке. Но и этого хватило, чтобы понять, что даже очень быстрые повороты можно проходить с контролируемым заносом задней оси"

С.Брундза, "Золотые трассы", 2007 год.

Re: Ņiva 2121 ar turbīnu

Posted: 31 Oct 2016, 15:48
by axels
Ir tie divi internetveikali krievijā, Clubturbo un Turbotema.. 
Zinu, ka ja nesanāk ar kurjeriem vai pārskaitījumiem no EU, tad var bodē Lienes ielā ar sarunāt, lai atved no turienes.. 

Tur visādas interesantas lietas atrodamas arī tā saucamie turbokiti.. var arī pa daļām nopirkt, var arī uzrakstīt epastu, kur Tev piemeklēs piemērotu variantu un arī paskaidros, kas un kā.. 
Un tālāk jau jāiet jūtūbā ievērtēt kādu kurš šo procesu ir izgājis cauri.. 
Cik es esmu skatījies ir gan labas atsauksmes, gan arī tādas, kur šo risinājumu pilnībā noliek un neiesaka, - jo diezgan ātri nokļiņī dzinējs.. 
Katrā ziņā, ja visu pārlasa, kādu laiku jau iet.. rezultātā sanāk kārtīgs widowmakers.. Pēc ru blogeriem, šķiet ka visi pārsvarā nošķiļas.. ;) 

Ja kādreiz sanāk, tad jau bildes forumā lūdzu.. 

Ceru, ka noderēs.. ;)