Forums VAZ vadītājiem un mehāniķiem vai vienkārši VAZistiem

Moderators: Micuks, Traktorist

 
Artis
Vazists
Topic Author
Posts: 30
Joined: 13 Feb 2010, 12:44

Jautājumi: Gaz 24

02 Aug 2011, 14:06

Sveiki!
Atvainojos par nepiemērotu jautājumu, bet neesmu vēl atradis tuvāku forumu par šo kurš varētu atbildēt uz man esošo jautājumu.
Manā īpašumā ir nonācis ļoti labā stāvoklī saglabājies gaz 24 - volga. Dzinējam ir 90xxx nobraukums un desmit gadus autiņš stāvējis garāžā tātad -
Jautājums par gaz 24 šķidrumiem.
- kādu eļļu liet dzinējam? pēc desmit gadu ilgas stāvēšanas vajadzētu nomainīt. :)
- kādu benzīnu liet iekšā? diez vai 98 oktānam būtu draudzīga kompresija galvā. :) Raut nost galvu un sēdināt? Vārsti neizdegs? Vai var vienkārši aizstāt ar plānāku galvas blīvi, ja tāda vispār eksistē.
- esmu dzirdējis ka šiem dzinējiem esošo karburatoru var aizstāt ar kādu no bmw karburatoriem benzīna ekonomijas nolūkos. no kādiem dzinējiem? m10?
Paldies!
Artis.
 
Traktorist
Vazists
Posts: 1147
Joined: 08 Apr 2009, 11:15
Telefons: 26714531
Location: Ciemats Rīga

Re: Jautājumi: Gaz 24

02 Aug 2011, 23:04

1) Kadu eļļu liet motoram- atkarīgs no temperatūras. Ja vasarā tad droši 15W-40, ziemā 10W-40. Vai kaut kas tam lidzīgs.
2) 95 benzins, citu variantu nav. Attiecīgi saregulēt aizdedzes momentu.
3) Es dzirdēju tikai par to ka var no žiguļa karburatoru uzlikt, tikai ar citiem dīzem.
 
Artis
Vazists
Topic Author
Posts: 30
Joined: 13 Feb 2010, 12:44

Re: Jautājumi: Gaz 24

04 Aug 2011, 01:00

Viennozīmīgi tas būs vasaras autiņš, bet domāju ka labāk būs liet pabiezāku minerālo eļļu [konsultēja draugs kurš restaurē tāda gada gājuma autiņus]. Šķidrāku spiedīs ārā gar blīvslēgiem.
Par benzīnu - jā, to varētu mēģināt, tikai kas notiks degkamerā? Vārsti/virzuļi nesadegs?
Par karburatoru uzzināju ka "it kā" derot no bmw m10 dzinēja [m10b16] nāca uz e30. :)
Noteikti no žiguļa arī var, bet m10 man no seniem laikiem mētājās garāžā, varbūt ir vērts mēģināt. :)
Paldies par ieteikumiem.
 
User avatar
Миша
Vazists
Posts: 1413
Joined: 30 Aug 2009, 21:13
Location: Universe

Re: Jautājumi: Gaz 24

04 Aug 2011, 07:28

Ja tev mašina stavej ilgaku laiku,tev tik u nta spiedis pa visam malam eļļu kaut vai salidolu ielej ;)

Ar to mineral eļļu reali tikaj dzineju bendet(slikta pieredze)...un nesaprotu kapec vispar ar karburatoru jakramejas? jaudu gribi? :D vai arī sekasu ar maiņu regulešanu un pielagošānu?

Vieglak bus jau esošo saregult,satasit.... :draugi:
Power is nothing without quattro
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: Jautājumi: Gaz 24

04 Aug 2011, 08:19

Ja tev mašina stavej ilgaku laiku,tev tik u nta spiedis pa visam malam eļļu kaut vai salidolu ielej ;)

Ar to mineral eļļu reali tikaj dzineju bendet(slikta pieredze)...un nesaprotu kapec vispar ar karburatoru jakramejas? jaudu gribi? :D vai arī sekasu ar maiņu regulešanu un pielagošānu?

Vieglak bus jau esošo saregult,satasit.... :draugi:
:D sekasu :D
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: Jautājumi: Gaz 24

04 Aug 2011, 10:00

Ja tev mašina stavej ilgaku laiku,tev tik u nta spiedis pa visam malam eļļu kaut vai salidolu ielej ;)
============================
Nu tas nebūt nav 100% - ir bijusi darīšana ar ilgi stāvējušiem dzinējiem, kam netek nekas. Tomēr
tiešām derīgi pasekot kloķvārpstas priekšējam blīvslēgam un vārstu vāka blīvei, tur Volgas
motorīši sulo visbiežāk. Kloķvārpstas pakaļgalā neko bez nopietnas jaukšanas neizdarīsi, tur
sulošana ir komstrukcijas vaina, tāpat, kā Mercedes dzinējiem :-)

Ar to mineral eļļu reali tikaj dzineju bendet(slikta pieredze)...
===========================
Interesanta pieredze ...varbūt nevajag ar draņķīgām, bet kvalitatīvām eļļām braukt? Tad nebūs
muļķības jātaurē :-)

un nesaprotu kapec vispar ar karburatoru jakramejas? jaudu gribi? :D vai arī sekasu ar maiņu
regulešanu un pielagošānu?
Vieglak bus jau esošo saregult,satasit....
==============================
No vienas puses, oriģinālais K-126 nekāda īpašā dāvana nav, īpaši ziemā. No otras puses, tiešām,
ar VAZ-2103/06 karburatoru tiešām labāk lec un mazāk rij. Vēl ir redzēti varianti ar Weber paralēlajiem
karburatoriem no Ford 2.3/2.8 ltr V6 motoriem (ar paralēlo, ne reģistra atvēršanos) - ļoti labi
kalpoja, vien tagad labu varētu būt stipri grūti atrast ... Par visādiem variantiem ir dafiga info
krievvalodīgajos saitos!
Būtībā es ieteiktu vispirms paskalot to dzinēju ar "skalojamo eļļu", redzēju kaut kur VIADA DUS
laikam, pēc tam, dabiski, nomainot filtra "patronu", vasaras laikam labākais būtu kvalitatīva
SAE 20W-50 minerāleļļa. Viss cits Volgas GAZ-24 dzinējam b''utu pērļu kaisīšana cūkām ... :D
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: Jautājumi: Gaz 24

04 Aug 2011, 10:23

Jautājumi: Gaz 24
Manā īpašumā ir nonācis ļoti labā stāvoklī saglabājies gaz 24 - volga. Dzinējam ir 90xxx nobraukums
un desmit gadus autiņš stāvējis garāžā tātad -
Jautājums par gaz 24 šķidrumiem.
- kādu benzīnu liet iekšā? diez vai 98 oktānam būtu draudzīga kompresija galvā. :) Raut nost galvu un
sēdināt? Vārsti neizdegs? Vai var vienkārši aizstāt ar plānāku galvas blīvi, ja tāda vispār eksistē.
------------------------------------
a) Vispirms tiec skaidrībā, kādam benzīnam tavas voldziņas dzinējs paredzēts. Normāli privātpersonām
pārdeva tikai Volgas, kas paredzētas 93 benzīnam. Tādā gadījumā viss OK, var liet 95 bez problēmām,
jā vēlāk kaut kas nav ķīmiķots. Oriģināli "76" dzinējam bija citi, "novirpoti" virzuļi.
b) Sēdināt galvu Volgai nav nekāda dāvana, tad jau drīzāk mainīt virzuļus + gredzenus...
c) Vārsti izdegs ātrāk, nekā citiem, bet iemesls nebūs kompresijas pakāpe un benzīna oktānskaitlis.
Volgas (un Moskviču) dzinējiem nepieciešams svins benzīnā, citādi izplūdes vārsti ātrāk nolietojas.
parādība raksturīga PSRS laikos Maskavā, Ļeņingradā un Kijevā, kur etilēto benzīnu izmantot bija
aizliegts :D "Lāpīties" var, ik pa laikam benzīnam, piemēram, 95E, pievienojot zostīti, kura saucas
"Lead substitute", svina aizvietotāju. Arī manīta visādās VIADA, DINAZ un tamlīdzīgās DUS.
d) Plānākas galvas blīves nekad nav manītas, bez tam ar "brīvajām" cilindru čaulām īpaši eksperimenti
ar blīvēm varētu būt ar nevēlamiem rezultātiem ...
e) OBLIGĀTI nomaini bremžu šķidrumu - BSK šķidrums ilgi stāvot stipri deģenerējas, izkrīt nogulsnes
utt.!!!
f)Vēlams nomainīt eļļas arī pārnesumkārbā un pakaļtiltā, tomēr 10 gadu stāvēšana nav joks :(
Nu, tas tā , sākumam 8-)
 
User avatar
rallyfan
Vazists
Posts: 2433
Joined: 05 Jan 2008, 23:37
Automašīna: VAZ 21074
Location: Liepāja

Re: Jautājumi: Gaz 24

04 Aug 2011, 12:30

Ruu Tu esi kā enciklopēdija!Es domāju.ka būs jāsāk vākt info no neta no visiem Taviem komentāriem,jo tā pēc gadiem būs vispār zelta vērtē!!!
Visu cieņu Tev !!!
 
Artis
Vazists
Topic Author
Posts: 30
Joined: 13 Feb 2010, 12:44

Re: Jautājumi: Gaz 24

05 Aug 2011, 01:00

Liels paldies Ruu par atbildēm. Ātri izlasīju visu, bet noteikti būs vēl jautājumi.
No dzinēja man visas blīves ir nākušas līdzi, blīvslēgi gan ir mazāk, bet ir kaut kādi. Cik esmu dzirdējis uz lienes ielas varot dabūt visādus labumus priekš gaz, vaz, utt.
UN par ko es biju visvairāk izbrīnīts, ka viņa ir tiešām super saglabājusies, kaut stāvējusi 10gadus, bet visas gumijas ir kā jaunas [vismaz vizuāli], trubas, blīves, blīvslēgi u:c Tāpēc domāju nomainīt eļļu dzinējā un izbraukt kādu līkumiņu pa teritoriju un apskatīties, ja kas sulos tad mainīšu, bet no lieka mainīt pagaidām neredzu, var būt vēlāk - ziemā, kad uznāks dullūms sakārtot dzinēju ar kapitālo remontu. Pašam jau nagi niez ielīst iekšā dzinējā, bet no lieka skrūvēt negribas, pie visa ja dzinējam ir 90 xxx uz spidometra. :) Bet neko vairāk kā rūpniecisko defektu "izlabošanu" netaisos darīt un baigākos performance uzlabojumus netaisos veikt - retro tak. :) Tam man ir citi aparāti un projekti.
Paldies par padomiem kungi, noteikti drīzumā uztaisīšu savu topiku ar atskaiti.
 
Ruu@uto
Vazists
Posts: 396
Joined: 27 Jan 2011, 15:19

Re: Jautājumi: Gaz 24

05 Aug 2011, 09:26

Re: Jautājumi: Gaz 24
Liels paldies Ruu par atbildēm. Ātri izlasīju visu, bet noteikti būs vēl jautājumi.
-------------------------------
Ja kas, raksti, varbūt labāk PM <lubes@inbox.lv>, jo šis tomēr ir VAZmašīnu forums :-)

No dzinēja man visas blīves ir nākušas līdzi, blīvslēgi gan ir mazāk, bet ir kaut kādi.
Cik esmu dzirdējis uz lienes ielas varot dabūt visādus labumus priekš gaz, vaz, utt.
------------------------------
Man diemžēl vairs nav Volgas detaļu kataloga, bet atšifrēt kas ir kas IMHO mierīgi var
krievu saitos, ķipa blīvslēgu pēc tā kataloga numura utt.. Vienīgi tur gan jāprot tik
briesmīgi nīstā krievu valoda :D

UN par ko es biju visvairāk izbrīnīts, ka viņa ir tiešām super saglabājusies, kaut stāvējusi
10gadus, bet visas gumijas ir kā jaunas [vismaz vizuāli], trubas, blīves, blīvslēgi u:c
-----------------------------
Principā PSRS laikos un arī tagad visbiežāk problēma bija nevis detaļu, šai gadījumā
gumijas detaļu, kvalitātē, bet kvalitātes vienmērībā. No viena un tā paša ražotāja varēja
nākt gan ekselentas kvalitātes, gan draņķīgas detaļas, kādas nu sanāca :D Bet nu
pārkontrolēt gumijas detaļas, īpaši stratēģiski svarīgas, kā degvielas šļaukas,
vakuumpastiprinātāja šļauku, bremžu šļaukas un taml., ir ļoti noderīgi!

Tāpēc domāju nomainīt eļļu dzinējā un izbraukt kādu līkumiņu pa teritoriju un apskatīties,
ja kas sulos tad mainīšu, bet no lieka mainīt pagaidām neredzu
--------------------------------
Tā arī ir vispareizākā metode - izrēkt, pierakstīt (!) , kas liekas aizdomīgs , un tad palēnām
"iet pāri" :D

var būt vēlāk - ziemā, kad uznāks dullūms sakārtot dzinēju ar kapitālo remontu. Pašam jau
nagi niez ielīst iekšā dzinējā, bet no lieka skrūvēt negribas, pie visa ja dzinējam ir
90 xxx uz spidometra. :) Bet neko vairāk kā rūpniecisko defektu "izlabošanu" netaisos
darīt un baigākos performance uzlabojumus netaisos veikt - retro tak. :) Tam man ir citi
aparāti un projekti.
----------------------------------
Principā jau, ja tas dzinējs ir labā stāvoklī, tad 90 000 vai 100 000 nav nekas krimināls.
Bet nu tur vajag novērtēt kompleksi - kompresija (spiediens cilindros), eļļas spiediens
utt.. Kapremonts Volgas motoram ir ķēpīga lieta, jo noteikti atradīsies 20 +1 vieta, kur
prasās uzlabot / pārveidot / nomainīt utt.. :D
Bet principā - UZ PRIEKŠU! :brauc: :draugi:

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests